Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برق مراکز واکسیناسیون در شیفت صبح در استان مرکزی قطع نشود گفت: رانندگان تاکسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: از شرکت توزیع برق استان درخواست می‌شود که برق مراکز واکسیناسیون در شیفت صبح قطع نشود به طوری که یکی از مراکز درگیر قطع برق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رانندگان تاکسی از ماسک استفاده نمی‌کنند و در پیک شلوغی تعداد 4 مسافر سوار می‌کنند در حالی که مصوبات مربوط به کرایه تاکسی به صورتی اعمال شد تا رانندگان 3 مسافر سوار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در شعب بیمه و دفاتر پیشخوان تامین اجتماعی به ویژه در روزهای ابتدایی ماه شاهد افزایش و تجمع جمعیت هستیم و تمهیدات لازم برای کاهش بار مراجعات حضوری نیز تاکنون جوابگو نبوده است.

جمالیان با اشاره به اینکه در برخی از بانک‌ها تعداد شعب فعال کم است و این موضوع سبب ازدحام جمعیت شده، گفت: برنامه‌های فرهنگی مساجد آغاز شده و به تبع آن تورهای زیارتی تعدادی از مساجد در حال برگزاری است که تذکرات لازم به آنها داده شده اما کسی پاسخگو نیست و درخواست دارم که این سفرها لغو شود.

وی افزود: برخی از مساجد برنامه‌هایی را برای اعیاد غدیر و قربانی درنظر گرفتند که این موضوع نگرانی دانشگاه علوم پزشکی را دوچندان کرده درحالی که در بسیاری از استان‌های با وضعیت نارنجی نماز جمعه تعطیل می‌شود اما مساجد استان مرکزی فعالیت‌هایی دارند که نگران‌کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: شهربازی اراک فعال شده و گزارشات حاکی از شلوغی و تراکم بیش از حد است و در پارک‌ها برنامه‌های مفرح  توسط ارگان‌های مختلف در حال برگزاری است که ازدحام جمعیت بالایی را ایجاد کرده که باید پروتکل‌ها رعایت شود درحالیکه متاسفانه گزارشات بازرسان بهداشتی نشان‌دهنده رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

جمالیان با اشاره به اینکه قرار بود که در برگزاری مراسم‎‌های عروسی نظارت شود درحالیکه این کار انجام نشده، گفت: اتاق اصناف پروتکل‌های ابلاغی را در اختیار دارد اما رعایت نمی‌شود و جشن‌های عروسی به شدت در حال برگزاری است و در سالن‌های آرایش نیز شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در حال تبلیغ برگزاری کلاس‌های آموزشی و تابستانه در کانون امام خمینی(ره) اراک در سطح شهر است و در واقع اقدامی برخلاف مدیریت هوشمند بیماری در حال انجام است بنابراین آموزش و پرورش نباید این کار را انجام دهد زیرا تبلیغات به عادی انگاری از سوی مردم دامن می‌زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت قرمز روز به روز به استان مرکزی نزدیک می‌شود و سه شهرستان توریستی استان قرمز شده  و اراک هم به راحتی قرمز می‌شود باید رعایت‌ها بیشتر شود تا ذهن مردم از عادی انگاری دور شود.

افزایش 13 درصدی مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

«علی علیمحمدی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه با اشاره به مقایسه  آمار وضعیت بیماری کرونا در هفته اول و دوم تیرماه در استان گفت: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته نخست تیرماه نسبت به هفته دوم از هزار و 201نفر به هزار و 356 نفر با افزایش 13 درصدی رسیده و میزان بستری از 107 مورد به 139 مورد با افزایش 30 درصدی و میزان سرپایی از هزار و 94 مورد به هزار و 217 مورد با افزایش 11 درصدی رسیده و فوتی ها از 13 مورد به 12 مورد با کاهش 8 درصدی رسیده است.

وی افزود: تا پایان هفته نخست تیرماه، 129 هزار و 989مورد رپید تست در استان انجام شده که از این تعداد 21هزار و 60 مورد آن مثبت اعلام شده و این آمار در پایان هفته دوم تیرماه به 132هزار و 872 مورد رپید تست رسیده که 21هزار و 625 مورد آن معادل 16 درصد مثبت بوده است.

«محسن خیرمند» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اینکه حدود دو سال درگیر با بیماری کرونا هستیم و مشخص نیست که تا چه زمانی با این بیماری درگیر هستیم گفت: تعطیل کردن مراسم‌ها و مباحث فرهنگی راحت‌ترین کار ممکن است اما با توجه به وضعیت اجتماعی استان مرکزی که در حوزه خودکشی از متوسط کشوری رد شده و در نشاط اجتماعی جزو استان های انتهایی جدول است پیشنهاد می‌شود که دید مناسب‌تری به موضوعات داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه نخستین راه را تشکیل پرونده قضایی می‌دانیم در حالیکه مستندات کار کافی نیست بنابراین پیشنهاد می‌شود کمیته امنیتی و انضباطی در استان شکل بگیرد و مباحث اجتماعی و فرهنگی از جمله برگزاری برنامه‌های فرهنگی در پارک‌ها و ویژه ایام عید غدیر و قربان مورد بررسی قرار گیرد.

خیرمند ادامه داد: تا جایی که امکان دارد نباید اجازه دهیم که اجتماعات فرهنگی و اجتماعی تحت تاثیر این بیماری قرار گیرد، ستاد مدیریت کرونا  استان را نباید درگیر مباحث ریز و جزئی کرد بلکه می توان این موارد را در کمیته پیگیری کرد.

وی با اشاره به مجوزهای تردد گفت: تعداد بیمارستان‌ها و کارخانجات فعال در شیفت شب باید مشخص شود و پس از تعیین سقف مجاز صدور مجوزهای تردد اجازه تردد داده شود و اگر بیش از میزان تعیین شده داده شد باید برخورد کرد.

کرونا دلتا هنوز به استان خوزستان نرسیده است1047 بستری کرونایی در مازندران/4 نفر جان خود را از دست دادندمرحله نخست کمک‌های دارویی بیماران کرونا به ستاد مردمی سیستان و بلوچستان رسید

درباره وضعیت شهربازی اراک فرمانداری باید رسیدگی کند

 

«بهروز اکرمی» معاون سیاسی استاندار مرکزی نیز در این نشست با اشاره به وضعیت استان اظهار داشت: در شرایط ویژه نیازمند اتخاذ تصمیمات ویژه هستیم بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس شرایط کرونایی اقدام و خدمت کنند و نباید همه جزئیات در ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مطرح شود.

وی افزود: تا حدود دو هفته آینده با ازدحام مردم در اداره کل امور مالیاتی مواجه می‌شویم که باید مدیرکل این دستگاه از اکنون تدبیر و از تجمع پیشگیری کند بنابراین بعضی از اقدامات باید توسط مدیرکل دستگاه اجرایی تصمیم و عملیاتی شود تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان و فرمانداری اراک باید باهمکاری یکدیگر با شیوه‌های منطقی و قانونی مساجد را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجیه کنند و نباید اقدام نخست از طریق دستگاه قضایی باشد، اگر فردی در هر جایگاه و مجموعه‌ای ضوابط را رعایت نکرد دستگاه قضایی فرد را الزام به اجرای قانون می‌کند.

وی بیان کرد: اگر مردم در شهربازی ضمن استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی موارد بهداشتی را رعایت کنند مشکلی ایجاد نمی‌شود اما درباره وضعیت شهربازی فرمانداری به این موضوع رسیدگی می‌کند و اگر نیاز به تعطیلی دارد در جلسه آینده پس از بررسی موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی عنوان کرد: پس از گذشت 16 ماه از شیوع بیماری کرونا آموزش و پرورش نباید در برخی امور از جمله اجرای سنجش دانش آموزان بدو ورود همانند سال‌های گذشته روال عادی انجام می‌داد به طوری که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی باید برنامه‌ای تدوین می‌کرد تا باتوجه به بیماری کرونا تجمعی صورت نگیرد.

اکرمی تصریح کرد: فرآیند برگزاری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان باید از ابتدا تا انتها به گونه‌ای طراحی و پیشبینی شود که پروتکل‌ها در اجرای این طرح به طور کامل رعایت شود.

وی بیان کرد: مکاتبه رسمی به ستاد ملی و سخنگوی ستاد ملی ارسال کردیم که اگر همه جای کشور از جمله اصناف، مراکز، نماز جمعه و غیره باز باشند اما این بازبودن‌ها تابع دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باشد مشکلات کمتری ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: به جای اینکه همه توان را در تعطیلی‌ها داشته باشیم که این کار علاوه‌بر ایجاد زیان به اهداف موردنظر هم نمی‌رسیم  باید زندگی کرونایی را داشته باشیم و بااستفاده از همه ظرفیت‌ها در رعایت پروتکل‌ها در شهرها و روستاها تلاش کنیم که در این صورت باهمکاری مردم هیچ وقت شاهد پیک‌های بعدی نمی‌شویم.

اکرمی بیان کرد: میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور 66 درصد است که در استان مرکزی وضعیت بهتر است اما قابل قبول نیست به همین سبب باید با فردی که بدون ماسک در سطح شهر است برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: راه‌برون رفت از این وضعیت که دیگر شاهد پیک‌های بعدی نباشیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و درباره واکسن هم پیگیری‌های لازم انجام می‌شود که تاکنون استان در این زمینه مشکلی نداشته است.

اکرمی افزود: اکنون در زمینه درمان، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان اقدامات خوبی داشته که جای تقدیر و تشکر دارد به طوری که حدود چند هفته تعداد فوتی‌ها کاهش پیدا می‌کند اما در زمینه پیشگیری و رعایت پروتکل‌ها مشکل وجود دارد زیرا همه پای کار نیستند در حالیکه اگر همه پای کار باشند پیک‌های بعدی نداریم.

وی تصریح کرد: تصمیماتی که گرفته می‌شود باید در هر صورت اجرا و عملیاتی شوند زیرا سلامت مردم شوخی‌بردار نیست و همه در راستای اجرای مصوبات باید همکاری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اجرای برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری اراک بدون مجوز فرمانداری خلاف است و باید پیگیری‌های لازم انجام و تعطیل شود.

اکرمی بیان کرد: نظارت بر فعالیت تالارها از وظایف سازمان صمت و اتاق اصناف است بنابراین باید به صورت روزانه و دقیق گزارشی در این زمینه توسط این نهادها از فعالیت همه تالارها  بر اساس مستندات به دبیرخانه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان ارائه شود.

12 هزار و 334 نفر تسهیلات صندوق بیمه بیکاری دریافت کردند

«سعید فرخی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم در این جلسه با اشاره به مصوبات ستاد کرونا گفت: فهرستی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان از نخستین تا آخرین مصوبه درباره اصناف تهیه شده که همه اجرا شدند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات آنطور که باید موفق نبود اما اجرا شد و از سال گذشته تاکنون در استان حدود 90 میلیارد تومان تسهیلات کرونا پرداخت شده که ویژه اصناف بوده است.

فرخی ادامه داد: تاکنون 12 هزار و 334 نفر از تسهیلات صندوق بیمه بیکاری استفاده کردند.

انتهای پیام/713/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها استان مرکزی بیماری کرونا کرونا استان ستاد مدیریت معاون سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری