Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:02:30 GMT

نداشتن راه ایمن بهانه‌ای برای اعتراض مردمی در شفت + عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۱۴۵۹

نداشتن راه ایمن بهانه‌ای برای اعتراض مردمی در شفت + عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، داشتن راه قابل‌دسترس و ایمن، امروزه یکی از ابتدایی‌ترین نیازها در جوامع توسعه‌یافته به‌حساب آمده و از آن‌ها به‌عنوان شریان‌های حیاتی در ارتباطات و توسعه نام برده می‌شود.

احداث و نگه‌داری راه‌ها، همیشه یکی از کانون‌های بحث‌برانگیز مردم و رسانه‌ها بوده چراکه داشتن راه قابل‌دسترس و ایمن مستقیماً در توسعه مناطق و همچنین جان و مال مردم در ارتباط مستقیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان گیلان بسیاری از راه‌ها در شبکه مواصلاتی صرفاً پس از یک زیرسازی حداقلی آسفالت و پس‌ازآن نیز با حداقل استانداردها به جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارت به مردم، ایمن می‌شوند.

صدها نقطه حادثه‌خیز در استان گیلان وجود دارند که توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان شناسایی، آشکارسازی و در جهت رفع آن‌ها نیز تا حد توان و اعتبارات قطره‌چکان دولتی، اقدام شده است اما همچنان از بین بالای ۲۶۴ هزار کیلومتر راه روستایی در گیلان، نقاطی وجود دارند که پیوسته حادثه در آن‌ها در حال برزو و ظهور بوده و مردم جان و مالشان را در آن از دست می‌دهند.

یکی از ۲۶۴ هزار راه روستایی گیلان که بسیار حادثه‌خیز بوده، محور روستایی نصیر محله به شالما در شهرستان کم برخوردار و توسعه‌نیافته شفت است.

راه روستایی نصیر محله به شالما معبری برای تردد گردشگران و مسافران به مناطق بالادست و گردشگاه‌های نظیر منطقه سیاهمزگی، آبشار دودوزن و چندین روستا است که آن را به یکی از پرترددترین راه‌ها در شهرستان شفت تبدیل کرده است.

محور راه روستایی نصیر محله به شالما تاکنون در کنار خسارت‌های جبران‌ناپذیری که داشته ازجمله مرگ چندین جوان، پیوسته آبستن حوادث ریزودرشت دیگری است که چندی پیش نیز رخداد سانحه تصادفی در این محور، سرنشینان خودروها را به مراکز بیمارستانی و ازجمله تعدادی را به کما برد.

علیرغم قول مسؤولان استانی و شهرستانی مبنی بر آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و رفع مشکلات آن و همچنین ایجاد ایمنی در محور راه روستایی نصیر محله به شالما، این محور همچنان به یکی از ناامن‌ترین راه‌ها و به‌نوعی قربانگاه‌ها در استان گیلان شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد مسئولان و متولیان راه باید اقدامات جدی در رابطه با آن داشته باشند.

تعلل خواسته و ناخواسته و به‌نوعی فراموش مسؤولان نسبت به تعهداتشان در خصوص راه روستایی نصیر محله به شالما شفت که قرار بود روشنایی و همچنین سرعت کاه ها در کنار روکش آسفالت در آن ایجاد شود، موجب شد تا روز گذشته و همچنین امروز تجمعات اعتراضی و نهایتاً گفت‌وگویی جمعی از اهالی به‌ویژه بانوان با مسئولان روستا و بخشداری منتج شود.

اهالی، مرگ جوانانشان درراه روستایی نصیر محله به شالما را سندی کرده‌اند تا مسؤولان سهل‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به آن‌ها را خاتمه دهند.

جاده مرگبار در مسیر جاده دهستان نصیر محله به شالماء و عدم توجه مسئولین مربوطه به ایمن‌سازی آن موجب نگرانی و آزرده‌خاطر مردم منطقه شده است.

اهالی در گفت‌وگوهای خود با فارس مدعی‌اند که سال‌ها در محدوده خیابان زنده‌یاد محمد جانی (سه‌راه جمشیدی) شاهد تصادفات مرگباری بوده که متأسفانه با توجه به شلوغی جاده، روزبه‌روز این حوادث تلخ در حال افزایش است.

آن‌ها می‌گویند پیگیری‌های فراوانی در خصوص ایمن‌سازی راه نصیر محله به شالما داشته‌اند اما علیرغم قول‌های مساعد مسئولین نسبت به ایمن‌سازی این محدوده، متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان شفت نیز با اشاره به نا امین بودن و نیاز به توجه بسیاری از راه‌های شفت، می‌گوید نه‌تنها راه نصیر محله به شالما بلکه بسیاری از راه‌های بخش مرکزی و احمدسرگوراب نیازمند روکش، آشکارسازی و رفع نواقص هستند.

ابراهیم چراغی با اشاره به تشدید تحریم‌ها و مضیقه مالی دولت در جهت تخصیص قابل‌قبول اعتبارات پروژه‌های عمرانی نیز گفته که اعتبارات لازم برای بسیاری از پروژه‌ها ازجمله راه روستایی نصیر محله به شالما در کمیته برنامه‌ریزی آینده شهرستان به‌صورت ویژه تا جایی که قانون اجازه دهد، دیده خواهد شد.

نامناسب بودن جاده، عدم روشنایی و همچنین نداشتن سرعت کاه ازجمله معایب راه روستایی شالما به نصیر محله است که می‌تواند با حداقل‌ترین اعتبارات به یک‌راه ایمن تبدیل شود.

اکنون تمام درخواست اهالی نصیر محله، شالما و رانندگان خطی از مسئولین پیگیری مسئولان و رسانه‌ها تا حصول نتیجه جهت ایمن کردن جاده مرگبار نصیر محله به شالما است.

 

 

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان روستا اعتراض توسعه نصیرمحله شفت شالما فرماندار احمدسرگوراب راه نا ایمن راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودروها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.    کاظم قلاسی روز پنجشنبه افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاکهای ثبت شده خودروهای تردد یافته در جاده های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاکها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روزهای سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.   قلاسی گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودروها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودروها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.   وی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه درصد از مجموع ترددها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع ترددها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.   خراسان رضوی با داشتن ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی جایگاه دوم کشور را از نظر طول راه ها به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد