Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدفرید سپری روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت واحدهای مرغداری‌ استان اظهار داشت: در شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم و در این شرایط باید حمایت ویژه از واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای تولیدکننده موادغذایی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مازاد تولید گوشت سفید در استان داریم، اضافه کرد: اسفند سال گذشته تا فروردین سال جاری فشار زیادی به دلیل التهاب در تولید و عرضه مرغ بوجود آمد که با تدابیر خوبی که اندیشیده شد بخوبی توانستیم آن را مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه افزایش هزینه‌های حامل های انرژی، دستمزدها و نهاده‌ها بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است، افزود: صنعت مرغداری کمتر درگیر خشکسالی شده ولی باید همه ریسک های مدیریتی برای احیای تولیدکنندگان انجام شود.

سپری بر اعلام به موقع تلفات در مرغداری‌ها تاکید کرد و گفت: از زمانی که نژادهای خارجی همچون راس انگلیس ،هوبارد فرانسه و کاپ آمریکا وارد ایران شد استقبال از نژاد آرین از سوی مرغداران کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری کشور از نژاد راس است، یادآور شد: برنامه ای در راستای احیای نژاد آرین در دستور کار قرار گرفته که در این راستا هم مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: جوجه یک روزه نژاد آرین با ۱۲ درصد بیشتر از قیمت مصوب که ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان است، در درب کشتارگاه عرضه می شود.

سپری گفت: به منظور حمایت های بیشتر از سویه مرغ گوشتی آرین در استان و در راستای سیاست های وزراتخانه جهاد کشاورزی  مرغدارانی که از این سویه استفاده می کنند علاوه بر اینکه نهاده مورد نیاز را از طریق سامانه بازارگاه و از انبارهای استان تحویل می گیرند می توانند با عقد قرارداد با شرکت پشتیبانی امور دام استان گوشت استحصالی را با ۱۲ درصد بیشتر از قیمت مصوب بفروش برسانند .

 وی افزود : مرغدارانی که مایل به جوجه ریزی هستند و به دلایل مختلف سامانه سماصط آنها مسدود شده است در صورت تمایل به جوجه ریزی از سویه ایرانی آرین باشند در اسرع وقت به وزارتخانه برای باز کردن سامانه مذکور معرفی شده و سامانه آنها رفع فیلتر می شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: برای واحدهای مرغداری که انحراف تایید تحویل داشته  و به عبارتی کمتر از ۹۰ درصد تاییدیه تخلیه جوجه یک روزه را داشتند سامانه سماسط زمانی بازگشایی می شود که از جوجه یک روزه آرین استفاده کنند.

 کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تُن است

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان سنندج گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان سنندج وزارت جهاد کشاورزی کردستان سنندج گوشت مرغ جهاد کشاورزی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال کردستان از کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج و ۱.۶ درصدی طلاق طی سال گذشته در استان خبر داد.

علی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۱۲۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد ولادت شهری را ۱۵۴۵۲ واقعه و روستایی را ۵۶۷۳ واقعه اعلام کرد و افزود: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۱۰۹۰۹ واقعه و ولادت ثبت شده دختران ۱۰۲۱۶ واقعه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۶.۸ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۷ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

جوکار با بیان اینکه بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۱/۳۰ درصد بوده است، ادامه داد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۹۵ سال بوده است.

ثبت ۴۰۵ مورد دوقلوزایی در کردستان

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۱۱۲۵ واقعه ولادت ثبت شده، ۴۰۵ واقعه دو قلوزایی و ۱۱ واقعه سه قلو زایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: فراوانی پنج نام اول پسران سال گذشته در استان به ترتیب شاهان ۴۷۸ مورد، محمد ۴۴۸، آیهان ۳۷۳ مورد، میران ۲۶۹ و آراد ۲۰۲ مورد بوده است.

جوکار فراوانی پنج نام اول دختران را نیز ماهلین با ۳۷۴ مورد، دلوین ۳۶۱، آن یا ۳۳۹، نورا ۱۹۲ و نیلا ۱۳۲ مورد اعلام کرد.

افزایش ۳.۳ درصدی وفات در کردستان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۱۴۱ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تعداد وفات ثبت شده در مردان استان را ۴۶۴۸ واقعه و در زنان ۳۴۹۲ واقعه اعلام و تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۳.۱ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان، حدود ۱۳۳ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

جوکار اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۴.۴۳ سال و میانگین سن زنان فوت شده را ۷۰.۶۵ سال بوده است.

کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج در کردستان

وی گفت: سال گذشته ۱۲۶۰۱ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ سال به تعداد ۳۸۵۷ مورد بوده که به روایتی ۳۰.۶ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار تاکید کرد: بیشترین ازدواج ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ سال به تعداد ۳۳۴۳ مورد بوده که به روایتی ۲۶.۵ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان استان ۲۸.۲۳ سال و میانگین سن ازدواج بار اول در زنان ۲۴.۱۵ سال بوده است.

کاهش ۱.۶ درصدی طلاق در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: در سال گذشته ۵۲۲۵ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

جوکار افزود: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۱۱۵۶ مورد بوده که به روایتی ۲۲.۱ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده در زنان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۹۸۹ مورد بوده و به روایتی ۱۸.۹ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار اظهار کرد: میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۶.۹۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول در زنان استان را ۳۲.۲۴ سال است.

کد خبر 751027

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند