Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:27:51 GMT

استان قزوین در آستان ورود به پیک پنجم کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۱۹۴۹

استان قزوین در آستان ورود به پیک پنجم کرونا است

به گزارش خبرنگار مهر پیمان نامدار عصر شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا در استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: قطعی برق به یک بحران جدی برای بیمارستان‌ها تبدیل شده و باعث بروز خسارت شده است.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز دستگاه‌های اکسیژن ساز به ولتاژ بالای برق، در بیمارستان بوعلی دستگاه ژنراتور برق با ولتاژ ۱ هزار کیلو وات با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال تهیه شده تا مشکلی در هنگام قطعی برق نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه هنوز از پیک چهارم خارج نشده، در آستانه ورود به پیک پنجم کرونا در استان قزوین هستیم، اضافه کرد: در شهرستان قزوین شهرهای مینودر، پونک، کوثر و اقبالیه بیشترین میزان ابتلاء به کرونا را دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان تاکستان شهرهای اسفرورین، ضیاءآباد، شهر تاکستان و خرمدشت و در شهرستان البرز شهرهای محمدیه و شهر الوند بیشترین میزان ابتلاء به کرونا را دارند.

نامدار افزود: در شهرستان بوئین‌زهرا، شهر بوئین‌زهرا، دشتابی، رامند و شال، در شهرستان آبیک، شهرهای بشاریات و مرکزی آبیک، در شهرستان آوج نیز مرکزی آوج بیشترین آمار ابتلاء را دارند.

وی تصریح کرد: در استان قزوین شهرستان‌های آبیک و آوج در وضعیت زرد و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: ۱۱۳ هزار و ۷۲۸ دوز واکسن در مرحله اول تزریق شده و ۱۳ هزار و ۷۰ دوز واکسن برای مرحله دوم آماده تزریق به واجدین شرایط است.

وی با بیان اینکه روند شیوع مبتلایان به کرونا در استان و کشور مجدداً افزایشی است، ادامه داد: این امید را داریم که با شدت و سرعت گرفتن تزریق واکسن بتوانیم از شیوع بیشتر کرونا در استان جلوگیری کنیم.

نامدار ادامه داد: تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان قزوین نیز صعودی بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۰ نفر در استان از خدمات درمانی کرونا استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته بیش از ۱۵ نفر در استان بر اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند که در ابین بیمارانی با سن پایین و بدون بیماری زمینه‌ای نیز دیده می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از کاهش هفت درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان قزوین خبر داد و تاکید کرد: به کمک بیمارستان‌های خصوصی برای پوشش بیماران نیازمند هستیم.

وی در پایان یادآور شد: شکست کرونا بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ممکن نیست و نیاز است که مردم استفاده از ماسک را جز اصلی‌ترین راه‌های مبارزه با این بیماری بدانند.

کد خبر 5254918

منبع: مهر

کلیدواژه: پیمان نامدار ویروس کرونا قزوین دلتای هندی ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه قطعی برق گرگان خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل ایلام عکس استانها شیراز اراک مصرف برق استان قزوین کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!