Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ایتالیا ازحضور یگان نیروی دریایی این کشور در تنگه هرمز جهت پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا با ادعای کمک به تردد امن دریایی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالیکه رسانه‌های ایتالیایی چندی قبل به ماموریت دریایی ایتالیا در تنگه هرمز اشاره کره بودند، وزیر دفاع این کشو با تایید این خبر از حضور در آب‌های منطقه به بهانه تامین امنیت سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» «لورنزو گوئرینی» وزیر دفاع ایتالیا در روز‌های گذشته با حضور در پارلمان این کشور گفت، ایتالیا قصد دارد با یک یگان دریایی در ماموریت نظارت دریایی اروپا در تنگه هرمز شرکت کند.

لورنزو گوئرینی به نمایندگان مجلس گفت ایتالیا به دنبال گفت‌وگوی بین کشور‌های سواحل خلیج فارس برای ثبات بهتر در منطقه است. گوئرینی با اشاره به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز (EMASOH) مدعی شد که این طرح برای محافظت از آزادی ناوبری در تنگه هرمز بوده است.

خبرگزاری «آنسا» چندی قبل گزارش کرد که کابینه ایتالیا در حضور یگان‌های هوایی و دریایی ایتالیا در تنگه هرمز را در راستای کمک به ائتلاف دریایی اروپا تصویب کرده است.

رسانه‌ها چندی قبل از پیوستن یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی بلژیک به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر دادند. ناو «لوپولد» بلژیک در هفته‌های اخیر به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در تنگه هرمز پیوست. در بیانیه نیروی دریایی بلژیک آمده است که این کشتی همراه با رزمناور‌های فرانسوی نسبت به تردد امن کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز اطمینان حاصل می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران با ابراز مخالفت خود با هرگونه حضور قوای بیگانه در منطقه، بار‌ها تاکید کرده که امنیت منطقه تنها با همکاری کشور‌های همسایه تامین می‌شود.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی قبل مخالفت ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیرو‌های اروپایی، اعلام و تاکید کرد که امنیت این منطقه باید توسط کشور‌های منطقه تامین شود و حضور نیرو‌های خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند، بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خلیج فارس تنگه هرمز ایتالیا ائتلاف دریایی اروپا تنگه هرمز وزیر دفاع چندی قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع