Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق در چهارمین سالگرد آزادسازی موصل با تاکید بر اینکه اشتباهات گذشته که منجر به اشغال مناطق عراق به دست تروریست‌ها شد هرگز تکرار نمی‌شود گفت که وحدت و انسجام عراقی‌ها از همه فرقه‌ها راه شکوفایی و ثبات عراق است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای به مناسبت چهارمین سالروز آزادسازی شهر موصل بر ضرورت عدم تکرار اشتباهات گذشته تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الکاظمی در بیانیه‌ای خبری گفت: عراقی‌ها چهارمین سالروز آزادسازی موصل را گرامی می‌دارند، آن هم پس از حماسه‌ای قهرمانانه که پیوند خون با زمین را تجسم و تاکید کرد وحدت عراق سوپاپ اطمینان آن است و انسجام عراقی‌ها از همه فرقه‌ها و اقوام آن راهی برای شکوفایی و ثبات کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نبرد موصل همه موازنه‌ها را در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین المللی دگرگون کرد، گفت: پس از اینکه باند‌های تروریستی داعش خاک عراق را آلوده کردند و خوارج عصر به مردم عراق حمله کرده و مرتکب جرایم وحشیانه مختلف علیه فرزندان آن شدند، موضع شرافتمندانه و قهرمانانه نیرو‌های امنیتی ما از همه تشکیلات و اصناف آن متکی به عقیده عشق به عراق و وحدت آن بود. آن‌ها ایمان داشتند که گذشتن از جان راه انسان‌های شریف است و ملی گرایی واقعی در حفظ وحدت عراق و نه کوتاهی در قبال آن است.

الکاظمی تاکید کرد: چهار سال پس از آزادسازی موصل، دولت بر اهتمام شدید خود به تکرار نکردن اشتباهات گذشته و عواقب خطرناک آن که بهای آن را با خون دادیم، تاکید می‌کند و قاطعانه در برابر تروریسم می‌ایستد و با تحکیم قدرت نیرو‌های امنیتی و بازسازی ساختار‌های آن، طبق برنامه‌هایی نظامی و سنجیده و همکاری با دوستان و متحدانمان بقایای تروریسم را تحت پیگرد قرارداده و منابع آن را خواهد خشکاند.

فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق همچنین تاکید کرد که دولت اهتمام زیادی برای مساله آوارگان قائل است و برنامه‌ای را برای بازگرداندن همه آوارگان به مناطقشان و ایجاد شرایط مناسب برای پیوستن مجدد آن‌ها به جوامع اصلی خود وضع کرده است.

الکاظمی گفت که علاوه بر این دولت برنامه‌های متعددی را برای تقویت صلح داخلی و ایجاد امنیت اجتماعی در راستای تضمین صبات و حیات کریمه فرزندان عراق به اجرا گذاشته است.

نبرد آزادسازی موصل عملیاتی مشترک از سوی نیرو‌های دولت عراق با نیرو‌های الحشد الشعبی و دیگر گروه‌های نظامی عراق بود که برای بازپس‌گیری موصل از سیطره داعش انجام شد که در ژوئن ۲۰۱۴ این شهر را اشغال کرده بود.

موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق است. این عملیات با نام «نینوا، ما می‌آییم» (قادمون یا نینوى) در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ با محاصره استان نینوا و آزادی مناطق از این استان آغاز شد و بالاخره نخست وزیر وقت عراق در ۹ ژوئیه ۲۰۱۷ به صورت رسمی آزادی موصل را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الکاظمی عراق نخست وزیر عراق آزادسازی موصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه