Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حمید حلاج مقدم روز شنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فردوس افزود: سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان اعتبار اولیه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بود که تا پایان سال از سرفصل‌های مختلفی که  اعتبارات در سطح استان توزیع می‌شد به صورت دستگاهی و شهرستانی حدود ۱۰ میلیارد تومان به اعتبارات استانی شهرستان اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امسال بخشی از اعتباراتی که توزیع نشده و اعتبارات توازن ملی و اعتباراتی که به صورت متمرکز از طریق دستگاه‌ها توزیع شود را دنبال خواهیم کرد و دستگاه‌ها هم باید این موضوع را پیگیری کنند.

فرماندار فردوس اشاره به رشد ۴۷ درصدی بودجه استانی شهرستان نسبت به سال گذشته افزود: رشد اعتبارات در استان رقم بالاتری است و دلیل فاصله بین اعتباراتی که توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان توزیع می‌شود با آنچه که اعتبارات استان افزایش یافته این است که بخشی از اعتبارات به صورت متمرکز در سطح استان و توسط دستگاه‌ها و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری قرار است توزیع شود که لازم است ادارات مربوطه پیگیری کنند تا سهم شهرستان را از اعتبارات متمرکز نیز داشته باشیم.

وی گفت: ۷۰ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی اعتبار ملی است و اعتبارات تملک دارایی استان که در بخش‌های مختلف توزیع می‌شود کمتر از ۳۰ درصد است.

حلاج مقدم گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی اعتبارات ملی خیلی خوبی دارند که مدیران دستگاه‌های شهرستان باید پیگیری کنند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را داشته باشیم و هر جا لازم است، اطلاع دهند تا ما نیز در سطح استانی دنبال کنیم.

وی به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار متمرکز استان در حوزه راه روستایی و عشایری، ۵۰ میلیارد تومان برای آب روستایی و عشایری، ۶ میلیارد تومان اعتبار برای پاسگاه‌های انتظامی، ۶۶ میلیارد تومان طرح‌های بسیج سازندگی و توسعه و ساخت مساجد و حوزه‌های علمیه و ۱۵ میلیارد تومان که در اختیار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است و در سطح چهار شهرستان حوزه انتخابیه توزیع خواهد شد، اشاره کرد و از دستگاه‌های مربوط خواست برای جذب سهم شهرستان فردوس از این اعتبارات متمرکز اقدام کنند.

فرماندار فردوس افزود: ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی روستا به غیر از الزام ۵ تا ۸ درصد اعتبارات طرح‌های هادی روستایی که ۵ درصد به شهرستان‌ها اعلام شده و ۳ درصد در اختیار استان است و مقرر شد به صورت متمرکز توزیع شود از دیگر اعتباراتی است که باید توسط مدیران مربوطه پیگیری و جذب شود.

وی تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۰ رقم خوبی در مجلس برای استان‌های محروم اضافه شد که برای کمک به توسعه و برخورداری استان‌های محروم پیش‌بینی شده و می‌توان بخشی از پروژه‌ها و طرح‌هایی را که در حوزه محرومیت‌زدایی هستند از این طریق تامین اعتبار کرد.

وی گفت: ایرادی که مورد انتقاد تمامی فرمانداران استان قرار گرفته این است که شاخص‌ها بدون هماهنگی با فرمانداری‌ها و حتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از طریق دستگاه‌های اجرایی استانی به وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود که گاهی به دلیل بالا بودن شاخص‌ها نسبت به میانگین کشوری به برخی حوزه‌های مورد نیاز شهرستان‌ها اعتباری اختصاص نیافته است.

حلاج مقدم افزود: به عنوان مثال در شهرستان فردوس که بالاترین درصد مدارس تخریبی را داریم ولی به طرح‌های نوسازی و احداث مدارس آموزش و پرورش مبلغی از اعتبارات توازن تخصیص نیافته است.

وی گفت: هرچند اصلاحات لازم توسط فرمانداری به استانداری اعلام شده و قرار است جلسه‌ای در استان برگزار و مورد بررسی قرار گیرد لذا امیدواریم با اختیاراتی که رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دارد تغییرات مورد نیاز اعمال شود و نظر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به عنوان مصوبه نهایی قلمداد شود تا طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی که شاخص‌هایش به صورت واقعی در نظر گرفته نشده را اصلاح کند.

فرماندار فردوس با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های مطرح شده برای هر دستگاه گفت: این طرح‌ها حاصل دو هفته جلساتی است که در فرمانداری با مدیران دستگاه‌ها برگزار شده و براساس الزامات، شاخص‌ها و اعتباراتی است که در فصول مختلف به عنوان سند بالادستی اعلام شده که و امیدواریم خروجی این جلسه در شورای برنامه‌ریزی استان هم تایید شود.

وی افزود: هرچند می‌دانیم اعتبارات محدود و نیاز دستگاه‌ها زیاد است و هزینه اجرای پروژه‌ها هم بالا رفته لذا ما درک می‌کنیم.

وی از تکمیل پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ می‌توانند به بهره‌برداری برسند به عنوان اولویت اول یاد کرد و گفت: اولویت های مهم دیگری از جمله  موضوع آب شرب که در طرح توازن نیز مورد توجه قرار گرفته و مباحث زیرساختی و زیربنایی، راهداری، شهرداری‌ها، حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست با توجه به خشکسالی‌هایی که وجود دارد، مورد توجه ویژه قرار گرفته است چرا که منافع آن به عموم  مردم بر می‌گردد.

حلاج مقدم همچنین از مدیران شهرستان خواست پیگیری کنند که موافقت‌نامه‌های سال ۱۴۰۰ بلافاصله در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توسط ادارات کل استانی مبادله شود تا بتوان از تخصیص‌ها استفاده و پروژه‌ها ادامه پیدا کند.

وی از مدیران خواست پروژه‌هایی که می‌توانند در هفته دولت به بهره‌برداری برسند را اعلام کنند و پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ قابلیت بهره‌برداری دارند را همه دستگاه‌ها به صورت ویژه پیگیری کنند.

فرماندار فردوس گفت: همه مدیران موظف هستند تا مرداد که دولت جدید رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا آخرین لحظه تکلیف شرعی و اخلاقی خود را انجام دهند لذا مثل روز اول مسئولیت را جدی بگیرند و در فاصله زمانی تغییر دولت به هیچ عنوان اجازه ندارند کم‌کاری یا سهل‌انگاری کنند.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فردوس و نماینده سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: اعتبار مصوب شهرستان در سال ۹۹، ۳۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان بود که حدود ۶۰ درصد این مبلغ تخصیص یافته و رقم قابل ملاحظه‌ای است.

تقی زاده افزود: سهم فردوس از اعتبارات تملک دارایی استان ۷ درصد و از محل اعتبارات توازن ۶.۵۶ درصد ابلاغ شده است و امیدواریم در اعتباراتی که در آینده به استان ابلاغ می‌شود، سهم فردوس نیز دیده شود.

وی اعتبار اولیه شهرستان فردوس در سال جاری را بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که از این میزان ۵ میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومان تملک دارایی، ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از ۳ درصد نفت و ۱۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار توازن استانی است.

وی اجرا و بهسازی طرح‌های هادی روستایی به مبلغ ۵۴۹ میلیون تومان و حمایت از احداث پایگاه‌های مقاومت بسیج به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را به عنوان برخی از ردیف‌های الزام قانونی در بودجه ۱۴۰۰ دانست که باید اعتبار آن تخصیص داده شود.

برچسب‌ها استانداری خراسان جنوبی سازمان برنامه و بودجه فردوس اعتبارات محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی سازمان برنامه و بودجه فردوس استانداری خراسان جنوبی سازمان برنامه و بودجه فردوس اعتبارات محرومیت کمیته برنامه ریزی شهرستان مدیریت و برنامه ریزی فرماندار فردوس شهرستان فردوس میلیارد تومان پروژه هایی میلیون تومان تومان اعتبار پیگیری کنند پروژه ها دستگاه ها حلاج مقدم شاخص ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

پیام احمدی با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش برای بازگشت رونق به فعالیت‌های فرهنگی و هنری با برپایی چند رویداد قوت گرفت، اظهار داشت: این اتفاقات در حوزه‌های تئاتر، موسیقی، ادبیات و... رقم خورد و انجمن‌ها و مؤسسات و آموزشگاه‌های مختلف نیز فعالیت‌های آموزشی خود را به تدریج قوت بخشیدند.

وی در خصوص اعتبارات فصل ۱۴ ناظر بر فصل فرهنگ و مذهب که در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده بود، افزود: کمیسیون مربوط به این اعتبارات با حضور برخی نهاد‌های فرهنگی و دینی مانند اداره‌کل تبلیغات و نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل و ارقام مربوط به طرح‌ها نهایی و بین مؤسسات مختلف توزیع شد.

احمدی با اشاره به میزبانی استان از دو جشنواره ملی در سال گذشته و برای نخستین‌بار، اضافه کرد: جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به خوبی برگزار شد؛ برپایی ماه‌نشست‌های ادبی، جشنواره موسیقی محلی زاگرس‌نشینان و نمایشگاه قرآن از جمله رویداد‌هایی بودند که از محل تبصره ۱۴ سال ۱۴۰۲ برگزار شدند. تلقی همه ما این است که در سال ۱۴۰۲ رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و قرآنی در مقایسه با سال پیش از آن بهتر و بیشتر بود.

وی با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی استان در یکی دو سال اخیر، اظهار داشت: با حجم بالایی از پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی در استان مواجه بودیم که سال‌ها رها شده بودند لذا گفتگو‌های مفصلی با وزارتخانه و مدیریت برنامه و بودجه و نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت که بی‌سابقه‌ترین اعتبار تملکی برای تکمیل تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت.

احمدی گفت: در این راستا، در سفر اول رئیس‌جمهور به استان، مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که ۱۷۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت را شامل می‌شد.

وی بیان داشت: اعتبارات سفر دوم ریاست جمهوری به استان فقط به پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت اختصاص می‌یافت، اما با رایزنی و مطالبه‌گری موفق شدیم موافقت وزیر فرهنگ را برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی با هر میزان پیشرفت فیزیکی، جلب کنیم که در این راستا، رقم بی‌سابقه ۳۴۰ میلیارد تومان برای استان تصویب شد، البته پیگیر هستیم ۵۰ میلیارد تومان نیز به این اعتبارات اضافه و جذب کنیم.

بیشتر بخوانید

تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری

احمدی تصریح کرد: اگر بتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم، تمامی پروژه‌های فرهنگی شهر‌های مختلف نظیر بن، سامان، لردگان، گندمان، فرادنبه و دیگر شهر‌ها را می‌توانیم تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: البته پروژه‌های جدیدی نظیر هنرستان هنر‌های زیبا و به‌ویژه بوستان فرهنگ و هنر را نیز در دست انجام داریم که این بوستان یک حرکت نوین در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر را رقم خواهد زد با این توضیح که هنرمندان بتوانند غرفه‌هایی را هم به عنوان کارگاه و هم عرضه و فروش تولیدات در اختیار داشته باشند، اعتبارات مربوط به پروژه بوستان فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۲ تصویب و ابلاغ شد که پیگیر تخصیص هستیم.

احمدی با اشاره به اجرای طرح شهید آوینی در راستای حمایت از طرح‌های فرهنگی و اعتلای عرصه فرهنگ استان، توضیح داد: این اعتبارات در انتهای سال گذشته به دستمان رسید و هزینه‌کرد آن در سال جاری انجام می‌گیرد؛ امسال حجم سنگینی از برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری در حوزه‌های نمایش، موسیقی، سینما، ادبیات، شعر و فرهنگ عمومی را در پیش داریم که از جمله پایه‌گذاری سه جایزه هنر و ادبیات آیینی عمان سامانی، ادبیات گویشی حیدرآقا طالب‌پور و جایزه هنر‌های تجسمی سیدضیاءالدین امامی دهکردی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برنامه حماسی‌خوانی در لردگان، ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت مفاخر استانی و ملی و ویژه‌برنامه نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری در فصل بهار، تولید مستندات شخص‌نگاری، پرداختن به حوزه مد و لباس و زیست عفیفانه و برگزاری چهار کنسرت از اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای امسال است.

احمدی با اشاره به اینکه با تکیه بر حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موضوع جایزه دوسالانه کتاب را برنامه‌ریزی کردیم، گفت: تولیدات کتاب در این استان وضعیت بدی ندارد، اما باید به‌صورت منسجم به این حوزه ورود کنیم تا کسانی که در این عرصه فعال و موفق هستند شناسایی و تشویق شوند.

وی با اشاره به ضعف گفتگو در فضای فرهنگی و هنری استان، بیان کرد: متأسفانه فرصت و فضای گفت‌وگوی بین هنرمندان و فعالان این عرصه کمتر ایجاد شده است و لذا امسال تمرکز جدی را بر این موضوع با برپایی نشست‌ها و همایش‌ها خواهیم داشت.

احمدی با تأکید بر حجم بالای مخاطبان رویداد‌های فرهنگی و هنری که نیاز به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی پیوست‌های تبیینی و اقناع‌سازی دارد، ادامه داد: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر مخاطب ۵۵ عنوان برنامه فرهنگی و هنری استان بودند؛ با نهاد‌ها و اشخاص دلسوز انقلابی و مذهبی این درخواست را همواره مطرح کرده‌ام که برای پر کردن چند دقیقه از وقت این مخاطبان به میدان بیایند و کار‌های تبیینی با موضوعات ارزشی را در قالب نصب بنر، پخش کلیپ، تعبیه ایستگاه‌ها، گفت‌وگوی چهره به چهره، توزیع تراکت و ... برای این حجم عظیم جمعیت که شاید در هیچ جای دیگر نتوانیم آنها را پیدا کنیم، برنامه‌ریزی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان