Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@05:42:20 GMT

آمار‌های ازدواج و طلاق در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۲۷۸۴

آمار‌های ازدواج و طلاق در سال ۹۹

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد حیرت‌انگیزمدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه در یک دوره خاص تعداد جمعیت جوان زیاد بود، رشد میزان طلاق نیز طبیعی به‌نظر می‌رسید، اما به این معنی نیست که خانواده‌ها و جوانان به اهمیت مقوله‌ی تحکیم بنیان خانواده فکر و تلاش نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بیشترین ازدواج و طلاق در بازه سنی ۲۰ تا ۳۴ سالگی انجام‌شده است و همچنین میانگین سن ازدواج در بین مردان ۳۰ و بین زنان ۲۴ سال است و در مورد طلاق نیز میانگین سنی مردان ۳۸ و زنان ۳۲ سال است.

اودر بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به این‌که بیشترین میزان طلاق بعد از انجام پنج سال زندگی رخ داده‌است این‌موضوع تبعات اجتماعی زیادی خواهد داشت، چراکه در این مدت بحث بدنیا آمدن فرزند نیز مطرح است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در خصوص طرح سیاست‌های کلی جمعیت که در سال نود و سه ازسوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، اظهار کرد: براساس این طرح و با تلاش همه مسئولین و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب و با توجه به طرح جوانی جمعیت که در سال نود و نه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد تمامی تلاش ما و سایر دستگاه‌ها بر این بنا شده‌است که راه‌گشا و تسهیل‌کننده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب باشیم.

حیرت انگیزادامه داد: مهم‌ترین مطالبه جوانان عزیز تسهیل شرایط ازدواج است و به‌نظرم نقش خانواده در ایجاد شرایط مناسب در قبل، حین و بعد از ازدواج بسیار مهم است و البته باید تاکید کنیم که خوشبختانه خانواده‌های اصیل آذربایجانی همیشه پشتیبان فرزندان خود بودند، لذا دستگاه‌های مختلف فرهنگی و سازمان‌های مردم باید نهاد نقش پررنگ و مؤثری در تحقق سیاست‌های کلی جمعیت باید داشته باشند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به وضعیت فعلی هرم سنی جمعیت کشور تعداد جمعیت و نوجوان که باید جایگزین جوانان باشند کمتر از وضعیت قبلی است و لذا ممکن است در آینده در آمار ازدواج روند صعودی را نبینیم.

اودر خصوص ازدواج کودکان نیز گفت: ما تنها دریافت‌کننده آمار ازدواج‌های ثبت‌شده در محضر‌ها هستیم و طبیعتاً محضر‌ها نیز هیچ ازدواج رسمی را بدون رعایت شرایط قانونی ثبت ازدواج ثبت نمی‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی افزود: من به‌عنوان دبیر شورای راهبردی جمعیت آذربایجان شرقی و به‌عنوان فردی که مطالعات اجتماعی در این خصوص انجام داده‌است، می‌گویم که خوشبختانه آداب و رسوم غالب در منطقه‌ی آذربایجان غنی و اصیل است و ما باید با استفاده از این آداب و رسوم با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم و همچنین به پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم که وقتی یک جوان برای ازدواج اعلام آمادگی می‌کند، بجای خرده گرفتن، از او حمایت کنند.

حیرت انگیز در بخش پایانی سخنان خود با ارائه پیشنهاد به سیستم بانکی کشور گفت: همان‌طور که به واحد‌های تولیدی و کارخانجات مدت دو سال به‌عنوان تنفس در نظر گرفته می‌شود که بعد از آن مدت اقساط تسهیلات را پرداخت کنند، به زوج‌های جوان نیز همین مدت دو سال را فرصت دهند تا در این مدت بتوانند تمرکز لازم بر روی زندگی و بحث فرزندآوری را داشته باشند و از همان ابتدای زندگی درگیر پرداخت اقساط رفع این موارد نشوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طلاق و ازدواج کودک همسری ثبت احوال آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم