Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این پیوند، سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: اکنون آب تا سد نکوآباد در شهرستان مبارکه واقع در جنوب غربی استان جریان دارد و از امروز از این محل تا شرق استان جاری خواهد شد.

محمود چیتیان در گفت و گو با ایرنا، مدت زمان جاری سازی آب در رودخانه در فواصل مکانی مورد اشاره را ۱۰ روز اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد آب روز دوشنبه حوالی ظهر به اصفهان برسد و سپس مسیر خود را برای رسیدن به شرق استان طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه چهارشنبه گذشته شورای تامین استان و مُصوبات جلسه شورای سازگاری با کم‌آبی مقرر شد در قالب احجام پیش بینی شده در برنامه منابع و مصارف ابلاغی شرکت مدیریت منابع آب، رهاسازی زاینده‌رود فقط برای باغات غرب و شرق اصفهان انجام شود.

وی با بیان این که با پایان دوره آبیاری باغات غرب اصفهان از امشب، جاری سازی آب برای آبیاری باغات شرق اصفهان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: به مدت ۱۰ روز آب به سمت باغات شرق رهاسازی می‌شود.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر حفظ و تأمین مطمئن آب آشامیدنی اصفهان بزرگ و بدون اعلام میزان آب اختصاصی در این دوره آبیاری ادامه داد: به هیچ عنوان حجمی غیر از حجم مُندرج در برنامه ابلاغی منابع و مصارف برای باغات، از سد زاینده‌رود برداشت نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، خشک کردن زاینده‌رود(حدفاصل سد تا تصفیه خانه باباشیخعلی) از مهر سال قبل تاکنون سبب نرسیدن آب به بسیاری از باغ‌های غرب و شرق استان شده که خطر نابودی هزاران درخت را صدچندان کرده است.

زاینده‌رود به طول افزون بر۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

این رودخانه که نقشی اصلی و مؤثر در پایداری محیط زیست، تامین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی داشته، در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود خشکسالی اصفهان سد زاینده رود پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود خشکسالی شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود خشکسالی اصفهان سد زاینده رود زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری با اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ هکتاری به ۱۴۰ هکتار رسید.

سعید نارویی افزود: پیش‌بینی شده است امسال ۳۰۰ تن گل محمدی از سطح باغات سیستان و بلوچستان برداشت شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ کارگاه نیمه صنعتی و سنتی گلابگیری و اسانس گیری در استان فعال است که همه ساله بخش قابل توجهی از نیاز منطقه را تامین می‌کند.
وی افزود: شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان، میرجاوه، زاهدان و خاش گل محمدی کشت شده و تولیدات آن پس از فرآوری در منطقه بصورت گلاب وگل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی