Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:43:49 GMT

اپل جزو 7 اقتصاد برتر جهان !

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۳۳۷۷

اپل جزو 7 اقتصاد برتر جهان !

اپل در صورتی که یک کشور مستقل بود، جزو هفت اقتصاد برتر جهان قرار می گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از ویژوال کپیتالیست، شرکت های بزرگ آمریکایی کماکان در حال تصاحب سهم بزرگ تری از بازارهای جهانی هستند و اکنون ارزش بسیاری از این شرکت ها از اندازه اقتصاد کشورهای مختلف نیز بیشتر شده است. در حال حاضر دست کم سه شرکت بزرگ آمریکایی هستند که ارزش آن ها ۹۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توضیح آنکه منظور از ارزش بازار، ارزش کل سهام آن شرکت است که از طریق ضرب تعداد کل سهام آن شرکت ضربدر قیمت هر سهم در بازارهای بورسی به دست می آید. همچنین قیمت های فوق مربوط به قیمت های سهام هر شرکت تا پایان ماه می سال جاری بوده است.

۱- اپل

ارزش این شرکت در حال حاضر ۲.۱ تریلیون دلار برآورد می شود که آن را به یکی از هفت اقتصاد بزرگ جهانی تبدیل می کند. در مقام مقایسه، حجم تولید ناخالص داخلی ایتالیا معادل دو تریلیون دلار، برزیل ۱.۸ تریلیون دلار، کانادا ۱.۷ تریلیون دلار و کره جنوبی ۱.۷ تریلیون دلار بوده است.  

۲- مایکروسافت

دیگر شرکت بزرگ آمریکایی که با ارزش بازار ۱.۹ تریلیون دلاری، می تواند یکی از ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود.  در مقام مقایسه، حجم تولید ناخالص داخلی استرالیا معادل ۱.۴ تریلیون دلار، اسپانیا ۱.۴ تریلیون دلار، مکزیک ۱.۳ تریلیون دلار و اندونزی ۱.۱ تریلیون دلار بوده است.  

۳- فیس بوک

بزرگ ترین گروه شبکه های اجتماعی در جهان که تنها چند گام تا تبدیل شدن به یک قدرت یک تریلیون دلاری فاصله دارد. ارزش بازار فیس بوک طبق آخرین برآوردها چیزی حدود ۹۳۹ میلیارد دلار است. البته قبلا یک بار در گذشته ارزش فیس بوک از یک تریلیون دلار عبور کرده بود.

در مقام مقایسه، حجم تولید ناخالص داخلی هلند معادل ۹۰۷ میلیارد دلار، عربستان ۷۹۳ میلیارد دلار، ترکیه ۷۶۱ میلیارد دلار و سوییس ۷۰۳ میلیارد دلار بوده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقتصاد جهانی اقتصاد آمریکا شرکت های بزرگ جهان میلیارد دلار تریلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: صندوق بین المللی پول مستقر در واشنگتن انتظار دارد سهم فرانسه از تولید ناخالص داخلی جهانی بر حسب برابری قدرت خرید (PPP) در سال ۲۰۲۹ به ۱.۹۸ درصد کاهش یابد، در حالی که تحلیلگران صندوق بین المللی پول در سال گذشته این رقم را معادل ۲.۲ درصد ثبت کرده بودند.

آخرین پیش بینی‌های صندوق نشان می‌دهد که کسری بودجه فرانسه تا سال ۲۰۲۹ بالای ۴ درصد باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود بدهی عمومی ۱۱۵ درصد بیشتر از تولید ناخالص داخلی (GDP) شود. کمیسیون اروپا قبلاً در واکنش به برنامه بودجه سال ۲۰۲۴ فرانسه، تضاد بالقوه با قوانین مالی اتحادیه اروپا را گوشزد و تأکید کرد که چشم انداز فعلی، خطر تعدیل رتبه فرانسه توسط آژانس‌های رتبه بندی جهانی را به همراه دارد.

بر اساس این پایگاه داده که در اوایل ماه جاری میلادی به‌روزرسانی شد، انگلیس که انتظار می‌رود سهم آن از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۹ معادل ۲.۲ درصد بر اساس PPP باشد، دهمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد. در همین حال، پیش بینی می‌شود که ترکیه جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد، زیرا سهم این کشور در پنج سال آینده به ۲.۰۹ ٪ خواهد رسید.

پیش بینی می‌شود که در راس ۵ کشور برتر در اقتصاد جهانی، چین خواهند بود که تا سال ۲۰۲۹ معادل ۱۹.۴۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص خواهد داد، همچنین ایالات متحده (۱۴.۷۲ درصد)، هند (۹.۲۳ درصد)، ژاپن (۳.۲۱ درصد) و اندونزی (۲.۷۹ درصد) در رتبه‌های بعدی خواهند بود. شایان ذکر است که آلمان (۲.۷۷%)، روسیه (۲.۷۱%) و برزیل (۲.۱۹%) نیز در لیست ده کشور برتر از لحاظ اقتصادی قرار دارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند