Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: اگر در کشوری به همه مردم واکسن تزریق کنند، درست است که مصونیت ایجاد می‌شود اما از آنجا که زنجیره بیماری و ویروس هنوز قطع نشده و پاندمی در دنیا هنوز ادامه دارد کشورهایی که درگیر کرونا هستند می‌توانند منشأ حرکت ویروس جهش یافته به سایر کشورها باشند اگر می‌خواهیم از شر ویروس خلاص شویم باید به سمتی برویم که ایمنی جمعی در سطح دنیا به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اگر ۷۰ درصد جمعیت کل دنیا به تزریق واکسن در یک دوز اقدام نمایند احتمال قطع زنجیره ویروس کرونا وجود دارد. اما ممکن است این اتفاق بیافتاد در کشوری مانند انگلیس که تعداد تزریق واکسن بسیار بالا بوده باز هم دچار موج‌های کرونا می‌شود علت آن این است که زمانی که واکسیناسیون در یک کشور کامل می‌شود اثربخشی واکسن صددرصد نیست پس از هر ۱۰۰ نفری که واکسن می‌زنند ۵ نفر به رغم تزریق واکسن باز هم مستعد ابتلاء به ویروس هستند ولی این‌بار با ویروس جدیدی که از جای دیگری به آن محل آمده است.

رئیسی گفت: باید باور داشت تا زمانی که پاندمی در جهان وجود دارد تزریق واکسن به تنهایی کافی نیست و پروتکل‌ها باید به صورت کامل رعایت گردد که در حال حاضر متأسفانه رعایت نمی‌شود.

وی افزود: ویروس در جهان جهش‌های متنوع و متفاوتی انجام می‌دهد اما واکسن پذیر است و واکسن پذیر بودن ویروس کرونا یکی از خبرهای خوب در طی دو سال گذشته است. در حال حاضر در کشور ما بر روی یکی از واکسن‌هایی که در مرحله مطالعاتی است بررسی‌هایی انجام شده و در این روند دریافته ایم که واکسن پاستور تا این لحظه بر روی انواع گوناگون ویروس اثرگذاری داشته است حال باید دید که بر روی ویروس دلتا هم اثرگذاری دارد یا خیر.

رئیسی ادامه داد: نظر من این است که اگر با یک واکسن اثربخشی ۶۰ درصدی حاصل و آن واکسن به ۷۰ درصد جمعیت دنیا تزریق شود با همان واکسن می‌توان به کاهش انتقال بیماری کمک کرد. تا زمانی که ایمنی جمعی در سطح دنیا ایجاد نشود ممکن است ویروس‌های گوناگونی کشورهای مختلف دنیا را درگیر کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا سخنان نادرست برخی در خصوص عملکرد وزارت بهداشت، گفت: مسئله کرونا تنها مسئله بهداشت نیست بلکه علاوه بر آن مسائل اجتماعی اقتصادی است که کل دنیا را درگیر کرده به این منظور از طرفی گفته می‌شود برخی مشاغل تعطیل شوند البته بسیاری از مشاغل هم در سطح کشور با ما همکاری کرده‌اند، حال باید این نکته را پرسید که در قبال همکاری مشاغل ما برای آنها چه کار کرده‌ایم؟ در دیگر کشورهای دنیا وقتی می‌گویند مشاغل تعطیل شوند، به مشاغل گفته می‌شود که بروند و خانه بنشیند و ۷۰ درصد درآمدشان را ماهیانه از سمت دولت دریافت کنند اما ما توانایی چنین اقدامی را نداریم مگر می‌شود در کشوری مشاغل تعطیل شوند و سپس شاهد برگشت خوردن چک‌های معاملاتی کاسبان بود.

کد خبر 5254984

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا آمار کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واکسیناسیون شیوع کرونا کووید 19 سازمان بیمه سلامت سیستان و بلوچستان سرطان علیرضا زالی پاتولوژی تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!