Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزار خبرگزاری فارس از اصفهان، بعد از انتخابات هیات مدیره پلی اکریل و مجمع برگزار شده بخشی از سهامداران این شرکت که در دی ماه سال گذشته که با حاشیه همراه بود و حتی با واکنش معاون قضایی بورس نسبت به روند برگزاری و شرایط اعضای منتخب همراه شد، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد معضلات این شرکت سبب شود چند گانه‌ای پیچیده در دستگاه‌های ناظر و اجرایی پیش آید و این اختلافات تا حد دادستان کل کشور پیش برود و شخصا موضوع را پیگیری کرده و فصل الخطاب امر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیچیدگی‌ها و اظهار نظرهای متضاد و متناقض افراد حقیقی و حقوقی در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی و غیررسمی، باعث شد هیات اجرایی صراحتا هرگونه نشست خبری و انتشار اطلاعات در فضای مجازی منع شود.

در این مورد حتی برنامه تهیه شده موفقیت‌های سال‌های اخیر پلی اکریل نیز مجاز به نمایش در صدا و سیمای استانی نیز نشد اما کانال‌های تلگرامی و رسانه‌ای جولانگاه اخبار ضد و نقیض و انتشار اسناد موثق و کذبی شد که در بسیاری موارد سعی در پیشبرد اهداف یا اغراض خود داشتند.

این اتفاقات حتی به مرز شکایت نیز رسید و نهادهایی مانند سپاه و بسیج به اتهام توهین و تشویش اذهان عمومی چندین مورد شکایت علیه برخی اعضای هیأت مدیره قبلی و فعلی این شرکت ایراد کردند. سوءاستفاده از فضای مجازی تا آنجا پیش رفت که برخی با انتشار شماره‌های شخصی مسؤولان درگیر در پرونده پلی اکریل در بین سهامداران و کارگران، آن‌ها را به تماس، پیامک، تهدید و توهین و تخریب شخصیت و ... ترغیب کردند.

علاوه بر این، اتهاماتی مانند اختلاس روزانه یک میلیارد تومانی، کم فروشی و ارزان فروشی و ... مطرح شد که بدون رسیدگی در رد یا تایید باقی مانده و اعتبار این کارخانه را تنزل داده است.

طی یکسال گذشته این کشمکش‌ها باعث کاهش ارزش سهام تا ۹۰۰ تومان در هر سهم، تاخیر سه ماهه در ترخیص و حمل مواد اولیه از مخازن پلی اکریل در بندر ماهشهر به مقصد کارخانه، تنزل از بازار زرد به نارنجی در بورس ایران و تعلیق نماد پلی اکریل به علت آنچه مسؤولان بورس عدم افشای اطلاعات شرکت اعلام کردند و تحمیل هزینه های سنگین به سهامداران و عدم رغبت به معامله سهام این شرکت و برخی ابهامات نظیر نوسان گیری توسط افراد خاص، دلال بازی در بازار سرمایه و خروج سرمایه افراد ذینفع در زمان ارزش بالای سهام و متضرر شدن سهامداران واقعی شده است.

از منظر دیگر اولین سازمان نظارتی قضایی که با دستور مستقیم رئیس قوه قضاییه وارد موضوع پلی اکریل شد و موضوعات و اتفاقات را دنبال کرد، سازمان بازرسی کل کشور بود که در زمستان ۹۸ در این موضوع با بازدید حجت الاسلام درویشیان از پلی اکریل شروع شد.

از آنجایی که سازمان بازرسی در جریان جزییات امور و روند اقدامات فوق قرار داشت و آیت الله رئیسی بطور دائم موضوع را از درویشیان جویا می شد، کارشناسان متولی در خرداد ماه سال جاری گزارش نهایی این شرکت را آماده کرده و به گفته مهدی علیدوستی، رئیس هیأت مدیره پلی اگریل طی مکاتبه‌ای رسمی با امضای معاون سازمان بازرسی برای هیات حمایت ارسال کردند.

طبق این مکاتبه هیات حمایت تا زمان رفع علل اولیه بروز مشکلات تولیدی برای شرکت که منجر به ورود بخش دولتی در مدیریت این کارخانه شده بوده است نباید مدیریت را واگذار کند. همچنین این نامه انتخابات هیأت مدیره و مجمع را باطل و هیأت مدیره فعلی را فاقد وجاهت دانسته است که نباید طرف حساب هیأت حمایت قرار گیرد.

هیأت حمایت نیز در جلسه‌ای که به همین منظور تشکیل شد، اعلام کرد ضمن احترام به نظر سازمان بازرسی مصوب ساخت تا زمان تأمین نظر سازمان بازرسی تغییر و تحول انجام نخواهد شد.

از طرف دیگر دادستانی اصفهان در مکاتبه‌ای با امضای دادستان، هیأت حمایت را مکلف به تحویل کارخانه به هیأت مدیره فعلی کرده که و در این مسیر اعضا را به مجازات استنکاف از دستور مقام قضایی هشدار داده و زمان سه روزه ای را برای اجرای دستور فوق اعلام کرد.

در ادامه پس از اخذ مشاوره از معاونت حقوقی وزارت صمت و نیز مشاوران حقوقی، نهایتا اعضای هیأت مصوب کردند جهت تعیین تکلیف مکاتبات دادسرا و سازمان بازرسی، موضوع با ضمائم و حواشی و اسناد و نظریات به دادستان کل کشور جهت تعیین تکلیف ارجاع شود. طبق اعلام قبلی قرار بود در تاریخ یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ جلسه‌ای با حضور دادستانی اصفهان، سازمان بازرسی و معاونان دادستان کل برگزار شود که ظاهرا در آخرین لحظات جلسه ملغی و در تاریخ ۱۵ تیر ماه برگزار شد و تعیین تکلیف بر عهده این مقام قضایی قرار گرفت.

در ادامه نیز روز یکشنبه ۱۳ تیر ماه احضاریه ای از سوی شعبه ۵ دادسرای اصفهان خطاب به اعضای هیأت حمایت مبنی بر اعلام جرم دادستانی اصفهان علیه اعضای هیأت حمایت در سامانه ثنا قرار گرفت که مهلت ۵ روزه ای را جهت حضور در شعبه با قید عدم حضور جلب صادر کرده بود.

در آخرین تحولات رخ داده نیز شنیده‌ها حاکی است که هیأت مدیره فعلی پرونده‌های متعددی را علیه ده‌ها نفر شامل اعضای هیأت حمایت، هیأت اجرایی، هیات مدیره‌های سابق و اسبق و برخی مدیران شرکت طی سال‌های ۹۵ تا کنون در سیستم قضایی مفتوح کرده که صرف نظر از نتیجه این دعاوی، که شاید رسانه‌ای شدن این مسائل می‌تواند به افزایش تنش و کاهش اعتبار این شرکت منجر شود.

دو روز گذشته نیز مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع پلی اکریل خبر داد و گفت که خبرهای خوبی در این باره در راه است.

روز گذشته نیز مهدی علیدوستی، رئیس هیأت مدیره با انتشار نامه خبر از استعفای خود از این سمت برای تسهیل در روند ساماندهی به وضعیت مدیریتی شرکت پلی اکریل داد.

انتهای پیام/۳۲۱۲/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان بازرسی اصفهان دادستان کل کشور فضای مجازی سازمان بازرسی اعضای هیأت هیأت مدیره هیأت حمایت پلی اکریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • اعزام ۴۰۰ هوادار نساجی به اصفهان برای حمایت در بازی با ذوب آهن
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • جلسه ویژه مالک نساجی با موضوع بقا
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان