Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرا شاید از انتخاب سید ابراهیم رئیسی برای ریاست جمهوری و یا کمی قبل تر از آن آغاز شد؛ محمدباقر قالیباف با ردای ریاست مجلس و سید ابراهیم رئیسی پشت میز پاستور.دقیقا از همین بزنگاه بود که زمزمه‌هایی در میان احزاب مختلف به راه افتاد مبنی بر «حاکمیت یک دست برای اصولگرایان».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه قوا در دست اصولگرایان است؟

برای مثال عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته بود یکی از عللی که بسیاری از افراد غیراصولگرا نیز به آقای رئیسی رای دادند، انگیزه یک‌دست کردن قدرت بود.

روزنامه جمهوری اسلامی هم در تایید این موضوع نوشت: ما مردم ایران، به جناح اصولگرای یک حاکمیت یک‌دست بدهکار بودیم که حالا با انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تحقق پیدا کرده است. هر سه قوه به اضافه شورای نگهبان، نیرو‌های نظامی و سایر اندام‌های حاکمیتی از یک جناح هستند و مردم بدهی خود را پرداخت کرده‌اند، باقی می‌ماند وعده‌های بسیار شیرین و رویایی که این جناح داده است.

جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم درباره حضور اصولگرایان در قوای مختلف بیان کرد: ظاهر امر این است که همه قوا در دست اصولگرایان است، در حال حاضر رئیس مجلس و بیشتر نمایندگان در مجلس اصولگرا هستند و این موضوعی است که خودشان هم تایید می‌کنند؛ اما منافع ملی را نباید فدای رفتارهای حزبی و جریانی کرد. در قوه مجریه هم که اهم قواست اگر بتوان رویکرد جریانی را از بین برد و از همه جریان ها استفاده کرد می‌توان امیدوار بود که این جریانات حاشیه‌ای کمرنگ شوند.

حرکت به سوی یک‌دست شدن حاکمیت توهم است

با این حال اما افراد بسیاری در میان جریان اصولگرا نظیر محمدکاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی ادعاهای مطرح شده مبنی بر حرکت نظام به سوی یک‌دست شدن حاکمیت را توهم دانست.

همچنین حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است اینکه گمان شود الان هر سه قوا در دستان جریان اصولگرایی قرار گرفته یک اشتباه محاسباتی است. او در ادامه تشریح کرده است که در حال حاضر هم آقای رئیسی و هم آقای قالیباف گفته اند که متعلق به جریان اصولگرا نبوده و به صورت مستقل وارد میدان شده اند و هم اینکه قوه قضائیه هنوز اعلام نکرده است که آقای اژه ای اصولگراست یا غیر اصولگرا؛ بنابراین اینکه یه تابلو بسازیم و بگوییم که الان هر سه قوا در دستان اصولگرایان است یک آدرس اشتباه است و شاید هم رقبای اصولگرایی در پی ایجاد این تصور هستند تا بتوانند به این وسیله نوعی انحصار گرایی را در مسائل اجرایی به اذهان مردم تزریق کنند.

محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه هم در رد این موضوع بیان کرده است که در حال حاضر در درون قوه قضائیه حجم بسیار زیادی از نیروهای اصلاح طلب حضور دارند و در درون دولت هم حجم بسیاری از این افراد حضور دارند و در درون مجلس هم افراد اصلاح طلب حضور دارند؛ بنابراین اینکه روسای سه قوه از نیروهای انقلاب باشند دلیلی نمی‌شود که سه قوه در دست نیروهای انقلابی باشد، زیرا ما در درون این قوا هم نیروهای اصلاح طلب بسیاری داریم. اما فعلا صرفا روسای سه قوه نیروهای انقلاب هستند و این به این معنا نیست که وابسته به جریان اصولگرا باشند. برای مثال آقای اژه‌ای هرگز به جریان اصولگرا وابسته نبوده اما از نیروهای انقلابی محسوب می‌شود.

اگرچه وجود حاکمیت یک‌دست در میان جریان اصولگرا و اصلاح طلب موافقان و مخالفان خود را دارد اما شاید مهم‌ترین مساله را بتوان سنگین تر شدن وظیفه اصولگرایان در این میان دانست؛ موضوعی که حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره آن اینگونه پاسخ داده است؛ او وظیفه جریان اصولگرایان را هم سخت توصیف کرده و گفت: در قوه مجریه عامل اصلی رضایت مردم فقط در سطح بالا خلاصه نمی‌شود، بلکه بدنه پایین دولت که سهم بسیاری در نارضایتی تراشی دارد هنوز تغییری نکرده است و باید زمان داد به دولت تا عواملی که در بدنه دولت در صدد نارضایتی تراشیدن برای مردم هستند و چندان هم تعهدی به مبانی انقلاب ندارند را کنار بگذارد تا رضایت مردم تامین شود.طبعا این تفکر که بدون چنین اقداماتی می‌شود رضایت مردم را جلب کرد اشتباه است و چنین تفکری برای اصولگرایان خطر آفرین خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری جریان اصولگرا قوا در دست اصلاح طلب سه قوه یک دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند

امام جمعه قزوین گفت: شناخت جریانات اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، چرا که اگر ما جریان‌شناس نباشیم، به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را تغییر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین اظهار کرد: شناخت منطقه و جریانات حائز اهمیت است، البته ممکن است بسیاری از جریانات در این منطقه باشد و شما وقت شناخت آن‌ها را نداشته باشید، اما آن جریاناتی که برای حوزه قضا لازم است و در احکامی که صادر می‌کنید تأثیرگذار است را پیگیری کنید.

وی با تأکید بر اینکه شناخت جریانات سیاسی و فرهنگی اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، افزود: اگر ما جریان‌شناس نباشیم، از همان ابتدا و به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را عوض و ما را در مسیری قرار داده‌اند که دیگر متوجه نشده‌ایم به کجا می‌رویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید ببینیم این افرادی که دوست ما هستند خدا و قیامت سرشان می‌شود یا خیر، اضافه کرد: اگر این طور باشد دوستان خوبی هستند، چون تقوا دارند اما اگر تقوا نداشته باشند، شاید در دنیا به ما ابراز محبت فراوانی کنند، ولی در قیامت مشکلای پیش بیاید.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید، خاطرنشان کرد: مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند، هر شخصی بیاید کاری کند که دل مردم شاد شود، مشکلات مردم را حل کند و باعث افزایش اعتماد عمومی شود، دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمت او خواهیم بود.

وی ادامه داد: بندگان خوب خدا، بوی فرشتگان را می‌دهند، آدم اگر سالم باشد، خدا این بندگان خوب را می‌فرستد و می‌گوید این بنده مرا دریابید، بعد می‌بینید در یک بزنگاه که شما می‌خواهید یک تصمیمی را بگیرید، این آدم خوب سر راه شما قرار می‌گیرد و می‌گوید این کار را نکن، در نهایت هم شما می‌فهمید اگر این کار را انجام می‌دادید چقدر آبروریزی به بار می‌آمد، یعنی خدا لطفش را این طور به آدم نشان می‌دهد.

کد خبر 749169

دیگر خبرها

  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!