Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان «دوست من کتاب» با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، مدیران کل فرهنگی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب استان همدان و در ارتباط زنده تصویری با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین برگزیدگان این جشنواره از استان های مختلف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره ملی دوست من کتاب در هفته کتاب سال گذشته  به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و محفل ادبی هگمتانه آغاز و با استقبال چشمگیر علاقه مندان از سراسر ایران مواجه شد.

۲ هزار و ۹۱۱ اثر از سوی شرکت کنندگان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت ۲۴ اثر برتر از این تعداد به عنوان آثار برگزیده جشنواره در رده‌های سنی مختلف توسط هیأت داوران انتخاب و در این مراسم اختتامیه معرفی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در مراسم اختتامیه جشنواره «دوست من کتاب»گفت: شادابی، نشاط و پویایی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله دستاوردهای قابل توجه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

مصطفی آزادبخت افزود: کتاب و کتابخوانی موجب کسب علم و دانش به عنوان لازمه توسعه و پیشرفت همه‌ جانبه‌ کشور می شود.

او تصریح کرد: پویایی و نشاط جامعه، کسب علم و دانش و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور  همگی از برکات ترویج فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب و کتابخوانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان تصریح کرد: به طور طبیعی دانش اندوزی نسل جوان و نوجوان از طریق ترویج فرهنگ مطالعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی و در نهایت رشد و تعالی کشور می شود.

آزادبخت با اشاره به سابقه درخشان استان همدان برای مشارکت در رویدادهای فرهنگی هنری حوزه کودک و نوجوان،  افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه گرایش کودکان به سمت کتاب و کتابخوانی را فراهم می کند.

او با اشاره به اینکه حضور در جمع اهالی ادب و هنر به ویژه ادبیات کودک و نوجوان مایه افتخار است، گفت: برگزاری این جشنواره به میزبانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، یک حرکت تأثیرگذار در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می شود.

معاون استاندار همدان تصریح کرد: دین اسلام مکتب کتاب و کتابخوانی است که همواره بر مطالعه، دانش افزایی و علم اندوزی تاکید دارد.

آزادبخت با بیان اینکه فضای کتابخانه‌های شهری و روستایی این استان در طول هشت سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: در همین ارتباط طی این مدت بیش از ۵۰ درصد به تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزوده شده است. 

«مصطفی رحمان‌دوست» شاعر و نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان کشور نیز در این مراسم گفت:  امروز فرصت مناسب برای شناسایی و رشد استعداد و خلاقیت کودکان و نوجوانان فراهم شده است.

او با اشاره به امکانات گسترده کتابخانه‌های عمومی کشور برای استفاده کودکان و نوجوانان، افزود: این امکانات فرصت و زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در سطح جامعه به خصوص برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره کتاب کتابخوانی کتابخانه های عمومی کتاب و کتابخوانی دوست من کتاب ترویج فرهنگ استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود