Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیاوش ملکی‌فر، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص یکی از بسته های خدمات توانمندسازی صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: صادرات امر پیچیده‌ای است و بسیاری از شرکت‌ها به تنهایی نمی‌توانند مسیر پر چالش صادرات و بین‌المللی‌شدن را طی کنند.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در برخی کشورهای هدف، پایگاه‌هایی توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که علاوه بر ایجاد امکان استقرار و نمایش محصولات، خدمات صادراتی متنوعی از مطالعات بازار تا برگزاری جلسات B۲B با مشتریان بالقوه خارجی را نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها خدماتی را در راستای افزایش صادرات به همان کشور به شرکت‎های دانش‌بنیان ارائه می‌دهند، گفت: این پایگاه‌ها که ماهیت خصوصی دارند، محصولات دانش‌بنیان را در قالب یک نمایشگاه دائمی به نمایش می‌گذارند و با ارائه خدماتی همچون تهیه اقلام تبلیغاتی، بازاریابی، مشاوره‌های حقوقی، ثبت شرکت، نقل و انتقال ارز و ... به توسعه صادرات شرکت‌ها کمک می‌کنند.

ملکی فر با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پایگاه‌ها، باید هزینه‌ ثابت سالانه‌ای را به همراه سهم اندکی از صادرات خود پرداخت کنند، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تا ۷۰ درصد هزینه ثابت حضور در این پایگاه‌ها را تا سقف سالانه ۱۲۰ میلیون تومان به طور بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌های صادراتی تاکنون در ۷ کشور مستقر شده است، گفت: عراق، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، چین، سوریه و کنیا کشورهایی است که پایگاه‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان در آن‌ها راه‌اندازی شده است و در حال ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. امیدواریم پایگاه‌های روسیه، ترکیه و ونزوئلا نیز به زودی راه‌اندازی شود.

کد خبر 5254795 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان صادرات دانش بنیان حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان توییتر هوش مصنوعی تحقیقات علمی تولید دانش بنیان قانون ویروس باج افزار ایالات متحده امریکا واکسن کرونا موبایل گوگل کشاورزی شرکت های دانش بنیان پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد

مهدی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توانمندی‌های صادراتی استان بوشهر در قالب یک نمایشگاه در تهران عرضه شد که منجر به تفاهم‌نامه‌های همکاری برای فروش تولیدات و محصولات صادراتی استان شد.

وی با اشاره به معرفی تولیدات استان بوشهر به بازارهای منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی در قالب این نمایشگاه امضا شد که فضای مناسبی برای توسعه صادرات است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به عقد چندین قرارداد فروش خارجی گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی افزود: از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه معرفی زنجیره‌های ارزش محصولات راهبردی آبزیان، خرما، صنایع پایین دست پتروشیمی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، خرما، خرما، آبزیان و مصالح ساختمان بود.

کد خبر 6095572

دیگر خبرها

  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا