Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:46:00 GMT

جریان زاینده‌رود فردا به اصفهان می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۴۸۰۸

جریان زاینده‌رود فردا به اصفهان می‌رسد

ایسنا/اصفهان سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه از نخستین ساعت بامداد امروز سد نکوآباد برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان باز شد، گفت: جریان زاینده رود از زمان بازگشایی سد نکوآباد به مدت ۱۰ روز برای کشاورزان شرق است و احتمال دارد حدود هشت روز آب در اصفهان جاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود چیتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خروجی سد نکوآباد برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان از ساعت ۱۲ شامگاه شب گذشته (شنبه-۱۹ تیرماه) افزایش یافت، اظهار کرد: با بازگشایی آب زاینده رود از نخستین ساعت بامداد امروز یکشنبه از سد نکوآباد، احتمال می رود فردا یکشنبه آب خود را در اصفهان نشان دهد.

وی افزود: جریان آب زاینده رود از زمان بازگشایی سد نکوآباد به مدت ۱۰ روز برای کشاورزان شرق است و احتمال دارد حدود هشت روز زاینده رود در اصفهان جاری باشد.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: مطابق اسناد موجود با توجه به اینکه حقابه کشاورزان شرق بیش از غرب اصفهان است، حجم آب رهاسازی بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ذخیره سد زاینده رود ۳۸۸ میلیون مترمکعب است، گفت: امروز (یکشنبه-۲۰ تیرماه) ورودی سد زاینده رود ۱۱ و خروجی سد ۷۵ مترمکعب بر ثانیه است.

چیتیان درباره برخی نگرانی ها بابت تامین آب شرب و مطالبه شرکت آبفا برای تکمیل هر چه سریعتر فاز اول سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، گفت: تقریبا ۹۵ درصد فاز اضطراری سامانه دوم اصفهان بزرگ به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان تیر ماه حجم آبی را از طریق این سامانه برای تامین آب شرب اصفهانی ها تامین کنیم.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای اصفهان به صورت شبانه روزی برای اجرای هر چه سریع تر فاز اضطراری سامانه دوم اصفهان بزرگ تلاش می کند.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: درحال حاضر شرکت آب منطقه ای با ظرفیت کامل آب را تحویل تصفیه خانه باباشیخعلی می دهد تا در اصفهان با کمترین قطعی آب شرب مواجه شویم.

خروجی آب از سد زاینده رود از عصر نهم تیرماه بر اساس مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی با حجم محدودی صرفاً برای جلوگیری از خشک شدن درختان باغات غرب استان افزایش یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زاينده رود كشاورزان سد زاینده رود مطالبات کشاورزان آب شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود کشاورزان شرق سد نکوآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی اصفهان فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت؛ بارش پراکنده باران

کارشناس هواشناسی گفت: فردا با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در نوار غربی و همچنین استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 750774

دیگر خبرها

  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • مورایس: تلاش و انگیزه ما فردا ۲ برابر است
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • هواشناسی اصفهان فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت؛ بارش پراکنده باران
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد