Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:44:56 GMT

سردرگمی مردم سراوان در پی تشکیل صف‌های طویل سوخت

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۴۸۲۵

سردرگمی مردم سراوان در پی تشکیل صف‌های طویل سوخت

گروه استان‌ها - کمبود سوخت و تعطیلی جایگاه‌های سوخت شهرستان مرزی سراوان طی چند روز گذشته موجب ایجاد صف‌های طولانی و به تبع آن سردرگمی بسیاری از شهروندان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سراوان، کمبود سوخت و تعطیلی جایگاه‌های سوخت شهرستان مرزی سراوان از توابع منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان طی چند روز گذشته موجب ایجاد صف‌های طولانی و به تبع آن سردرگمی بسیاری از شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان سراوانی با بیان اینکه صف‌های طولانی و نبود سوخت در جایگاه‌ها موجب افزایش نارضایتی و اتلاف وقت بسیاری از مردم شده، به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امروز به تمام جایگاه‌های سوخت سراوان  برای دریافت بنزین سر زده‌ام که همگی تعطیل بودند.

وی افزود: به همین دلیل مجبور به خرید سوخت به صورت آزاد با قیمتی گزاف شدم و از مسئولان مربوطه خواستار حل این معضل چندین و چند ساله هستیم؛ کمبود سوخت در سراوان مشکل هر ساله ما است که تاکنون به صورت دائمی حل نشده و راه حل‌های مسئولان برای آن نیز مانند قرص مسکنی می‌ماند که به صورت کوتاه مدت مشکل را حل می‌کند.

سوخت وارده به شهرستان کافی نیست

رئیس شورای شهرستان سراوان ضمن ابراز نگرانی در رابطه با صفوف جایگاه‌های سوخت، گفت: با مراجعاتی که مردم در این چند روز به شورای شهرستان داشته‌اند، گویا با صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت روبرو شده و حتی نفرات زیادی نیز بعد از چندین ساعت موفق به دریافت سوخت نشده‌اند که همین موضوع موجبات نگرانی شهروندان را فراهم کرده است.

بسته‌شدن مرز سراوان به‌روی سوختکش‌ها / سرنوشت پشت مرز مانده‌ها چه می‌شود؟‌تداوم صف‌های طویل جایگاه‌های سوخت در سراوان/ چرا فرماندار شرایط را مدیریت نمی‌کند + فیلمروایت تصویری تسنیم از تصادف وحشتناک سوخت‌کش‌ها در مسیر بم‌پشت - سراوان

بارانی درازهی اظهار داشت: طبق پیگیری‌های انجام شده شرکت‌های حمل و نقل سوخت مبادرت به حمل سوخت نمی‌کنند و میزان سوخت وارده به شهرستان کافی نیست که لازم است پیگیری‌های ویژه‌ای توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سراوان، فرماندار و شرکت نفت منطقه صورت گیرد تا مشکل ایجاد شده هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

راننده خودروهای حامل سوخت تغییر شغل داده‌اند!

فرماندار سراوان نیز در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: مشکل کمبود سوخت در شهرستان، خودروهای حامل سوخت و عدم تمایل آنها به حمل فرآورده‌ها به دلیل پایین بودن هزینه حمل است و اکثرشان تغییر شغل داده و به سمت ترانزیت و موارد دیگر رفته‌اند.

سعید تجلیلی افزود: از طرفی هم فروش غیرقانونی و وجود وانت بارهای متعددی که سهمیه بالایی دارند، علت دیگر ماجرا است که فروش سهمیه ماهیانه باعث صف می‌شود روزانه بیش از 450 هزار لیتر بنزین در شهرستان مصرف شود و در حقیقت این نیاز واقعی شهرستان نیست.

انتهای خبر/395/ ت

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم سیستان و بلوچستان مناطق محروم سیستان و بلوچستان جایگاه های سوخت صف های طولانی کمبود سوخت جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن

 
حامد ریگی  بیان کرد: باتوجه‌به تأکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن باهدف خانه‌دارشدن اقشار کم‌درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد طوری که در گام نخست زمین موردنیاز برای اجرای طرح در قالب ۵۰۰ هکتار تأمین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال انجام است و هم‌زمان برای هزار متقاضی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان تصریح کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌صورت ویلایی و در شهر سراوان به‌صورت دوطبقه در دستور کار قرار دارد و هم‌زمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

ریگی با بیان اینکه امکان نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن همچنان فراهم است، گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • ببینید | شاهکار جدید زاکانی پس از گذشت ۲ روز از خرابی مترو و سردرگمی مردم؛ باید بپرسم!
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان