Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس اکبری روز یکشنبه در خصوص عملکرد تامین اجتماعی در هرمزگان اظهار داشت: بدین ترتیب که ۱۳ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در قالب تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران و بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت انجام شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ادامه داد: می‌توان گفت ماهیانه ۱۱۶ میلیارد تومان و روزانه نزدیک به ۴ میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین، در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال بابت مقرری بیمه بیکاری به مقرری بگیران بیکاری پرداخت شد و ۴۵۶ فقره کمک بلاعوض در اختیار بیمه شدگان و مستمری بگیران قرار گرفت و ۵هزار و۳۸۸ فقره وام به مبلغ ۱۴۴ میلیارد ریال به مستمری بگیران زیرپوشش پرداخت شد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۸۸۸ هزار و ۴۴۵ نفر بیمه شده اصلی و تبعی زیر پوشش این نهاد بیمه گر قرار دارند که مجموع بیمه شدگان به دلیل افزایش تعداد شاغلین، ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 ۵۵درصد از جمعیت کل استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

اکبری، تعداد بیمه شدگان اصلی را ۳۲۸ هزار نفر اعلام کرد و عنوان کرد: ۸۴ درصد از این جمعیت معادل ۲۷۴ هزار نفر مربوط به شاغلین مرد و ۱۶ درصد (بیش از ۵۳ هزار نفر) نیز مربوط به شاغلین زن می‌شوند و تاکنون ۹۵ هزار و ۲۰۲ نفر مستمری بگیر از خدمات این سازمان بهره‌مند شده‌اند که ۵۶هزار و ۲۱۹ نفر مستمری بگیر اصلی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۹۸۳ هزار و ۶۵۷ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که ۵۵درصد از جمعیت کل استان را در بر می گیرد.
 
به گفته مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان، ۲۹هزار و ۲۲۲ واحدکارگاهی زیر پوشش تامین اجتماعی در هرمزگان قرار دارند که ۷۲ درصد از این تعداد، کارگاه‌های دارای یک تا ۵ نفر بیمه شده را تشکیل می دهند و ۳ درصد (معادل ۹۷۲ واحد) شامل کارگاه‌های بزرگ با بیش از ۵۰ نفر بیمه شده هستند و ۵۴ هزار و ۲۸۹مورد بازرسی از کارگاه‌های این استان انجام شد.

اکبری از جمله مهم ترین شاخص های سنجش تعادل بین منابع و مصارف سازمان های بیمه گر را نسبت بیمه شدگان اصلی به مستمری بگیران دانست و اظهار داشت: روند این نسبت در سازمان تامین اجتماعی طی سال های اخیر رو به کاهش است.

وی ادامه داد:‌ این نسبت در حال حاضر در استان هرمزگان برابر ۸٫۶ است؛ به عبارت دیگر، هشت نفر بیمه شده پشتیبان یک پرونده مستمری هستند.

 چهار هزار و۶۳ پرونده مستمری در سال گذشته برقرار شد / ۳۰۸ حادثه ناشی از کار رخ داد

وی افزود: چهار هزار و۶۳ پرونده مستمری در یک سال اخیر برقرار شده که ۱۱ درصد نسبت به تعداد برقراری های سال قبل افزایش داشته است، همچنین در سال گذشته، تعداد ۲ هزار و۷۱۴ مورد مقرری بیمه بیکاری برقرار شده که نسبت به سال پیش از آن (۲ هزار و ۷۷۹ مورد) روند کاهشی داشته است.

اکبری بیان داشت: همچنین تعداد حوادث ناشی از کار برابر با ۳۰۸ مورد بوده که نسبت به سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است؛ ۷۲ درصد حادثه دیدگان مجرد بوده اند و ۶۵ درصد حوادث ناشی از کار در ساعات صبحگاهی رخ داده است.

وی در خصوص خدمات غیر حضوری هم ابراز داشت: افزون‌بر ۲۶۲ هزار لیست حق بیمه به صورت غیر حضوری دریافت و افزون‌بر ۲۷۰ هزار برگ پرداخت بیمه شدگان خاص صادر شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اشاره کرد:‌ فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمان غیر حضوری شده که با آن افزون‌بر ۴۱۶هزار بار مراجعه بیمه شدگان و مستمری حذف شده و با اجرای طرح توقف صدور دفترچه درمان و اجرای هم‌زمان طرح نسخه الکترونیک بیش از ۴۰۰ هزار بار مراجعه کاهش یافته است و با فرآیندهای نیمه حضوری نیز شاهد کاهش ۷۵ هزار بار مراجعه  در استان بوده ایم.

اکبری تصریج کرد:‌ همچنین دادن خدمات غیر حضوری در قالب طرح ۳۰۷۰ در اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان در سال گذشته منجر به کاهش بیش از ۱۲ میلیون مراجعه شهروندان این استان به شعب تامین اجتماعی شد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی هرمزگان بندرعباس بیمه بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی هرمزگان بندرعباس سازمان تامین اجتماعی هرمزگان بندرعباس بیمه بیکاری مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان مستمری بگیران میلیارد ریال نفر بیمه شده بیمه شدگان سال گذشته غیر حضوری پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس

به گزارش خبر فوری، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901310

دیگر خبرها

  • ۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟