Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، امشب دیدار پایانی یورو 2020 بین تیم‌های ملی ایتالیا و انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد. دیداری که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر تیم سعی دارد با پیروزی در این مسابقه به طلسم بیش از 50 ساله خود پایان دهد.

آخرین باری که تیم ملی ایتالیا توانست در رقابت‌های یورو به قهرمانی دست یابد به 53 سال قبل بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جام ملت‌های اروپای سال 1968 که اولین و تنها قهرمانی ایتالیا به ثبت رسید و این تیم دیگر نتوانست جام اروپا را بالای سر ببرد. از طرف دیگر تیم ملی انگلیس نیز بیش از 55 سال است که در هیچ تورنمنت به این مهمی موفق به کسب جام نشده است. این تیم که برای اولین بار به فینال یورو رسیده در جام جهانی 1966 به قهرمانی رسید تا آخرین باری باشد که جام به خانه بازمی‌گردد. 

بازی زمان مکان آخرین نتیجه در یورو آخرین تقابل مقابل یکدیگر ایتالیا - انگلیس 23:30 ومبلی لندن - انگلیس

ایتالیا: تساوی یک بر یک مقابل اسپانیا و پیروزی در ضربات پنالتی

انگلیس: برد 2 بر یک مقابل دانمارک

انگلیس یک - ایتالیا یک (2018 ؛ بازی دوستانه)

*ایتالیا

مانچینی با «7 کوتوله» توانست روحیه سمپدوریا سال 90 را به ایتالیای 2021 تزریق کند(اینجا بخوانید) و با اتحاد و یک هارمونی مناسب آتزوری را به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل کند. بازی هجومی با تکیه بر تکنیک و سرعت اینسینیه و کیه زا می تواند اندیشه اصلی ایتالیا در این مسابقه باشد. نقش اساسی بارلا در فاز هجومی نیز بسیار موثر است و  او می تواند به یک مهره بزرگ برای مانچینی لقب گیرد. 

رسانه ها معتقد هستند که ایتالیا با همان سبک همیشگی خود پا به مسابقه خواهد گذاشت. به این صورت که با سیستم 3-3-4 مسابقه را آغاز کند ولی به سیستم 3-4-3 برسد. یعنی دی لورنتزو به فاز تدافعی برگردد و یکی از 3 مدافع ایتالیا در کنار کیه لینی و بونوچی باشد. جانشین اسپیناتزولا یعنی امرسون یک خط جلو برود و به فول بک چپ بدل شود. در سمت راست فدریکو کیه زا و در خط میانی جورجینیو و وراتی وظیفه تاکتیکی مهم تیم را اجرایی کنند. 


نمایی از ترکیب شمایی مانچینی در تیم ملی ایتالیا

بارلا، اینسینه و در خط تهاجمی نوک نیز چیرو ایموبیله وظیفه گلزنی را ایفا کنند تا دروازه انگلیس باز شود.البته ایتالیا در بازی با اسپانیا کاملاً عقب نشست و به قول مانچینی شگفت زده شد. باید دید آیا انگلیس می تواند با استفاده از تاکتیک انریکه در بازی قبل بتواند آتزوری را شگفت زده کند.

ایتالیا یکی از بزرگترین تیم های این یورو بوده و مدعی اصلی قهرمانی به شمار می رود زیرا که تیم های بزرگی مثل بلژیک و اسپانیا را شکست داده است.

ترکیب احتمالی:

دروازه بان: جان لوییجی دوناروما

مدافعان: دی لورنتزو - بونوچی - کیه لینی - امرسون 

هافبک ها: بارلا - جورجینیو - وراتی

مهاجمان: کیه زا - ایموبیله - اینسینیه

*انگلیس

از طرف دیگر سه شیرها با ارائه یک بازی تدافعی و میل به استفاده از کناره ها سعی دارند به حریف ضربه بزنند. در تاکتیک ساوت گیت حضور فول بک چپ یعنی «لوک شاو» بسیار اهمیت پیدا کرده است و انتظار می رود ستاره منچستریونایتد در مسابقه امشب نیز در ترکیب اصلی قرار داشته باشد. از طرف دیگر باید که آیا بوکایو ساکا که در 2 بازی قبلی در ترکیب اصلی قرار داشت، آیا دوباره در ترکیب قرار می گیرد یا خیر.

انگلیس با یک پنالتی مشکوک در بازی برابر مقابل دانمارک به این مرحله رسید. آنها مدت هاست که قهرمانی کسب نکرده اند و همین مسئله فشار بسیار زیادی روی تیمشان ایجاد کرده است. هری کین در مصاحبه روز گذشته خود به اسکای گفت که اردوی تیم ملی کمی نگران است ولی این تیم سعی دارد با تمرکز بتواند مسابقه نهایی را با سلامت پشت سر بگذارد.

جوردن پیکفورد نیز در بازی قبل برای اولین بار گل خورد تا رکورد کلین شیت انگلیس نیز شکسته شود. باید دید آیا مهاجمان ایتالیا می توانند از دفاع متمرکز انگلیس عبور کنند یا خیر. برخی اعتقاد دارند که سه شیرها در این مسابقه از یک دفاع دیگر نیز استفاده می کنند تا بتوانند مقابل حملات آتزوری بایستند.

امشب دیدار مهم فینال یورو 2020 در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد و این نکته می تواند یک امتیاز مثبت برای انگلیسی ها قلمداد شود. انگلیسی که تنها برای یک بازی به خارج از کشور رفت و همه مسابقات خود را در خانه انجام داد.

ترکیب احتمالی:

دروازه بان: جوردن پیکفورد

مدافعان: واکر - استونز - مگوایر - شاو

هافبک ها: فیلیپس - رایس - مونت

مهاجمان: ساکا - استرلینگ - هری کین

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یورو 2020 تیم ملی ایتالیا تیم ملی انگلیس فینال یورو 2020 بررسی یورو ورزشگاه ومبلی هری کین روبرتو مانچینی گرت ساوت گیت تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار

مدیر باشگاه لورکوزن درباره تقابل سردار آزمون برابر تیم سابقش در لیگ اروپا صحبت و عنوان کرد هیچ بندی در قرارداد او مبنی بر بازی‌نکردن برابر لورکوزن وجود ندارد.

به گزارش مشرق، بایرلورکوزن پنجشنبه‌شب در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا مقابل رم قرار خواهد گرفت. سردار آزمون که از ابتدای فصل به صورت قرضی از لورکوزن به رم پیوسته است، در این بازی فرصت تقابل با تیم سابقش را دارد.

سیمون رولفس، مدیر ورزشی بایر لورکوزن، درباره رویارویی‌ سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، با باشگاه سابقش در نیمه‌نهایی لیگ اروپا گفت: این چیزها در حال حاضر در فوتبال عادی است. هیچ بندی در قرارداد قرضی سردار وجود ندارد که بازیکن ایرانی را از بازی مقابل تیم سابقش منع کند. آزمون تا سال ۲۰۲۷ با لورکوزن قرارداد دارد و اکنون به صورت قرضی در رم بازی می‌کند.

تصمیم‌گیری درباره آینده آزمون تا ژوئن

مهاجم ایرانی در شرایط خوبی است. او در جریان دیدار هفته قبل برابر ناپولی پنالتی گرفت و موثر بازی کرد. بازیکن ایرانی در این فصل سری آ، سه گل و دو پاس گل در ۲۰ بازی ثبت کرده است.

آزمون در رم راحت است و دوست دارد در این تیم بماند. دانیله دروسی، سرمربی ۴۰ ساله رم، نیز این بازیکن را دوست دارد ولی خیلی چیزها به این بستگی دارد که جالوروسی به لیگ قهرمانان صعود کند. در شرایطی که رم بخواهد قرارداد آزمون را دائمی کند باید ۱۲.۵ میلیون یورو به لورکوزن پرداخت کند که در این صورت سود خوبی به لورکوزن می‌رسد.

این مهاجم ژانویه ۲۰۲۲ با مبلغ ۲.۵ میلیون یورو از زنیت سن‌پترزبورگ به لورکوزن پیوست. با این حال آسیب‌دیدگی باعث شد آزمون نتواند خودش را در لورکوزن نشان دهد. بعید است آزمون دوباره برای لورکوزن بازی کند. گفته می‌شود علاوه بر رم، تیم‌های دیگری در ایتالیا و همچنین باشگاه‌های انگلیسی و اسپانیایی به جذب او علاقه‌مندند.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • جدال شهرداری گرگان با الریاضی لبنان برای قهرمانی
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • استقلال و برنامه خاص برای وقت‌های اضافه!
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله