Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مدیسن نت، یافته‌ها نشان داد که از دست دادن دندان با افزایش خطر ابتلاء به زوال عقل مرتبط است، اگرچه استفاده از پروتزهای دندانی ممکن است به کاهش این خطر کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در این مطالعه، محققان دانشگاه نیویورک ۱۴ مطالعه را که شامل بیش از ۳۴۰۰۰ بزرگسال مسن که حدود ۴۷۰۰ نفر از آنها مبتلا به اختلالات فکری بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دریافتند افرادی که تعداد دندان‌های بیشتری از دست داده بودند، ۱.۴۸ برابر با خطر ابتلاء به اختلال فکر و ۱.۲۸ برابر با خطر ابتلاء به زوال عقل روبرو بودند.

«بی وو»، سرپرست تیم تحقیق در این باره می‌گوید: «یافته های ما اهمیت حفظ سلامت دهان و دندان و نقش آن در کمک به حفظ عملکرد شناختی را نشان می‌دهد.»

تیم تحقیق دریافت که هر چه تعداد دندان‌های بیشتری از دست برود، خطر اختلالات فکری بیشتر خواهد بود.

هر دندان از دست رفته با ۱.۴ درصدخطر ابتلاء به اختلال تفکر و ۱.۱٪ خطر ابتلاء به تشخیص زوال عقل همراه بود.

یافته‌ها نشان می‌دهد که درمان به موقع با پروتزهای دندانی ممکن است به کاهش این روند کمک کند.

به گفته محققان، فقدان دندان‌ها جویدن را دشوار می‌کند که ممکن است منجر به سوءتغذیه یا تحریک تغییرات مغزی شود. همچنین شواهد فزاینده ای در مورد ارتباط بین بیماری لثه (علت اصلی از دست دادن دندان) و زوال فکری وجود دارد.

پربیننده ترین واقعا اگر هسته سیب بخوریم می میریم ؟ افزایش شهرستان های قرمز کرونا به۱۴۳ کشف مخزن ویروس کرونا در بدن انسان اعلام گروه سنی جدید واکسیناسیون، هر چهار روز یکبار ارمنستان شرایط تزریق واکسن را تغییر داد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زوال عقل خطر ابتلاء زوال عقل دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   به گزارش مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۴۰۰ داروی مورد نیاز بازنشستگان از شمول بیمه خارج شده‌اند دستمزد سال 1403 چقدر از تورم عقب می‌ماند؟ دبیرکل خانه کارگر: پرونده دستمزد امسال کارگران هنوز بسته نشده/ حق مسکن و بن کارگری می تواند افزایش یابد!

دیگر خبرها

  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد