Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی برای احداث اقامتگاه بوم‌گردی در این روستا از برنامه‌های حمایتی اداره‌کل در سال ۱۴۰۰ است.

وی تصریح کرد: به متقاضیان احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا کمپ‌های عشایری در روستای مارین براساس طرح توجیهی چهار تا ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی ابراز داشت:مارین از معدود روستاهایی است که با توجه به نزدیکی به جاذبه هایی مانند دشتک دیل، سد کوثر، روستای زیبای رودبال ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد:وجود باغستان های میوه، نزدیکی به شالیزارهای برنج،داشتن آب و هوایی مفرح در دل یک منطقه گرمسیری، دارا بودن سوغات محلی خاص مانند مغز بنه و تولیدات دامی، بافت پلکانی خانه های روستا و زندگی بکر و کاملا سنتی اهالی سرمایه گذاری برای خدمات گردشگری در روستای مارین را به صرفه کرده است.وی عنوان کرد:

وی عنوان کرد: در صورت رونق صنعت گردشگری در روستای مارین محصولات تولیدی مردم روستا در زمینهٔ‌ صنایع‌دستی، غذاهای محلی، روغن محلی و محصولات باغی نیز بدون دخالت دلالان به‌ فروش می‌رسد که این امر باعث شکوفایی اقتصاد منطقه خواهد شد.

روستای مارین یکی از روستاهای تاریخی ایران است که راه سلطنتی شوش به تخت جمشید و بیشاپور (در دوره هخامنشیان)، از هفت کیلومتری این روستا عبور می‌کرده است موقعیت خاص روستای مارین، در دوره هخامنشیان ، اشکانیان و ساسانیان سبب احداث قلعه‌های متعدد راهبانی در این روستا شده است.

روستای مارین در شیب ملایم دره قرار دارد واحدهای مسکونی در یک یا دو طبقه ساخته شده‌اند وپشت بام خانه حیاط خانه دیگری است و همین ویژگی روستا را به ماسوله شبیه کرده است.

درباره معماری روستا سقف های مسطح، ایوان، پنجره‌های کوچک و دیوارهای قطور برخی خانه‌های روستا تماشایی است و در ساخت واحدهای مسکونی روستای مارین از سنگ، خشت، گل، آجر و تیرهای چوبی استفاده شده است.

تولید صنایع دستی و بافته‌های پشمی در میان روستائیان و عشایر منطقه متداول است و انواع گلیم، جاجیم، قالی و توبره، مهم‌ترین صنایع دستی و هنری مردم روستای مارین است.

معروف‌ترین سوغات روستای مارین صنایع دست بافت، انار، رب انار، کره، ماست، روغن، کشک و دوغ محلی و مغز بنه است.

وجود بقعه متبرکه امامزاده بی بی حمیده خاتون(س) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در کنار این روستا بر جذابیت این منطقه افزوده و گردشگران در بدو ورود به روستای مارین به زیارت این بانوی بزرگوار مشرف می شوند. 

پوشش گیاهی و جانوری منطقه شامل انواع گیاهان دارویی کتیرا، گل‌گاوزبان و گل بنفشه است و جانوران و پرندگان وحشی مانند گرگ، روباه، خرگوش، قوچ، میش، گراز، شاهین و کبک در اطراف روستا دیده می شود.

ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۰۸۰ متر است و آب و هوای مارین در فصول بهار و پاییز ملایم و مطبوع، در تابستان گرم و در زمستان سرد و خشک است.

روستای مارین در ۳۶ کیلومتری شمال شهر دو گنبدان مرکز گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد گچساران میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد گچساران میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گچساران میراث فرهنگی روستای مارین صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران