Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@20:21:12 GMT

فاصله مرگ تا زندگی فقط ۵ دقیقه

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۵۰۶۳

فاصله مرگ تا زندگی فقط ۵ دقیقه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بر اساس آمار پزشکی قانونی مازندران در چهار سال گذشته ۱۰۱ نفر در رودخانه‌های استان جان خود را از دست دادند رودخانه‌هایی که از عرصه‌های جنگلی و روستا‌ها عبور می‌کنند و به دلیل طولانی بودن کنترل آن و جلوگیری کردن از شنای افراد در آن تقریبا غیر ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دومیرکلایی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با بیان اینکه زمان طلایی برای نجات دادن یک غریق در رودخانه کمتر از ۵ دقیقه است، گفت: آتش نشانی متولی نجات غریق در رودخانه‌ها است، اما با توجه به اینکه شناگران بیشتر در نقاط دورافتاده شنا می‌کنند رسیدن امدادگران به فرد حادثه دیده در این زمان غیر ممکن است.

او از مردم خواست به هیچ وجه تنهایی برای شنا در رودخانه‌ها یا آب بندان‌های دور افتاده اقدام نکنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، بی احتیاطی و نا آشنایی از وضعیت رودخانه‌ها را علت اصلی غرق شدن در رودخانه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: به دلیل طولانی بودن مسیر رودخانه‌ها در استان امکان نصب حفاظ یا تابلو‌های هشدار دهنده در تمام مسیر‌های رودخانه‌ها وجود ندارد.

دومیرکلایی با بیان اینکه بیشتر کسانی که در رودخانه‌ها غرق می‌شوند در رده سنی کودکی یا نوجوانی قرار دارند، گفت: بسیاری از رودخانه‌ها در ظاهر آرام هستند، اما برداشت شن و ماسه از کف رودخانه‌ها سبب ایجاد جریان چرخشی آب و افزایش خطر مرگ در این مناطق شده است.
انتهای پیام /س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی قانونی مازندران غرق شدن نجات غریق رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری

دریافت 7 MB کد خبر 6093901

دیگر خبرها

  • بندبازی مرگبار برای تحصیل
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • امیری: بازی هفته بعد جدال مرگ و زندگی است/ یک امتیاز فاصله چیزی نیست که کنار بکشیم+ فیلم
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • (ویدیو) نجات زنی گرفتار میان دیوار بعد از چهار روز
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • یک خانم بعد از ۴ روز گیر کردن بین ۲ دیوار در بم نجات یافت