Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@12:36:11 GMT

حفاری میدان نفتی فروزان ازسرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۵۱۵۳

حفاری میدان نفتی فروزان ازسرگرفته شد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: پس از سال‌ها، با استقرار نخستین دکل حفاری (WELL TARGET ۱)، عملیات حفاری در میدان مشترک نفتی فروزان با هدف حفر ۲۶ حلقه چاه و افزایش ۲۳ هزار بشکه‌ای تولید ازسرگرفته شد.

طرح توسعه میدان مشترک فروزان در شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان یکی از طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید تعریف شده در شرکت ملی نفت ایران به شمار می‌رود و پیمانکار آن، مشارکت پتروپارس (تحت‌الارضی) و مبین‌سازه‌گستر (سطح‌الارضی) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برنامه اولیه طرح، دکل WT۱، حفاری ۷ حلقه چاه در موقعیت سکوی اقماری F۱۸ در ناحیه FX میدان نفتی فروزان را انجام می‌دهد.

برای تسریع در انجام عملیات بخش تحت‌الارضی طرح، در نظر است که از خدمات دکل حفاری دیگری استفاده شود که پس از آماده‌سازی مقدمات لازم به‌زودی به میدان فروزان اعزام می‌شود و در سایر سکو‌های اقماری موضوع قرارداد شروع به حفاری و تعمیرات برخی از چاه‌های میدان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

گاز فروزان، تنور تولید پتروشیمی خارک را گرم‌تر می‌کند

تعداد چاه‌های جدید حفاری در طرح ۱۳ حلقه و سایر عملیات بر روی چاه‌ها تعمیراتی است.

 میدان فروزان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره خارگ قرار دارد و دارای ۵۳ حلقه چاه است.

میدان فروزان با میدان مرجان (عربستان سعودی) مشترک است و به همین دلیل بهره‌برداری از آن نفتی همواره مورد توجه خاص بوده است.

نفت این میدان به وسیله خط لوله ۲۰ اینچ زیر دریا به تأسیسات خشکی برای فرآورش و ذخیره‌سازی فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میدان نفتی میدان نفتی فروزان جزیره خارگ صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، بهنام امانی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که با شهرداری شهرکرد برگزار شد، مرحله طراحی و اجرای نقشه مسیر فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرکرد به اتمام رسید و این طرح در فاز پنج اجرا می‌شود.
سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان شهرکرد گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده و در مرحله اول شهرکرد به پنج منطقه تقسیم و برای حفاری مجوز‌های جداگانه دریافت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۵۰ کیلومتر حفاری برای اجرای طرح FTTH در شهرکرد در نظر گرفته شده است که در مرحله اول شروع عملیات عمرانی با حفاری ۳۰ کیلومتر از مسیر طرح در منطقه منظریه و قسمتی از خیابان ملت غربی شهرکرد و با رعایت قواعد حفاری و با دستگاه ترینچر انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا