Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری شدید میان عناصر وابسته به ترکیه در شمال شرق سوریه، حفر شبکه تونلی تهدید کننده جان ساکنان سوری‌ها از سوی شبه نظامیان وابسته به آمریکا و اصرار واشنگتن بر اشغالگری و غارت نفت و غلات سوریه از مهمترین اخبار سوریه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، درگیری‌های شدیدی شب گذشته میان دو گروه سوری وابسته به ترکیه در شهر سری کانیه(راس العین) در شمال شرق سوریه رخ داد

خبرنگار شفق نیوز در قامشلی سوریه گزارش داد: درگیری با سلاح سبک و میان برد میان دو گروه وابسته به« لشکر حمزه» در یکی از محلات شهر راس العین رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این درگیری‌ها از «آرپی جی» استفاده شد و بر اثر آن شماری زخمی شده‌اند.

تونل‌هایی که جان ساکنان حومه حسکه را در معرض خطر قرار داده است

خبرگزاری سوریه گزارش داد: ساکنان روستای «دیرنا آغی» در حومه حسکه و در مرز ترکیه از تونل‌های زیادی که شبه نظامیان وابسته به آمریکا کنده‌اند به ستوه آمده‌اند. ساکنان این روستا اعلام کردند که حفر این تونل‌ها همچنان ادامه دارد.

حفر این تونل‌ها در زیر منازل سبب هراس ساکنان شده است زیرا آنها نگران فرو ریختن منازل خود در صورت بمباران یا انفجار یا زلزله در منطقه هستند.

منابع سوری اعلام کردند که ساکنان روستا به دنبال فروش منازل خود و رفتن به مناطق امن تر هستند.

یکی از ساکنان روستا که خود را سلیم نامید به سانا گفت: اوضاع روستا امن نیست زیرا بر روی شبکه تونلی واقع شده است و ترکیه هم تهدید به هدف قرار دادن روستا کرده است ما نگرانیم که قربانی اقدامات «قسد» و ترکیه باشیم.

وی افزود: من تصمیم به فروش منزلم و رفتن به شهر حسکه گرفته‌ام.

برخی منابع دیگر سوری هم از عدم اهتمام شبه نظامیان وابسته به واشنگتن به زندگی سوری‌ها پرده برداشتند و اعلام کردند که ساکنان نمی‌توانند شکوه‌ای داشته باشند زیرا نیروهای «قسد» آنرا موضوعی نظامی می‌دانند.

کشته شدن مسئول وابسته به قسد در غرب دیرالزور

سانا گزارش داد که در ادامه حملات به شبه نظامیان وابسته به آمریکا، یکی از مسئولان اداری آنچه «شورای اداری خلق» وابسته به شبه نظامیان قسد نامیده می‌شود هنگام پرسه زنی در شهرک «الکسره» در حومه غربی دیرالزور به ضرب گلوله کشته شد.

واشنگتن: از شمال شرق سوریه خارج نمی شویم

«جوی هود» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور شرق نزدیک اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه خارج نمی‌شوند.

وی گفت: برخی بازیگران منطقه به نفعشان است که نقش نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه کاهش یابد اما ما از شمال شرق سوریه خارج نخواهیم شد.

این در حالی است که آمریکا با همدستی شبه نظایمان قسد به غارت نفت و غلات سوریه ادامه می‌دهد.

سوریه به کمک غذایی نیاز دارد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) از سوریه به عنوان یکی از 10 کشوری که نیاز به کمک غذایی دارد نام برد.

حمله راکتی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در سوریه/پنتاگون تایید کرددمشق: تمدید ورود کمک‌ها به سوریه به شکل فعلی یک دستاورد است

در بیانیه فائو آمده است: به علت ادامه جنگ، 10 کشور عربی به کمک غذایی شدید نیاز دارند که عبارتند از سوریه، عراق، یمن، لبنان، سودان، لیبی، جیبوتی، اریتره، موریتانی و سومالی.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبه نظامیان وابسته شمال شرق سوریه تونل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب، چند ایستگاه متروی آنکارا، خیابان‌ها و بزرگراه‌های چندین منطقه دچار آبگرفتگی شده و به تعداد زیادی خودرو و صد‌ها خانه و مغازه آسیب وارد شده است.
تردد خودرو‌ها در بسیاری از مناطق آنکارا با مشکل مواجه شده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورد.
گفته می‌شود برق برخی مناطق آنکارا قطع شده است.
واسیب شاهین استاندار آنکارا اعلام کرد تاکنون تلفات انسانی گزارش نشده است ولی به شهروندان توصیه می‌شود به علت بارش‌های مداوم و شدید تا اطلاع ثانوی از منازل خود خارج نشوند.
گفتنی است سازمان هواشناسی ترکیه برای ۲۷ استان مرکزی و شمالی این کشور هشدار زرد اعلام کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست