Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:50:56 GMT

تولید گندم در سردشت ۲۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۵۴۵۳

تولید گندم در سردشت ۲۵ درصد کاهش یافت

احمد علیپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری در سطح هشت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم و ۶۰۰ هکتار اراضی آبی این شهرستان گندم کشت شده است.

وی با بیان اینکه به علت خشکسالی، امسال پیش بینی می شود از هر هکتار از مزارع دیم ۸۰۰ کیلوگرم و از مزارع آبی در هر هکتار ۲.۴ تن گندم برداشت شود، افزود: این میزان در سال زراعی گذشته به ترتیب ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ و سه تن بود.

 مدیر جهاد کشاورزی سردشت اضافه کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی متاسفانه عملکرد در سطح گندمزارهای شهرستان پایین آمده و انتظار می رود حدود ۶ هزار تن گندم دیم و ۲ هزار تن گندم آبی برداشت شود.

علیپور بیان کرد: ارقام کشت شده در اکثر مزارع دیم، ارقام آذر ۲ و سرداری و در مزارع آبی ارقام محلی، پیشگام و زرین است.

 مدیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت تضمینی خرید گندم برای هر کیلوگرم در سال جاری ۵۰ هزار ریال تعیین شده است و با توجه به اینکه خروج گندم از مبادی ورودی و خروجی استان کنترل می شود از کشاورزان درخواست می شود گندم مازاد بر مصرفشان را تحویل مراکز خرید شرکت تعاون روستایی تحویل دهند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

مجموع اراضی کشاورزی سردشت ۲۸ هزار هکتار است که از این میزان هشت هزار هکتار زیر کشت باغ است و ۲۰ هزار هکتار آن را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد.

عمده ترین محصول باغی سردشت با پنج هزار هکتار انگور دیم است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم آذربایجان غربی برداشت محصول سردشت کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی گندم آذربایجان غربی برداشت محصول سردشت کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد