Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امید خلیل زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نکات حساس و خطرناک در انتقال بیماری کریمه کنگو است که در این رابطه توصیه می شود شهروندان تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید ادارات دامپزشکی رسیده است، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که به وسیله کنه به انسان منتقل می شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: این بیماری به جز تب مختصر و گذرا هیچ علایمی در دامها ندارد و ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که در این مواقع انجام کارهایی چون شاخ بری، پشم چینی، کشتار دامهای آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دامها ممکن است سبب انتقال بیماری شود.

وی اضافه کرد: گزش کنه، له کردن کنه با دست، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راههای انتقال بیماری است.

خلیل زاده گفت: با توجه به بالا رفتن دمای هوا و آغاز فعالیت کنه ها، احتمال شیوع این بیماری افزایش پیدا می کند که از راههای  کنترل و پیشگیری این بیماری می توان به سمپاشی دام و اماکن دامی، تجهیز کشتارگاههای دام به سردخانه نگهداری گوشت و رعایت بهداشت فردی به هنگام تماس با دام ، گوشت و آلایش دامی اشاره کرد.
وی افزود: یکی از بهترین روشهای جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حدافل به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد است.

تب خونریزی ‌دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌ است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل میشود.

این بیماری اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین مشاهده شده است.

تب خونریزی ‌دهنده کریمه کنگو در انسان بیماری شدید همراه با مرگ و میر حدود ۳۰ درصدی ایجاد مییکند و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار زیاد است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه دام و طيور تب کریمه کنگو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه دام و طيور آذربایجان غربی ارومیه دام و طيور تب کریمه کنگو کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: از آغاز فصل خرید گندم در استان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۴۵۰ هزار تن در مراکز روباز خریداری شده است که ۲۰۰ هزار تن آن به سیلو‌های استاندارد منتقل شده است. 

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد گندم‌های خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده است و مابقی توسط کاربران مراکز در حال ثبت می‌باشند. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مطالبات گندمکاران استان این هفته ابتدای هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان از کشاورزان درخواست می‌شود در طول هفته جاری از ارسال محصول گندم خود در مراکز خرید روباز خودداری گ به سیلو‌های استاندارد مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم