Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت تولیدی و صنعتی برای ایجاد استحکام بیشتر بدنه ماشین‌های ظرفشویی و لباس‌شویی‌های خود در برابر خوردگی، از پوشش تبدیلی نانوزیرکونیومی یکی از شرکت‌های فناور استفاده کرده و از این طریق با قرار گرفتن این نانوپوشش در میان زیر لایه و رنگ چسبندگی و دوام رنگ را روی سطح افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد نانو، زنگ‌زدگی و خوردگی یکی از معضلات تولیدکنندگان محصولات خانگی است و در این راستا یکی از شرکت‌های صنعتی تولید کننده لوازم خانگی، در ماشین‌های ظرف‌شویی و لباس‌شویی خود از فناوری نانوپوشش برخوردار استفاده کرده است که موجب شده تا این محصولات در محیط‌های خورنده نظیر آب و هوای مرطوب به ویژه نواحی که آب‌های شور در محیط به وفور یافت می‌شود، دوام و استحکام بالایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت برای محصولات خود از نانوپوشش تبدیلی زیرکونیومی تولید شده در یکی از شرکت‌های فناور بهره برده است.

پوشش‌های نانومتری زیرکونیومی دارای دو سطح هستند؛ یک سطح زیرین که با انجام یک واکنش شیمیایی به سطح زیرلایه می‌چسبد و دیگری سطح خارجی که دارای خلل و فرج است و موجب می‌شود لایه‌ی بعدی، که می‌تواند لایه‌ی رنگ باشد، در این خلل و فرج نفوذ کرده و چسبندگی بسیار خوبی ایجاد کند. پوشش نهایی، اتصالی محکم با فلز پایه خواهد داشت و در آب و محیط واسط نامحلول خواهد بود.

پوشش‌های تبدیلی پایه زیرکونیومی دارای مزیت‌های مهمی نسبت به فرآیندهای مرسومی چون فسفاته هستند. از آن جمله می‌توان به عدم حضور عناصر مضری همچون نیکل، کروم، فسفات، عدم ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، مقاومت به خوردگی ایده‌آل و چسبندگی بهتر رنگ به زیرلایه را دارند.

پیش از این از پوشش‌های فسفاته و کروماته به‌عنوان پوشش پیش رنگ در بدنه محصولات استفاده می‌شد که محدودیت‌ها و مشکلاتی داشتند. اما این نانوپوشش از مزایای مختلفی نظیر چسبندگی بالا، نیاز به مصرف ماده اولیه کمتر، امکان استفاده در دمای اتاق، بدون لجن، سازگار با محیط زیست و زمان کوتاه‌تر اعمال پوشش برخوردار است.

پوشش‌های رایج در صنعت نظیر روی، نیکل، منگنز و فسفات، مشکلات زیست‌محیطی دارند. اما نانوپوشش تبدیلی زیرکونیومی شرکت شیلر فرآیند مشکلی برای محیط‌زیست‌ ندارد. از سوی دیگر برای پوشش‌های رایج آب زیادی مصرف می‌شود در حالی که این نانوپوشش به آب کمی نیاز دارد. بنابراین از نقطه نظر مصرف آب نیز برای محیط‌زیست به ویژه نقاطی که با مشکل کم‌آبی روبرو هستند، مناسب است.

در روش‌های پیشین رسوب و لجن‌ زیادی تولید می‌شد و در نتیجه لازم بود تا تجهیزات زیادی برای جداسازی رسوب‌ها از محلول استفاده شود، اما این نانوپوشش عاری از لجن و رسوب است. از سوی دیگر، این نانوپوشش برای اپراتورها و کارگران نیز مناسب‌تر است چرا که با مواد سالم‌تری در تماس بوده و اثرات جانبی کمتری برای سلامت پرسنل دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانو پوشش ها پوشش تبدیلی یکی از شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید رضا تونی از نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج خبر داد و مطرح کرد: نظارت بر بارگیری پسماندهای ضایعات لامپ شرکت توزیع برق استان البرز توسط کارشناسان محیط زیست جهت انتقال به شرکت‌های امحا کننده پسماند انجام شد.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست با حضور و نظارت کارشناسان محیط زیست هنگام بارگیری و پلمب، اقدام به انتقال پسماندهای ویژه خود به مراکز مجاز و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست کنند.

کد خبر 6096912

دیگر خبرها

  • مد خوب، مد بد!
  • آقای سامی بیگی، یک ملت به خاطر تو، به جان هم افتادن
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم