Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:27:16 GMT

تجزیه افغانستان یک تهدید است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۵۵۶۴

تجزیه افغانستان یک تهدید است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین «راجه ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت المسلمین پاکستان، در نشست خبری درباره اوضاع افغانستان که در دفتر مجلس وحدت المسلمین پاکستان در قم برگزار شد، اظهار داشت: در چندین سال گذشته تحولات درونی افغانستان مستقیماً بر پاکستان تاثیرگذار بوده است.

او افزود: قبل از حادثه ۱۱ سپتامبر دولتی در پاکستان ساکن بود که گوش به فرمان آمریکا بود؛ امروز آمریکایی ها بعد از ۲۰ سال از افغانستان خارج شده اند و تاثیر آن در پاکستان هم خود را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل حزب وحدت المسلمین پاکستان با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است که آمدن و رفتنش موجب ناآرامی است، گفت: آمریکا به دنبال این بود که پاکستان را در سیستم تک قطبی جهانی هضم کند ولی شکست خورد.

وی ادامه داد: آمریکا داعش را در عراق و سوریه بوجود آورد و گروه های مختلف تروریستی دستپخت این دولت مستبد در منطقه است، امروز هم به طالبان مشروعیت داده اند و قبل از خروج از افغانستان طوری برنامه ریزی کرده اند که افغانستان روی خوش به خود نبیند و هدف آنها ایجاد جنگ داخلی در افغانستان است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: امروز گروه های مختلف افراطی در افغانستان جمع شده اند و مردم این کشور در خطر قرار دارند؛ اگر قرار باشد که مردم افغانستان زیر سلطه طالبان قرار گیرد، قطعاً جنگ داخلی در این کشور به راه خواهد افتاد.

دبیر کل حزب مجلس وحدت المسلمین پاکستان تاکید کرد: پاکستان شاهراه ارتباط کشورهای مختلف با ۵ میلیارد جمعیت بوده و چین در شرایط کنونی برای اینکه بخواهد قدرت جهانی شود، باید مناطق غربی خود را صنعتی کند و این در حالی است که بیش از ۹۴ درصد جمعیت چین در منطقه شرق این کشور قرار دارند که همین مسئله مشکلات زیست محیطی را نیز به دنبال داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری یادآور شد: اگر پاکستان دچار بحران شود، آمریکا می تواند جلوی فعالیت های تجاری چین را تا حدودی بگیرد؛ لذا پاکستان باید مراقب این موضوع باشد.

وی تصریح کرد: جنگ داخلی یا دو تکه شدن در افغانستان محتمل بوده و اگر اینگونه شود، تأثیرات منفی برای مردم افغانستان خواهد داشت؛ در این صورت هم برای پاکستان، هم برای جمهوری اسلامی و برخی دیگر از کشورها نیز مشکلاتی پیش می آید.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری مطرح کرد: همانطور که تجزیه سوریه می توانست برای ایران مشکل ایجاد کند، تجزیه افغانستان هم می تواند برای کشورهای همسایه خطرناک باشد.

وی بیان کرد: اگر طالبان در افغانستان مسلط شود، پاکستان با مشکلات زیادی مواجه می شود و کشورهای منطقه اگر می خواهند این مشکل حل شود، باید کنار هم برای حل آن چاره بیندیشند.

دبیرکل حزب وحدت المسلمین پاکستان با بیان اینکه امروز بهترین فرصت است تا کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر آمریکا را به صورت کامل از منطقه خارج کنند، گفت: آمریکا امروز ذلیلانه از منطقه فرار می‌کند و این مسئله حاصل رشادت های شهید سردار سلیمانی و رهنمودهای رهبری انقلاب است.

وی تصریح کرد: وقتی عمران خان اعلام کرد که ما به آمریکایی ها پایگاه نمی دهیم، مردم پاکستان از این تصمیم دفاع کردند و این نشان از این دارد که مردم پاکستان از آمریکایی ها استقبال نمی کنند.

دبیرکل حزب مجلس وحدت المسلمین پاکستان ادامه داد: امروز آمریکا ابرقدرت جهانی نیست و جبهه مقاومت امروز قوی شده و اگر تصمیم گیرندگان منطقه به ویژه سران افغانستان گوش به فرمان حضرت آیت الله خامنه ای این رهبر الهی باشند، همانطور که در غرب آسیا حربه آمریکا با شکست مواجه شد، در افغانستان هم با امنیت مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به موضع دولت پاکستان درباره طالبان تاکید کرد: امروز در پاکستان اینگونه اعلام می شود که ما در افغانستان نظر مردم را به رسمیت می شناسیم و به نفع پاکستان نیست که یک گروه خاص در افغانستان حاکم باشد.

دبیر کل حزب مجلس وحدت المسلمین پاکستان در پایان گفت: حزب وحدت المسلمین پاکستان جبهه مقاومت و منویات رهبر انقلاب اسلامی را به رسمیت می شناسد و در این مسیر حرکت می کند.

کد خبر 5255115

منبع: مهر

کلیدواژه: پاکستان افغانستان ایالات متحده امریکا افغانستان عراق روسیه فلسطین رژیم صهیونیستی سوریه طالبان ایران لبنان عربستان سعودی هائیتی جو بایدن ترکیه حجت الاسلام والمسلمین جعفری دبیرکل حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران

به گزارش همشهری آنلاین، «فداحسین مالکی» در گفت وگو با ایرنا، در تشریح دستاورد های سفر رئیس جمهور به پاکستان، این سفر را از دو بُعد روابط بین دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین المللی قابل تجزیه و تحلیل دانست و تصریح کرد: ایران و پاکستان دارای روابط عمیق و دیرینه هستند اما با توجه به مسائلی که اخیرا اتفاق افتاده این روابط نیاز به ترمیم داشت که در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان این مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بحث امنیت مرز دو کشور فعالیت اشرار باعث شد تا مشکلاتی در این حوزه به وجود آید که رفع این مشکلات در سفر آقای رئیس جمهور به پاکستان مطرح شد و توافقات لازم در این زمینه بین طرفین صورت گرفت.

مالکی با اشاره به هدف گذاری روابط ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان خاطرنشان کرد: در حوزه تجاری نیز قراردادهای بسیار خوبی در حوزه مسائل بازرگانی اقتصادی انرژی و غیره بین طرفین به امضا رسید و ما مبادلات اقتصادی تا سقف ۱۰ میلیارد دلار را برای و کشور ترسیم کرده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در جریان این سفر توافقاتی بین طرفین برای تامین نیازهای یکدیگر از جمله در حوزه کشاورزی انرژی و غیره صورت گرفت و طرفین بر راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک تاکید کردند.

وی افزود: باتوجه به شرارت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در سطح منطقه نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر ایران و پاکستان از نظر منطقه‌ای و بین‌المللی نیز حائز اهمیت است و می‌تواند به ارتقاء امنیت منطقه کمک کند چرا که دو کشور ایران و پاکستان جز قدرت‌های منطقه‌ای محسوب می‌شوند.

مالکی خاطرنشان کرد: پس از عملیات وعده صادق، آمریکا پاکستان و دیگر کشورهای منطقه را تهدید کرد که اگر با ایران ارتباطات بیشتر برقرار کنند و یا توافقاتی با ایران داشته باشند آنها را تحریم خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با وجود تهدید پاکستان به تحریم از سوی آمریکا به خاطر ارتباط با ایران و امضای توافق‌نامه‌ها ما دیدیم که دولت پاکستان بدون توجه به این تحریم تهدیدها بزرگترین توافقات اقتصادی تجاری و بازرگانی را با ایران به امضا رساند که این نشان دهنده اقتدار ایران در سطح منطقه است.

کد خبر 847249 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه ایران و آمریکا پاکستان

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران