Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از نمایندگانی که اصرار زیادی به فعالیت در دولت آینده دارند، گفت: ما نباید جایگاه فعلی خود را نادیده بگیریم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری «در جمهوری اسلامی، هر کجا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است».

وی متذکر شد: همچنین رهبر معظم انقلاب در جایی فرمودند که «هر مسئولیتی که در دست تک تک ماست، تنگه احدی است که باید از آن پاسداری کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اگر مسئولان مسئولیت‌های خود را رها کنند، قاعدتاً در آنجا خلأهایی به وجود می‌آید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را انتخاب کردند تا مطالباتشان پیگیری شود و بر این اساس، ما نسبت به مردم مسئول هستیم.

نباید کسوت نمایندگی را برای حضور در دولت رها کنیم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر واقعا اضطراری وجود داشته باشد که برخی از نمایندگان در دولت حضور یابند، مسئله‌ای نیست اما اگر ما کسوت نمایندگی را رها کنیم و فرض را روی این بگذاریم که در دولت می‌توانیم اقدامات بهتری انجام دهیم، درست نیست.

یوسفی با تاکید بر اینکه ارزش کار نمایندگی مجلس کم نیست، افزود: نمایندگان مجلس باید مشکلات کشور در حوزه قانون‌گذاری را مرتفع کنند و در کنار دولت باشند تا با یکدیگر بتوانند مشکلات مردم را رفع کنند.

وی اظهار داشت: اختیارات دولت بسیار زیاد است اما قانون خوب، راه دولت را تسهیل می‌کند و مجلس شورای اسلامی هم باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و با تصویب قوانینی که ضرورت دارد، به دولت در رفع مشکلات کمک کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره ملاک‌های مجلس برای رأی اعتماد به وزرا، گفت: قطعا هر فردی به راحتی نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد و کسانی که برای تصدی وزارتخانه‌ها معرفی می‌شوند، باید برنامه قابل پایش و مبتنی بر اسناد بالادستی داشته باشند.

یوسفی گفت: مجلس شورای اسلامی با چهره سیاسی و یا گفتمان خاصی رودربایستی ندارد و بر اساس برنامه ها و عملکرد افراد، صلاحیت آنان را بررسی می کند.

کد خبر 5255085 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مجتبی یوسفی دولت سیزدهم رای اعتماد مجلس یازدهم سیدابراهیم رئیسی هیئت دولت اسحاق جهانگیری دولت سیزدهم افغانستان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه قطعی برق ایالات متحده امریکا ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی احمد جبرئیل مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است