Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم جایگزینی پساب و استفاده از این آب پایدار در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی اظهار داشت: هم‌اکنون سالانه ۲۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده با کیفیت بالا، به‌عنوان یک منبع آب پایدار در این استان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از این میزان تنها سه میلیون متر مکعب آن از سوی فولاد سفیددشت مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهره مندی روستاییان چهارمحال و بختیاری از نعمت آب

محمدی اضافه کرد: هم اکنون ۱۴ شهر چهارمحال و بختیاری با ۶۵ درصد جمعیت شهری استان زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارد.

او استفاده از پساب تصفیه شده را راهکاری برای جبران کمبود‌های آب ناشی از خشکسالی دانست و ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و یا سرمایه گذاران متقاضی استفاده از این پساب می‌توانند درخواست خود را به شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اعلام کنند.

محمدی با اشاره به استمرار خشکسالی در چهارمحال و بختیاری گفت: برای تامین و مدیریت مصرف آب در این استان در یک‌سال گذشته ۱۳ حلقه چاه جدید حفر و تجهیز شد.

او افزود: در این مدت ۴۳ کیلومتر شبکه توزیع آب و ۲۵ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا و ۷۰ کیلومتر شبکه فرسوده اصلاح و بازسازی شد و ۹ روستای جدید زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

محمدی با اشاره به بهره‌‍برداری از تصفیه‌خانه‌های آب لردگان و سامان در یک‌سال گذشته اضافه کرد: به‌زودی ۲ تصفیه خانه رفع کدورت، ۲ شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی و یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در استان راه‌اندازی و بهره‌برداری می‌شود.

او ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان هم‌اکنون ۵۳ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال بابت هزینه آب‌بهای دستگاه اجرایی، بیمارستان‌ها، مراکز آموزش عالی، آموزشی و پرورش، نظامی، ورزشی، فرهنگی، مدارس دولتی و شهرداری‌های استان طلبکار است.

محمدی گفت: با توجه به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب و مشکلات مالی فراوان، پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی به شرکت آب و فاضلاب استان می‌تواند در تسریع روند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای این شرکت نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب تصفیه پساب چهارمحال و بختیاری شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد