Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر وجود برخی مشکلات در پروژه های تامین واکسن تولید داخل همچون تحریم ها تاکید کرد: رسانه ها نباید دو قطبی تامین واکسن از داخل و خارج کشور ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در سیصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) به موضوع شیوع کرونا ویروس در خیز پنجم اشاره کرد و افزود: متاسفانه به پیک پنجم کرونا رسیدیم که در حال رشد در تهران است و آمار قربانیان در تهران کم کم به مرز ۱۰۰ نفر در روز نزدیک می شود که نشان از عدم توجه به پروتکل های بهداشتی و توصیه های دلسوزانه مبنی بر کنترل دورهمی ها و فعالیت های دورهمی انتخاباتی دارد که منجر به فاجعه خیز پنجم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شرایط از نظر مدیریت واکسیناسیون هم با مشکلاتی مواجه هستیم که عدم تحقق وعده مسئولین وزارت بهداشت پدیده نامناسبی در سفر ایرانیان به کشورهای همسایه ایجاد کرده که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست. واکسن تولید داخل که افتخار آفرین است؛ بعضا پروژه تولید داخل به تولید انبوه نزدیک شده اما این فرایند نیازمند یک هم افزایی و همگرایی پروژه های تحقیقاتی برای استفاده از امکانات و تجهیزات، زیرساخت ها و مواداولیه است که ممکن است با مشکلات بسیاری به دلیل تحریم ها و حساسیت ایمنی و سلامت مواجه شود.

هاشمی ادامه داد: لازم است در کنار پروژه داخلی نسبت به تامین واکسن از کشورهای خارجی هم اقدام شود؛ چرا که برخی کشورهای همسایه به مرز ۵۰ درصد واکسیناسیون رسیده اند و ما هنوز کمتر از ۵ درصد دنبال می کنیم و این می تواند خسارت های روانی و اقتصادی و انسانی ایجاد کند که به مراتب فراتر از هزینه های تامین واکسن از خارج کشور است.

وی تاکید کرد: باید استراتژی ملی در ستاد ملی کرونا در نظر گرفته شود و پروژه تامین واکسن به تاخیر نیافتد و در کنار این از رسانه ها نیز انتظار است به این موضوع نگاه سیاسی نکنند و حمایت در فضای کارشناسی مطرح کنند که ایجاد دو قطبی بین تامین واکسن از خارج و داخل ایجاد نشود و به این صورت سلامت عمومی تحت الشعاع نگاه و مسائل سیاسی نشود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تامین واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند

 همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج ۱۴۰۳» امروز با حضور حجت الاسلام سید عبدالفتاح؛ نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این همایش به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان‌ها حضور داشتند.

افزایش هفت کاروان به زائران خانه خدا با کاستن از تعداد خادمان

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این همایش گفت: نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج قرار دارند و در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه با گذشت نزدیک به دو دهه از نام نویسی حج، شماری از افرادی که ثبت نام کرده بودند بدون آن که چشمشان به خانه خدا بیفتد از دنیا رفتند، افزود: در حج پیش رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران برگزاری حج، تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز ضروری خواند و گفت: هدف ارائه خدمات بیشتر از سوی خادمان است.

وی خطاب به حاضران عنوان کرد: زائرانی که سال‌ها در نوبت بوده اند اکنون مطالبه گر هستند، لازم است به مهمانان خانه خدا بیشتر سر بزنیم و به آنها محبت کنیم، زیرا ائمه هم اینگونه بودند.

حجت الاسلام نواب با اشاره با ارتقای سطح دانش و معلومات زائران نسبت به گذشته تصریح کرد: روحانیون کاروان‌ها شایسته است آگاه و به روز باشند و در انجام مسئولیتی که همگی به‌عهده داریم اخلاص را در اولویت قرار داده تا در دل زائران خانه خدا نفوذ کنند.

محاسبه هزینه‌های حج در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت مبلغی به دلیل صرفه جوئی و یا عدم ارائه خدمات در کشور میزبان طی حج گذشته بازگردانده شده که به زودی به حساب حجاج واریز خواهد شد، ادامه داد: در کشور تصور بر این است که هزینه حج گران است در حالیکه هزینه‌ها در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی محاسبه می‌شود.

وی به شرایط امروز جهان اشاره کرد و گفت: این شرایط در سال‌های قبل وجود نداشت، وضعیت جهان امروز ملتهب است و آتش زیر خاکستر بین غرب و شرق هرازگاهی زبانه می‌کشد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه دو عملیات بزرگ و تنبیهی «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» و پشتیبانی بی مهابای استکبار از نسل کشی مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شرایط را پیچیده‌تر کرده است، افزود: برخی از کشور‌های آزاده که وابستگی خاصی ندارند از قضیه فلسطین و ملت آزاده آن دفاع می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود با خوانش انگاره‌های چند نظرسنجی گفت: ارزیابی روحانیون در حج در دو مدل انجام می‌شود یکی توسط رابطین و دیگری هم از طریق نظرسنجی اینترنتی که از حجاج انجام می‌شود و در اعزام‌ها تاثیرگذار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • جنایت هولناک در لواسان؛ کشف جسد در بشکه اسید