Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، دیروز خدرلو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد به همراه بیژن فر بخشدار مرکزی، سخنور ریاست اداره محیط زیست شهرستان و جمعی از دهیاران روستا‌های حاشیه تالاب از تالاب بین المللی کانی برازان بازدید کردند.

فرماندار مهاباد در این بازدید گفت: حق آبه تالاب کانی برازان باید قطعاً پیگیری شود، زیرا مهاباد از شهر‌های گردشگر پذیر منطقه است و اهمیت این تالاب در مهاباد در بخش گردشگری را نمی‌توان نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف خدرلو افزود: باید شرایط لازم برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح‌های گردشگری مهیا شود تا جذابیت بیشتری برای سرمایه گذار ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

خشکسالی تالاب کانی برازان، جوجه آوری پرندگان را هم به چالش کشاند

او با اشاره به افزایش زمین خواری و تخریب منابع طبیعی اظهار داشت: با افزایش قیمت زمین در مهاباد زمین‌خواری‌ها در این شهرستان افزایش یافته است بنابراین از دادستان محترم درخواست کرده‌ایم تا با زمین‌خواران احتمالی در اراضی ملی کانی برازان مهاباد برخورد کنند.

تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد با ۹۰۷ هکتار در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده است که همه ساله پذیرای جمعیت زیادی از انواع پرندگان از جمله فلامینگو، غاز خاکستری، پلیکان، انواع مرغابی سرسبز و سرحنایی است.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب کانی برازان بحران آب فرماندار مهاباد جاذبه های گردشگری کانی برازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت و باعث کاهش کیفیت هوا در این منطقه شد.

اردلان محمدپور، با بیان اینکه  جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب استان  حاکم خواهد شد که در برخی  مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه خواهد بود، افزود:

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای چهار درجه سانتیگراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۵ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم