Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه قاچاقچیان بازار زعفران ایران را تضعیف کرده‌اند، گفت: آن‌ها زعفران ارزشمند ایران را به یک هشتم تا یک دهم قیمت واقعی می‌فروشند.

به گزارش قدس آنلاین علی حسینی با بیان اینکه قاچاق تبدیل به تهدیدی برای بازار جهانی زعفران ایران شده است، اظهار کرد: قاچاق زعفران ایرانی به دلیل ارزش بالای آن پدیده جدیدی نیست اما،  مدتی است که تعداد قاچاقچیان و حجم قاچاق رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: به سمتی می رویم که احتمالا حجم قاچاق زعفران بیش از خروج رسمی آن از کشور شود. 

حسینی درباره دلایل افزایش فعالیت قاچاق زعفران، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات پیمان سپاری ارزی است که موجب حذف صادرکنندگان واقعی از میدان تجارت شده و جای برای حضور قاچاقچیان باز کرده است. 

وی افزود: دلیل مهم دیگر دستورالعمل های خلق الساعه است که امکان برنامه ریزی را از تجار گرفته است. 

به گفته حسینی؛ این مشکلات موجب شده بسیاری از صادرکنندگان واقعی خود را کنار کشیده و افرادی وارد تجار زعفران شده‌اند که به دنبال منافع کوتاه مدت خود هستند و برای دست یافتن به آن به هر راهی دست می‌زنند. 

وی با تاکید بر اینکه این افراد قاچاق را یکی از راه‌های سودآور برای خود در نظر گرفته‌اند، افزود: صادرکنندگان واقعی قادر به رقابت در بازار جهانی با آن‌ها نیستند چراکه قاچاقچیان نیازی به بازگشت ارز ندارند و با قوانین و دستورالعمل‌های دست و پا گیر سروکار ندارند، ضمن اینکه زعفران ارزشمند ایران را با قیمت بسیار پایین‌تر عرضه می‌کنند. 

حسینی گفت: قاچاقچیان هر کیلوگرم زعفران ایرانی را یک هشتم تا یک دهم قیمت واقعی در بازار جهانی عرضه می کنند. 

وی معتقد است؛ برای این افراد سودجو و فرصت طلب؛ حفظ خوشنامی زعفرانی ایرانی که نتیجه سال‌ها زحمت  کشاورزان و صادرکنندگان واقعی است اهمیت ندارد و محصولات غیر کیفی را به بازار تزریق می‌کنند. 

حسینی نتیجه اقدامات آن‌ها را تضعیف بازار جهانی زعفران ایرانی عنوان کرد. 

وی بیشترین آسیب شرایط پیش آمده را متوجه کشاورزان دانست و گفت: ۷۰ درصد کشاورزان زعفران کار خرد هستند و این قشر بیشترین تاوان شرایط پیش آمده در بازار زعفران را می‌دهند. 

حسینی با اشاره به افزایش هزینه کشت ‌وتولید زعفران در کشور، افزود: پایین کشیدن قیمت فروش زعفران در بازار جهانی توسط قاچاقچیان، موجب ارزان‌خری از کشاورزان شده است، در حالی که هزینه تمام شده تولید برای آن‌ها در حال افزایش است و اوضاع اقتصادی نامطلوبی برای گذران زندگی دارند. 

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران ضمن هشدار به مسئولان نسبت به آینده بازار جهانی زعفران ایران از آن‌ها خواست که با تسهیل در صادرات رسمی، قاچاقچیان را متوقف کنند. 

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زعفران قاچاق علی حسینی صادرکنندگان واقعی زعفران ایران بازار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی