Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام-وضعیت کرونا در استان ایلام هر روز بدتر می شود، طبق آخرین آمارها ۱۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

 زنگ خطر در ایلام به صدا درآمده چراکه هر روز وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان ایلام تغییر می‌کند و استان در مسیر آمار افزایشی کرونا قرار گرفته است.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جدیدترین وضعیت بیماری کرونا در استان، چهار شهرستان ایلام، دره شهر، مهران و چوار در وضعیت قرمز و سه شهرستان دهلران، بدره و آبدانان در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام مسئولان علوم پزشکی استان ایلام در حال حاضر ۱۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، با وجود افزایش آمار بستری و ابتلا به کرونا در استان و وضعیت قرمز در چهار شهرستان استان، اما هنوز هستند افرادی که کرونا را جدی نگرفتند.

در حال حاضر آنچه باعث نگرانی شهروندان شده عدم نظارت دقیق مسئولان بر اماکن عمومی و پرجمعیت است.

حضور مردم در پارک‌ها فاجعه است

یکی از شهروندان ایلامی اظهار داشت: در این روزها که کرونا به اوج خود رسیده، حضور مردم در پارک‌ها و فضای سبز بیشتر شده است.

احمد عباسی افزود: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و تجمعات و شلوغی‌ها بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در پارک‌ها فاجعه است، افزود: با این روند، روزهای بسیار سختی در انتظار استان خواهد بود.

عباسی اضافه کرد: وعده مسئولان در خصوص انجام واکسیناسیون عمومی کرونا از اول تیرماه محقق نشده، موضوعی که باعث تشدید بیماری در استان شده است.

تزریق ۴۳ دوز واکسن در استان ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  اظهار داشت: بر اساس مقدار دوز واکسنی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان گرفته واکسیناسیون انجام شده است.

جمیل صادقی فر بیان کرد: تزریق واکسن مطابق با سند ملی واکسیناسیون بوده است.

وی با اشاره به اینکه وقفه‌ای در تحویل واکسن‌ها به کشور ایجاد شده بود، افزود: طی این هفته مجدداً سهمیه واکسن در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری در استان دنبال می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: تاکنون نزدیک به ۴۳ هزار دوز واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون تزریق شده است.

آمار بستری‌ها در حال افزایش است

وی ادامه داد: بر اساس آمارها وضعیت استان به سمتی در حال حرکت است که عمده شهرستان‌های استان از حالت زرد به حالت نارنجی و قرمز تغییر وضعیت می‌دهند.

صادقی فر عنوان کرد: در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در سطح ملی، ایلام به عنوان یکی از استان‌هایی نام برده شده که آمار بستری‌های آن در حال افزایش است.

صادقی فر بیان داشت: تعدادی از شهرهای شمالی استان فعلاً زرد هستند و به نظر می‌رسد با همین روند در روزهای آینده شاهد این خواهیم بود که درصد بیشتری از جمعیت استان مبتلا می‌شوند.

وی گفت: از شهروندان درخواست داریم از تجمعات پرهیز و پروتکل‌های بهداشتی را رعایتت کنند./مهر


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند