Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، سیدمحمد حسن آل هاشم در جلسه شورای عشایری شهرستان بناب که با محوریت شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات عشایر در ییلاقات سهند برگزار شد، افزود: با اعتبار تخصیص یافته ۸۴ طرح عمرانی در مناطق ییلاقی و قشلاقی با هدف ایجاد امکانات رفاهی برای عشایر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آب رسانی به روستاهای قشلاقی، مرمت راه‌های ییلاق، نزدیک رسانی آب به ییلاق‌ها، احداث آبشخور در مناطق ییلاق و احداث پل بر روی رودخانه‌ها در استان اجرا می‌شود.

آل هاشم خاطرنشان کرد: آب رسانی به ۱۷ روستای ارسباران به طول ۸۵ کیلومتر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان مهم‌ترین اقدام در آب رسانی به مناطق قشلاقی عشایر در سال گذشته است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: همچنین از اعتبارات عمرانی امسال ۵.۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی در ییلاق‌های سهند اختصاص یافته است.

آل هاشم اظهار کرد: عشایر آذربایجان شرقی سالانه بیش از ۱۱۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۲ هزار تن شیر، ۱۶ هزار تن پشم و ۹ هزار متر مربع ورنی تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایر آذربایجان شرقی در فصل ییلاق ۱۳ هزار و ۲۹۷ خانوار و در فصل قشلاق ۸ هزار و ۹۷ خانوار هستند، افزود: جمعیت ۲ درصدی عشایر آذربایجان شرقی ۲۰ درصد گوشت، شیر و فرآوده‌های دامی استان را تولید می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای ایجاد درمانگاه‌های سیار در منطقه ییلاق سهند از سال آینده خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و ۶۴۲ خانوار عشایر بنابی با بیش از ۳۰ هزار دام سبک از اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه در مراتع سهند مستقر می‌شوند.

کد خبر 5255209

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر کوچ عشایر بناب ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان قطعی برق خطبه های نماز جمعه اردبیل ایلام عکس استانها زلزله اراک شیراز عشایر آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان

این روز‌ها امور عشایری شهرستان آبدانان در حال اصلاح و بهسازی راه عشایری بانگنبد آبدانان است.

نوروزی مدیر امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: بیشتر راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل بارش‌های اوایل فروردین قطع شده و تردد مردم عشایر با شهر غیر ممکن شده، با اقدامات جهادی اداره کل امور عشایری ادوات دولتی و اجاره‌ای به کار گیری شده و بیشتر راه‌های عشایری، در حال بازگشایی است.

راه‌های عشایری استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بالغ بر ۴۱۰ کیلومتر آن مربوط به راه‌های سخت گذر عشایر آبدانان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی