Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@15:15:24 GMT

بررسی علل فلج شدن صورت «سحر جعفری جوزانی»

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۶۲۶۵

بررسی علل فلج شدن صورت «سحر جعفری جوزانی»

«سحرجعفری جوزانی»، بازیگر کشورمان دچار فلج صورت شده و مجبور است هنگام حرف زدن فک خود را بگیرد. آن طور که از کلیپی که او در فضای مجازی منتشر کرده بر می آید، دندان‌های عقل وی نهفته است به همین دلیل به دندان پزشک مراجعه می کند و او تشخیص اسپاسم شدید را می‌دهد که هیچ ارتباطی به دندان عقل ندارد و بایدفوری بوتاکس داخل فک را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشک به داخل فک و دندان‌های جلویی و فک پایین هم بوتاکس تزریق می‌کند و با این ادله که گردن وی هم مدتی دیگر درد خواهد کرد، به دنبال تزریق به گردن وی است، اما خانم جوزانی اجازه این کار را نمی دهد ولی دو روز پس از تزریق، صورتش کج می شود و حالت افتادگی پیدا می‌کند به طوری که وقتی دست خود را از زیر فک برمی دارد، فک می افتد.

با تماس و پیگیری از پزشک به او پیشنهاد می شود که سمت دیگر فک هم باید تزریق صورت بگیرد! و متاسفانه مشکل او هنوز پابرجاست .برای اطلاع بیشتر شما خوانندگان با تزریق بوتاکس برای کاهش اسپاسم ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

علت اسپاسم صورت (همی فاسیال)

اسپاسم صورت نوعی اختلال حرکتی است که در اثر فشرده شدن یا تحریک اعصاب صورت رخ می‌دهد. این اختلال با انقباضات سریع و غیرعادی در یک طرف صورت همراه است. ماهیچه‌های صورت توسط اعصاب صورت کنترل می‌شود. در هر طرف صورت یک عصب وجود دارد. این عصب از عمق مغز شروع می‌شود و پس از گذر از ساختار بسیار پیچیده مغز به صورت شما می‌رسد. اعصاب صورت سیگنال‌هایی را از مغز حمل می‌کند که باعث منقبض شدن یا استراحت ماهیچه‌های صورت می‌شود.برای مثال با کمک این اعصاب، می‌توانید چشمک بزنید، بینی خود را منقبض یا لب‌های خود را جمع کنید.

اگر چیزی در هنگام فعالیت این اعصاب روی آن‌ها فشار وارد کند، انتقال سیگنال‌ها به صورت شما تحت تأثیر قرار می گیرد. این تأثیر می‌تواند به صورت انقباض و گرفتگی غیر ارادی ماهیچه‌ها و در نتیجه اسپاسم صورت بروز یابد.

همه انقباض‌ها اسپاسم نیست

انقباض موقت ماهیچه‌های صورت به عنوان اسپاسم صورت شناخته نمی‌شود. به عنوان مثال تیک‌ و جمع شدن صورت و اسپاسم دور چشم (بلفارواسپاسم)، شرایط متفاوتی هستند. در این شرایط، معمولاً هر دو طرف صورت درگیر می‌شود در صورتی که در اسپاسم صورت، اغلب انقباض در یک طرف صورت اتفاق می‌افتد.

درمان اسپاسم

هرچند هم اکنون هیچ درمان تضمین شده‌ای وجود ندارد اما روش‌های درمانی مختلفی برای رفع اسپاسم نیمه صورت وجود دارد:
دارو درمانی اسپاسم صورت
تزریق بوتاکس به صورت
عوارض موقت تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم توسط یک باکتری به نام باکتریوم کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می‌شود. این ماده با سموم غذایی که بوتولیسم نام دارد، مرتبط است. هر چند، هنگامی که این سم در دوز کنترل‌شده مصرف شود، برای آرام کردن ماهیچه‌ها مؤثر است و ضرری ندارد. این سم به ماهیچه‌های صورت تزریق می‌شود و سیگنال‌های عصبی را مسدود می‌کند.عوارض تزریق بوتاکس صورت عموماً موقت است. افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس و دو بینی از جمله عوارض آن است. این عوارض معمولاً بعد از یک تا دو هفته از بین می‌رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب بازیگر فلج صورت قصور پزشکی اسپاسم بوتاکس کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب ماهیچه های صورت تزریق بوتاکس ماهیچه ها طرف صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تخلف عرضه خارج ازشبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در شهرستان بیرجند خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی سرگلزایی، اظهار داشت: برابر گزارشات واصله مبنی بر تعطیلی بودن واحد صنفی نانوایی یارانه‌ای، موضوع طی گشت مشترک بازرسین اداره کل صمت و جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تراکنش کارتخوان نانینو  این واحد صنفی به صورت غیرمجاز، تخلف عرضه خارج از شبکه به تعداد 66 کیسه آرد و ارزش بیش از  400 میلیون ریال برای نامبرده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هم استانی‌ها در صورت داشتن هر گونه شکایت یا گزارش مراتب را به سامانه 124 اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت گزارش مردمی، بازرسان پس از بررسی موضوع گزارش، نتیجه را به فرد گزارش دهنده منعکس خواهد کرد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست