Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:49:33 GMT

«زیر علَمت امن‌ترین جای جهان است»

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۶۴۹۱

«زیر علَمت امن‌ترین جای جهان است»

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از جامعه ایمانی مشعر، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ربانی‌منش معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر  باتوجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شعارها هدف و راه را به انسان نشان داده و مانند علامت‌های مشخص کننده مسیر سعادت برای انسان عمل می‌کنند تا مسیر اشتباه را انتخاب نکنیم، شعار مشترک هیئات محرم ۱۴۰۰ انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ربانی‌منش با اشاره به اینکه شعار یک روش برای نمای‌دادن مسیر حرکت است، اظهار داشت: درنتیجه باید مفاهیم راه و مسیر حرکت در این شعار وجود داشته باشد.


وی با بیان اینکه هر مولفه شعار مطالبی را می‌رساند، عنوان کرد: با استفاده از شعار مشترک درتولیدات، تبلیغات، فضاسازی، محتوای‌هیأت، و...  جلوه‌ای از وحدت‌وهم‌دلی جامعه هیأت‌های حسینی را می‌توان نمایش داد.
ربانی منش عنوان کرد: شعار باید جذابیت داشته و در صورت تکرار محبت و جلب توجه را برای عامه مردم داشته باشد.
وی با بیان اینکه هر مولفه شعار مطالبی را می‌رساند، عنوان کرد: در بحث محرم معیارها و مفاهیمی ازجمله توجه به آسیب‌های اجتماعی، خانواده و فرزندآوری، خدمات اجتماعی هیآت مدنظر قرار داشته است.
وی در پایان گفت: در هیاهوی نابسامانی‌های اجتماعی کشور نظیر عدم ازدواج، طلاق، افسردگی وغیره هیأت حقیقتاً به عنوان بهترین ملجأ و پناهگاه برای عموم مردم است. خصوصیت بارز هیأت در این است که عقل و عاطفه را توأمان دارد و هم محلی برای بروز احساسات و عاطفه است و هم عقلانیت.
این شعار از جهتی نیز مروّج و مشوّق حضور مردم در محافل اهل‌بیت علیهم‌السلام و آسیب‌های روحی که ممکن است مردم در جریان کرونا خورده باشند است.

برچسب‌ها عاشورای حسینی مقام معظم رهبری امام حسین (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عاشورای حسینی مقام معظم رهبری امام حسین ع عاشورای حسینی مقام معظم رهبری امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر پنجشنبه در همایش روی ملی شوراهای استان ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: یکی از مصادیق مردم سالاری دینی با انتخاب اعضای شورا توسط مردم رقم خورد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب به سبب حضور مستشاران غربی، مردم در امور کشور و تصمیم‌سازی‌ها نقشی نداشتند، افزود: با درایتت امام راحل در قانون اساسی تشکیل شورا ابلاغ شد و اعضای شورا منشأ خیر در شهر و روستاها شدند که تلاش و کار را سرلوحه قرار می‌دهند.

عاشوری با بیان اینکه تنها هدف شوراها خشنودی و رضایت مردم و توسعه و آبادانی مناطقشان است، ادامه داد: باید با تجمیع افکار و شناسایی ظرفیت‌ها اقتصاد مقاومتی را عملاً اجرایی کنید.

وی با اشاره به شکل گیری مجمع مشورتی شوراهای استان بیان کرد: تشکیل مجمع مشورتی شوراها قطعاً در بحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی هر شهر و روستا بنابر ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش آفرین باشد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه شورا تبلور عینی مردم‌سالاری دینی، ظرفیتی برای مشارکت مردم در انجام کارها و حلقه واسطی برای اجرای برنامه ریزی هایی است که شکل می‌گیرد، گفت: شوراها به عنوان نزدیک ترین نهاد به مردم تأثیرگذار بوده و در تحقق شعار سال نقش انکار ناپذیر دارند.

کد خبر 6095220

دیگر خبرها

  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران