Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از اول امسال تا کنون ۴ میلیون و ۹۲٠ هزار تن نهاده از گمرکات جنوب ترخیص و فروخته شده و مورد مصرف دام و طیور قرار گرفته است.

او با بیان اینکه ترخیص نهاده‌ها از گمرک تعطیلی بردار نیست و قرار نیست نهاده‌ای در گمرک باقی بماند، افزود: ۴میلیون و ۱٠٠ هزار تن نهاده در گمرک در حال ترخیص است و به میزانی که به شرکت‌های وارد کننده نهاده دامی، ارز تخصیص داده شده، نهاده ترخیص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: دامداران سنتی و عشایر هم خارج از سامانه بازارگاه یک میلیون و ۲٠٠ هزارتن تاکنون دریافت و استفاده کردند.  ۹۹ درصد نهاده‌های دامی از گمرک ترخیص شده است و یک درصد باقیمانده به دلیل بازگرداندن یک محموله معیوب بود که در حال جایگزینی آن هستیم.

او تصریح کرد: اگر تولید کننده‌ای نهاده مورد نیاز خود را دریافت نکرده است در صورت اعلام قابل پیگیری است.

او وفور تولید گوشت، مرغ و تخم مرغ در کشور را تامین به موقع نهاده‌ها دانست و اذعان کرد: شرکت‌های وارد کننده نهاده‌ها در صورتی که با کمبود یا نبود کالا مواجه شده اند اقدام به رفع تعهد ارزی کنند تا کالاهایشان از گمرک ترخیص شود.

او در خصوص گرانی کالا‌های اساسی در بازار گفت: نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه با قیمت مصوب خریداری شده اند. گران فروشی اقلام اساسی ربطی به کمبود نهاده‌های دامی ندارد، مگر نهاده‌ها گران‌تر از قیمت مصوب خریداری شده اند که کالا‌های اساسی گران‌تر نرخ مصوب فروخته می‌شود.

سرپرست خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: دستان نظارت بر توزیع اقلام اساسی اجازه گرانی و بالا‌تر از قیمت مصوب را می‌دهند و باید مسئولان بازارگاه در امور دام پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده های دامی وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی نهاده ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نادر سلیم گفت: نهاده‌های توزیع شده در سال گذشته شامل ۴۱ هزار و ۲۳۱ تن ذرت، ۲۸ هزار و ۳۶۶ تن کنجاله سویا و ۲۰ هزار و ۵۷ تن جو بود که بین دامداران واجد شرایط توزیع شد.

وی افزود: در راستای حفظ و پایداری تولید مقدار ۱۷ هزار و ۶۷۲ تن انواع نهاده شامل (۶ هزار و ۲۹۱ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن جو و ۸۱ تن کنجاله سویا) به صورت مدت دار توزیع شده است. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد اعلام کرد: این اداره کل به عنوان عضو اصلی و دائمی کارگروه تنظیم بازار استان و نیز عضو فعال در تصمیمات و اجرای مصوبات این کارگروه در راستای تامین، توزیع، نظارت و تنظیم بازار فعالیت می‌کند.

سلیم با توجه به اینکه استان یزد پایانه گمرکی محموله‌های پروتئینی وارداتی است، در همین راستا سال ۱۴۰۲ مقدار ۶ هزار و ۲۵۵ تن مرغ و هزار و ۱۳۴ تن گوشت منجمد به استان وارد که مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن از طریق گمرک ترخیص و به سایر استان‌ها ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی