Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هاشم الکندی» رئیس مرکز مطالعات راهبردی «نبأ» عراق تأکید کرد که آمریکا همواره نیروهای عراقی مستقر در مرزهای مشترک عراق و سوریه را به این جهت هدف قرار می‌دهد، چون مانع انتقال تروریست‌ها توسط آمریکایی‌ها به داخل عراق می‌شوند. - اخبار بین الملل -

«هاشم الکندی» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بغداد  در پاسخ به سوالی درباره حمله اخیر آمریکا علیه نیروهای حشد شعبی در مرزهای عراق و سوریه گفت: «تجاوز نظامی اخیر آمریکایی‌ها در ادامه حملات مکرر آنها علیه نیروهای امنیتی عراق است که هدف آن تضعیف توانایی‌های جنگی عراق در مبارزه با تروریسم است، به همین دلیل آمریکایی‌ها بر هدف قرار دادن نیروهای مستقر در مرزهای مشترک عراق و سوریه تمرکز می‌کنند، زیرا این نیروها از انتقال تروریست‌ها توسط آمریکایی‌ها به داخل عراق جلوگیری می‌کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «آمریکایی‌ها همچنین، می‌خواهند این تصور را ایجاد کنند که نیروهای امنیتی عراق قادر به دفاع و حمایت از خود نیستند، لذا نمی‌توانند، پرونده امنیت را در دست داشته باشند و این توجیهی برای آنهاست تا نیروها و پایگاه‌های نظامی خود را در عراق حفظ کنند».

الکندی اشاره کرد: ادامه لحن آمریکاییها مبنی بر اینکه این نیروها وفادار به عراق نیستند، در پس آن اهداف آمریکایی روشن وجود دارد از جمله اینکه آنها می خواهند که اجرای مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را به تعویق بیاندازند.

حزب الله عراق: حمله به مراکز دیپلماتیک از سوی مقاومت مردود است/ مقاومت ادامه خواهد یافتپنتاگون: حمله به مواضع ما در عراق و سوریه تهدیدی جدی استحمله راکتی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در سوریه/پنتاگون تایید کرد

 

وی اظهار داشت: «رژه اخیری که چند روز قبل به مناسبت هفتمین سالگرد تشکیل نیروی حشد شعبی برگزار شد و طی آن نیروهای حشد توانمندی‌ها،  سازماندهی و آمادگی بالای خود چه در امر تدارکات و چه در زمینه تعداد و تجهیزات و همچنین مهمات و تکنیک‌های پیشرفته روز نیروهای امنیتی عراق را به نمایش گذاشتند، آمریکایی ها را خشمگین و عصبانی کرد».

الکندی افزود: «این رژه که در آن نخست وزیر عراق و وزرا و مسئولان امنیتی و تمام فرماندهان امنیتی عراق حضور داشتند، آمریکایی‌ها را به شدت عصبانی و خشمگین کرد، چون آنها نمی‌خواهند، عراق دارای نیروی امنیتی أثرگذار، توانمند و پیروز علیه تروریسم باشد و بتواند تروریسم را مورد پیگرد قرار دهد».

الکندی تأکید کرد: «آمریکایی‌ها به استکبار و سلطه و هیمنه خود بر حاکمیت عراق و نقض امنیت آن و امنیت شهروندان عراق به صورت مداوم و مکرر ادامه می دهند و این امر از پایان سال 2019 تاکنون بیش از 22 بار تکرار شده و بارزترین این نقض‌ها، هدف قرار دادن سردار شهید سلیمانی و شهید المهندس، رهبران پیروزی بر تروریسم در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد  است که سازمان ملل متحد آن را جنایتی غیراخلاقی و غیرانسانی دانست».

وی ادامه داد:  آمریکا با توجه به وضع دولت و ارتش عراق تصور می‌کند که مصونیت دارد و موضوع بیش از درخواست دولتی درباره شکایات حقوقی فراتر نمی‌رود و ارتش عراق هم توان رویارویی با آمریکا را ندارد چرا که این مساله نیازمند برابری و موازنه در قوا است، و آمریکا مانع از تسلیح و تجهیز عراق شده و می‌شود.

ایجاد معادله توازن وحشت

رئیس مرکز مطالعات نبأ توضیح داد: «معادله دیگری که تحمیل شد و گروه‌های مقاومت اسلامی آن را تحمیل کردند، معادله موازنه وحشت است، حتی فراتر از آن مقاومت اسلامی عراق در ایجاد رعب و وحشت در دل آمریکایی‌ها دست برتر را دارد و امروز دارای توانمندی‌های بسیار بالا و کیفی است و این مقاومت بود که آتش بس مشروط را بر آمریکایی‌ها عرضه کرد و یکی از پیش شرط‌هایش، آن بود که تجاوز و تعرضی به عراق و عراقی‌ها صورت نگیرد».

وی تأکید کرد: «امروز مقاومت اسلامی عراق در آستانه پایان دادن به این آتش بس است و کمیته هماهنگی مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که ما تعرض به حاکمیت، عزت و امنیت عراق را پاسخ خواهیم داد و انتقام شهدا و مجروحان را خواهیم گرفت و پاسخ عراق از طریق مقاومت اسلامی و محدود به گستره جغرافیایی عراق نخواهد بود».

الکندی هشدار داد: «آمریکایی‌ها این بار باید گفتمان مقاومت اسلامی را دریابند و بدانند که هواپیماهای آنها که برای حمله به سربازان عراقی از پایگاه‌هایی به هوا برخاستند که در بیانیه خود آنها را پایگاه‌ها و مناطقی در فرماندهی مرکزی آمریکا نامیده بودند، خواه در خاک عراق باشند یا خارج از آن، همه اهداف قانونی مقاومت عراق و در چارچوب قانون و قوانین بین المللی هستند که به مقاومت حق پاسخ می‌دهند».

وی در پایان گفت: «در آینده شاهد عراقی قدرتمند به زبانی که آمریکایی‌ها می فهمند، خواهیم بود، چون آنها فقط زبان زور را می‌فهمند و قدرت مقاومت عراق را خواهند شناخت و خواهند فهمید و خواهند چشید که آنها را مجبور خواهد کرد، رفتاری در خور و مؤدبانه داشته باشند و آنها را در آینده از تعرض باز خواهد داشت، همچنین آنها را وادار می‌کند، هرچه سریع‌تر از عراق خارج شوند، همانند آنچه اواخر سال 2011 اتفاق افتاد».

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقاومت اسلامی عراق و سوریه آمریکایی ها امنیتی عراق هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله در بیانیه ای از حمله جدید به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۱:۴۵ روز یکشنبه ۲۸ آوریل ۲۰۲۴، مرکز نظامی البغدادی را زیر آتش قرار داده و تلفاتی قطعی به آن وارد کردند.

این در حالی است که رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در حمله موشکی شب گذشته به پایگاه میرون در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6091010

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان