Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل‌و‌هفتمین دوره جام ملت‌‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱) با مصاف تیم‌های ملی آرژانتین و برزیل، قهرمانی آلبی‌سلسته و معرفی بهترین‌های این جام به پایان رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای 2021 با ثبت اتفاقی تاریخی صبح امروز (یکشنبه) بسته شد. این اتفاق تاریخی ثبت اولین قهرمانی در رده ملی برای لیونل مسی کاپیتان 34 ساله تیم ملی آرژانتین بود که کارنامه‌اش در آلبی‌سلسته برخلاف کارنامه پرزرق‌و‌برقش در بارسلونا خالی از افتخار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسی و یارانش با گلزنی آنخل دی‌ماریا، برزیلی‌ها را در فینالی که خودشان میزبان آن بودند، شکست دادند تا اولین قهرمانی‌شان در کوپا آمه‌ریکا از سال 1993 را کسب کنند. حالا آنها در کنار اروگوئه با 15 عنوان قهرمانی، بیشترین قهرمانی را در این تورنمنت دارند اما آلبی‌سلسته به واسطه حضور بیشتر در فینال‌ها (29 تا برای آرژانتین و 21 برای اروگوئه)، از مجموع امتیازی بهتری نسبت به همسایه خود برخودار است و به همین دلیل در صدر جدول پرافتخارترین تیم‌های کوپا قرار خواهد گرفت.

مسی پس از تجربه کردن شکست در سه فینال کوپا (2007، 2015 و 2016) و باخت در فینال جام جهانی 2014 برزیل، برای اولین بار طعم پیروزی در فینال یک تورنمنت بزرگ ملی را هم چشید و به واسطه عملکرد خوبش در کوپا‌آمه‌ریکای امسال به عنوان بهترین بازیکن جام هم انتخاب شد. کاپیتان آلبی‌سلسته نه تنها به عنوان بهترین بازیکن جام معرفی شد بلکه در کنار لوئیس دیاس از کلمبیا بهترین گلزنان تورنمنت هم معرفی شدند. هر یک از این بازیکنان 4 گل به ثمر رسانده‌اند. پس از آنها لائوتارو مارتینس (آرژانتین) و جانلوکا لاپادولا (پرو) هر یک با 3 گل در جایگاه دوم قرار دارند و 10 بازیکن دیگر از جمله نیمار از برزیل و ادینسون کاوانی از اروگوئه با 2 گل در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در همین حال جایزه بهترین دروازه‌بان جام هم به امیلیانو مارتینس دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین تعلق گرفت که در کل تورنمنت و 7 بازی تیمش تنها سه گل خورد و 4 بار هم کلین‌شیت کرد. او تنها در بازی برابر تیم‌های شیلی و بولیوی در مرحله گروهی و کلمبیا در مرحله نیمه نهایی دروازه‌اش را باز شده دید.

در این دوره از رقابت‌ها که در ابتدا قرار بود به میزبانی مشترک آرژانتین و کلمبیا برگزار شود و به دلیل شیوع کرونا در این دو کشور به برزیل بانتقال یافت؛‌ در مجموع 28 مسابقه برگزار شد (تعداد بازی‌ها با توجه به انصراف استرالیا و قطر از حضور به عنوان تیم‌های میهمان نسبت به ادوار قبلی کاهش داشت) که در آنها 65 گل به ثمر رسید؛ به طور میانگین 2.32 گل در هر بازی.  

کوپا آمه‌ریکا 2021| آرژانتین، برزیل را برد و قهرمان شد/ طلسم مسی بالاخره شکست + عکس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال برزیل تیم ملی فوتبال آرژانتین کوپا آمه ریکا تیم ملی فوتبال برزیل تیم ملی فوتبال آرژانتین کوپا آمه ریکا کوپا آمه ریکا آلبی سلسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: خواستم پس از قهرمانی تمدید کنم

 وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال پس از بازگشت از تایلند با کسب عنوان قهرمانی جام ملت های فوتسال آسیا گفت: خدا را شکر می‌کنم به جام قهرمانی رسیدیم. دو سال پیش در فینال به ژاپن باختیم و ناراحت بودیم که نتوانستیم جام را تقدیم مردم کنیم. از مردم که دوسال صبر کردند و ممنونم که خوشبختانه امروز با جام بازگشتیم. همه زحمت کشیدند و همراه بودیم.

او افزود: بابت تمام زحماتی که اثای مهدی تاج رئیس  فدراسیون فوتبال، احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال و تک تک مدیران فدراسیون و حتی باشگاه‌ها کشیدند تشکر می‌کنم. خوشحالم سیزدهمین قهرمانی ایران رقم خورد که من به نیت سیزده رجب و میلاد حضرت علی (ع) آن را می‌بینم و فکر کنم این بهترین هدیه‌ای بود که ما می‌توانستیم خدمت مردم تقدیم کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره تاثیر کار تیمی در خلق این قهرمانی تاکید کرد: من هیچ موقع نقش خودم را کم و زیاد نمی‌کنم. همه ما یک تیم هستیم، هر کسی وظیفه خودش را دارد و من مسئولیت فنی تیم را دارم.

او درباره زمان تمدید قراردادش تصریح کرد: پدیده‌های نوظهور و جدیدی مثل فرانسه، هلند، تاجیکستان، افغانستان و اوکراین به جام جهانی راه یافتند. این نشان می‌دهد هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید که بگوید من برنده‌ام. برنامه ریزی می‌خواهد. در مورد قراردادم می‌گویم که من پیش از جام ملت‌ها نیز می‌توانستم تمدید کنم ولی خودم خواستم که اگر قهرمان شدم، تمدید می‌کنم. اگر قهرمان نمی‌شدم، می‌رفتم خانه.

شمسایی ادامه داد: با قهرمانی بازگشتم و باید با فدراسیون فوتبال به یک جمع بندی برسیم. وقتی بتوانیم بهترین باشیم، می‌توانیم کار‌های بزرگ انجام دهیم. باید شرایط خوب را نیز جلوی پایمان بگذارند، بازی دوستانه باید داشته باشیم. از ما تمرین و از بچه‌ها هم سختی و آن موقع می‌توانیم به دنبال هدف‌های بزرگ باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص کیفیت جام ملت‌های آسیا یادآور شد: افغانستان که بازیکنش در لیگ ایران بازی می‌کنند. خیلی خوشحالم که یک ایرانی توانسته تیم را بالا بیاورد. در سطح دنیا نیز همین طور است، شما قبلا اسمی از مراکش می‌شنیدید. الان می‌آید هفت گل به آرژانتین می‌زند و قهرمان آفریقا می‌شود. از طرف دیگر فرانسه ۲۰ روز پیش برزیل را سه بر دو شکست می‌دهد. همه تیم‌ها دارند تلاش می‌کنند با قدرت و سرعت و نباید از این قافله جا بمانیم.

او خاطرنشان کرد: ژاپن، قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف می‌شود. این نشان می‌دهد چقدر کیفیت تیم‌ها بهتر شده است، چون دنبال بهترین‌ها می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • شمسایی: خواستم پس از قهرمانی تمدید کنم
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • بهترین بازیکن و آقای گل آسیا: حس هفتم تیم‌ملی
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران