Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه کشورهای منطقه‌ای جزو اولین کشورهایی بودند که انتخاب آیت‌الله رئیسی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفتند، فرصت‌های زیادی در حوزه سیاست خارجی پیش روی دولت سیزدهم قرار گرفته است؛ لذا دولت سیزدهم را می‌توان دولت فرصت‌ها دانست.

خبرگزاری میزان - خرداد ۹۸ بود که منابع ژاپنی از سفر شینزو آبه نخست وزیر وقت این کشور به جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر که طول ۴ دهه گذشته بی‌سابقه بود، با چراغ سبز آمریکا و به گفته رسانه‌ها با هدف رساندن پیام ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به ایران انجام شد.

آخرین نخست وزیر ژاپن در سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۸ میلادی) کمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به ایران سفر کرده بود و پس از وی تا سال ۱۳۹۸ هیچ نخست وزیری از ژاپن به تهران سفر نکرده بود.

نخست وزیر ژاپن بعد از دیدار تشریفاتی با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد. در ابتدای این دیدار نخست‌وزیر ژاپن خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به جناب‌عالی برسانم.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست‌وزیر ژاپن گفتند: ما در حسن‌نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم؛ اما درخصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مطالبی را که بیان خواهم کرد، در چارچوب گفت‌وگو با نخست‌وزیر ژاپن است، زیرا ما ژاپن را کشوری دوست می‌دانیم، اگرچه گلایه‌هایی نیز وجود دارد.

این دیدار واکنش‌های زیادی در بین رسانه‌ها و مردم ژاپن داشت؛ به نقل از خبرگزاری کیودو، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن پس‌از دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، به خبرنگار همراهش گفت: توانستم رهبر عالی‌قدر ایران را چهره به چهره ببینم و باور‌های ایشان درمورد صلح را بشنوم. آن‌ها (باور‌های ایشان) قدم اصلی و روبه جلو برای تضمین صلح و ثبات در این منطقه است.

حالا با انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور سیزدهم، رسانه‌های ژاپنی از سفر توشیمیتسو موتگی وزیر امور خارجه ژاپن به ایران در اواسط ماه اوت (اواسط مرداد) خبر می‌دهند. وزیر خارجه ژاپن قصد دارد با هدف دیدار با مقامات دولت سیزدهم و تأکید بر تمایل توکیو برای تقویت روابط دوستانه با جمهوری اسلامی، به تهران سفر کند.

در همین راستا، سفر هفته گذشته وزیر امور خارجه هند که حامل پیام نخست وزیر این کشور برای آیت‌الله رئیسی بود، نشان از آمادگی و استقبال کشور‌های منطقه از رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران دارد.

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند که برای تسلیم پیام کتبی تبریک دارمندرا مودی نخست وزیر هند به آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب کشورمان به ایران سفر کرده بود، بعد از دیدار تشریفاتی با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی، به دیدار رئیس‌جمهور منتخب رفت.

وی با اعلام دعوت رسمی نخست وزیر هند از آیت‌الله رئیسی برای سفر به این کشور به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، اظهار داشت: آقای نخست وزیر در پیام خود ابراز اطمینان کرده‌اند که روابط قدرتمندانه ایران و هند با مدیریت شما به رشد و گسترش خود ادامه خواهد داد.

با توجه به اینکه کشورهای منطقه‌ای جزو اولین کشورهایی بودند که انتخاب آیت‌الله رئیسی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفتند، فرصت‌های زیادی در حوزه سیاست خارجی پیش روی دولت سیزدهم قرار گرفته است؛ لذا دولت سیزدهم را می‌توان دولت فرصت‌ها دانست که می‌تواند به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کند.

 

بیشتر بخوانید: توکیو روابط دوستانه خوبی با تهران دارد/ ضرورت برپایی صلح در آسیا با همگرایی کشور‌های منطقه

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن ایران آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ژاپن ایران آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب عنوان رئیس جمهور رئیس جمهور منتخب وزیر امور خارجه نخست وزیر ژاپن آیت الله رئیسی انقلاب اسلامی دولت سیزدهم فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی

سفیر ایران روز گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی بر اهمیت رایزنی‌های مستمر تهران و مسقط تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با "شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید"، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات همکاری در حوزه دفاعی، اهمیت رایزنی‌های مستمر دو‌ کشور در حوزه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی نیز با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عماندرباره تداوم ابتکار عمان در راستای لغو تحریم‌‌ها گفتگو شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور