Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:16:43 GMT

خروجی قلم آگاهی بخشی به جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۷۳۵۷

خروجی قلم آگاهی بخشی به جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، سید باقر میر عبداللهی پیش از ظهر یکشنبه در ارتباط تصویری با مراسم تجلیل از خدمات فرهنگی استاد «محمدحسین مهدوی» معروف به «م. موید»، با اشاره به آیه «نون و القلم»، گفت: در قرآن در کنار مواردی همچون نزول ستارگان، به قلم نیز سوگند یاد شده و این موضوع اهمیت و جایگاه ارزشمند نوشتن در دین اسلام را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به خروجی قلم و نوشتن، اضافه کرد: خاصیت و خروجی قلم چیزی جز آگاهی بخشی نیست.

وی با بیان اینکه قلم نماد تفکر و آزادی بوده و آنقدر محترم است که در قرآن به آن سوگند خورده شده است، افزود: آگاهی بخشی یکی از نعمات الهی است.

میرعبداللهی ادامه داد: عظمت و جایگاه قلم در اسلام زمانی آشکار می‌شود که به تاریخ نزول آیه نیز نگاه کنیم زیرا در زمانی این آیه نازل شد که نوشتن و خواندن ارزشمند نبود.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه طبق احادیث، مقام علما از خون شهدا بالاتر است، بیان کرد: این سخن بیش از پیش اهمیت نوشتن و آگاهی بخشی را به ما متذکر می‌شود.

آثار مکتوب و قلمی نشان دهنده هویت ملی است

یکی از شاعران حاضر در این نشست نیز با اشاره به جایگاه ارزشمند نویسندگان در جامعه گفت: آنچه نویسندگان و پژوهشگران و علما و شاعران نوشتند و به میراث گذاشته‌اند، آینه هویت ملی ما است.

صابر ادامه داد: اگر قرار باشد دستاوردهای تاریخی کشورها را بررسی کنیم کشور ما می‌تواند به آثار مکتوب و قلمی نویسندگان در سطح بین المللی افتخار کند.

گفتنی است؛ که در این مراسم از خدمات ارزنده فرهنگی استاد محمدحسین مهدوی ملقب به (م. موید) تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 5255289

منبع: مهر

کلیدواژه: نکوداشت روز قلم محمد حسین مهدوی نویسندگی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان قطعی برق خطبه های نماز جمعه اردبیل ایلام عکس استانها زلزله واکسن کرونا اراک آگاهی بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد جعفری ظهر سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و تقارن این هفته با روز معلم، اظهار کرد: بی‌شک این روز بهانه‌ای ارزشمند برای قدردانی از معلمانی است که محصول تلاش‌شان دانش‌افزایی انسان‌ها است.

وی از شهید مطهری به عنوان یکی از معلمان با دانش روزگار یاد کرد و با بیان اینکه عقاید و افکار این شهید بزرگوار همواره روشنگر راه رهجویان بوده است، افزود: این عقاید و افکار باعث شده است تا شهید مطهری به یک الگوی بی‌بدیل در جامعه تبدیل شود.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه در احادیث بسیاری به اهمیت علم و دانش اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در یکی از این احادیث به نقل از امام صادق (ع) آمده است که انسان با علم و دانش و کسب آگاهی است که به تقرب الهی دست یافته و در این مسیر گام برمی‌دارد.

جعفری با تاکید بر اینکه پیروان اهل‌بیت همواره حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه، برخورداری از مبانی دینی است، لذا افرادی هستند که علی‌رغم برخورداری از دانش، راه ضلالت و گمراهی را در پیش گرفته‌اند.

کد خبر 6093164

دیگر خبرها

  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق تربیت نسل آینده است
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است