Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه کار گروه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وظایف همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب در دو مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است، که باید در چارچوب این وظایف اقدامات موثر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با تاکید بر برگزاری جلسات منظم این کار گروه افزود: به عنوان یک وظیفه دینی، دغدغه‌های ما بیشتر از وظایف است، اما در انجام این وظایف نه باید به کلی گویی روی بیاوریم و نه فقط رفع تکلیفی کار کنیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: عفاف و حجاب به عنوان موضوع مهمی که در فرهنگ و معارف دینی ما وجود دارد، در جامعه مورد غفلت واقع شده، ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی که به عنوان معلول در جامعه با آن مواجهیم، بنا بر گفته پژوهشگران بی توجهی به عفاف است، عفت در کلام، عفت در پوشش، عفت در رفتار از اهمیت زیادی برخوردار است.

امینی بیان کرد: باید از ظرفیت موسسات فرهنگی و هنری بیشتر استفاده کنیم و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را به این سمت سوق دهیم.

او تصریح کرد: در این جلسه جواد روشندل سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در هفته عفاف و حجاب ارائه کرد.

بنا به گفته جواد روشندل، برگزاری نشست‌های فرهنگی به موضوع عفاف و حجاب با عنوان به رنگ صدف، مسابقه کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه طراحان مد و لباس به صورت مجازی، انجام تبلیغات محیطی، برگزاری دوره آموزشی ویژه کارکنان بخشی از برنامه‌های این اداره کل در هفته عفاف و حجاب است.


انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حجاب و عفاف مشکلات اجتماعی فرهنگ و ارشاد اسلامی عفاف و حجاب اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحیم افروغ در آئین اختتامیه ششمین جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع مردمی شدن فرهنگ را در اولویت کاری خود دارد و ما به عنوان مدیران استانی مکلف هستیم این راه را ادامه دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اینکه هنرمندان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردن و مردم درب منازل خود را به روی آنها باز کردند در واقع تداعی گر اربعین هست.

وی ادامه داد: تک تک این انوار الهی و مطهر وقتی علمشان جایی برپا شد دل مردم عزیز اهل بیت را به نرمی و نرم‌خویی وا می‌دارد و موجب همراهی و میزبانی آنان از هنرمندان رضوی می‌گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: از مردم عزیز و همیشه درصحنه و مسئولان روستا که با حضور خود شکوه و عظمت را حول محور امام رضا (ع) ایجاد کردند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: این شکوه و عظمت، این تجمع اصحاب حق که با پرچم برافراشته اسلام امروز در مقطع انقلاب اسلامی در سرزمین ایران به اهتزاز درآمده و امروز نشانه‌های آن را در سراسر عالم می‌بینیم.

افروغ خاطر نشان ساخت: امروز فرهیختگان دنیا در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا و دیگر کشورها، گوشه‌ای و ذره‌ای از تفکر و اندیشه متعالی شما را به رخ تمام بدخواهان اندیشه لیبرالیسم می کشند. لذا بر خودمان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که اگر وجودمان را بند بند بکنند، هر بند آن فریاد نام علی بن موسی الرضا (ع) خواهد بود.

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری آسمان هشتم با حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای سرکره دشتستان از استان بوشهر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

کد خبر 6095558

دیگر خبرها

  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور