Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی رضایی در وضعیت ورزشکاران ایران در رقابت های المپیک صحبت هایی را انجام داده است

به گزارش طرفداری و به نقل از میزان، هادی رضایی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو درباره شرایط کاروان ورزشی ایران برای حضور در بازی‌های پارالمپیک گفت:

تمام کاروان ایران در دهکده مستقر هستند به غیر از دو نفر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هیچ توریست و گردشگری نداریم و تمام نفرات با اسم و مشخصات و سمت مشخص در دهکده حضور دارند.

او ادامه داد:

با توجه به مشکلات مالی و شرایط جامعه سعی کردیم رعایت کنیم. هیچ فرد اضافه‌ای را اعزام نخواهیم کرد. هر چه دوستان بخواهند از کت و شلوار گرفته تا ریزترین موارد حاضریم فهرست را اعلام و شفاف‌سازی کنیم.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک گفت:

پیش‌بینی کردیم از ۶۹ نفر ورزشکاران اعزامی کاروان، ۳۲ نفر با مدال برگردند که این یعنی کیفی گرایی.

رضایی افزود:

تمام دوستانی که اعزام می‌شوند هر‌کدام چند پست و مسئولیت را برعهده دارند تا نفر اضافه اعزام نکنیم. ۱۷ نفر هم از اصحاب رسانه اعزام می‌شوند که در مجموع کاروان ما ۱۲۸ نفر هستند.

سرپرست کاروان ایران درباره نفرات شرکت کننده در مراسم رژه گفت:

حضور در این مراسم فقط شامل ورزشکاران پارالمپیکی در روز حضور در افتتاحیه می‌شود که ۵۳ ورزشکار ما با این شرایط می‌توانند رژه بروند که البته ۵ نفر معلولیت شدید دارند که می‌توانند طبق قوانین ۵ همراه داشته باشند. ۵ نفر هم از کادر سرپرستی می‌توانند حضور داشته باشند، یعنی طبق قوانین ۶۴ ورزشکار ما می‌توانند در مراسم رژه حضور داشته باشند و فقط برای همین نفرات کت و شلوار گرفتیم نه برای افراد دیگری؛ نه رییس پارالمپیک و دبیرش و نه هیچ فرد دیگری و حاضریم با اسم اعلام کنیم.

او درخصوص پاداش ورزشکاران گفت:

پاداش‌ها را سقف پاداش المپیک در نظر گرفتیم؛ سقف مدال طلا ۱۰ هزار یورو است که به هیچ عنوان ارزی پرداخت نمی‌کنیم، اما به محض بازگشت بر اساس قیمت روز بازار، معادل ریالی آن را پرداخت خواهیم کرد. برای نقره ۴ هزار یورو و برای برنز هم معادل ۲۵۰۰ یورو ریالی پرداخت می‌کنیم. جایزه پای سکو هم بر مبنای بخش‌نامه وزارت ورزش و جوانان جوایز مربیان و کادرفنی را پرداخت خواهیم کرد.

رضایی درباره عدم اعزام مربیان اختصاصی ورزشکاران گفت:

در حال حاضر سهمیه ۴۰ نفر برای اعزام داریم. در گذشته می‌توانستیم مربیان اختصاصی ورزشکاران را اعزام کنیم، اما در این دوره به دلیل کرونا این امکان وجود ندارد. همانطور که رسانه‌ها نمی‌توانند وارد دهکده مسابقات شوند. خیلی از نفرات را به دلیل محدودیت‌ها حذف کردیم، چون برای نا امکان پذیر نبود.

او درخصوص مشکلات مالی گفت:

در نشست قبلی حدود ۶ میلیارد گرفته بودیم، اما بعد از آن دو نوبت دیگر دریافتی داشتیم. حدود یک پنجم بودجه سالیانه مان پرداخت شده است که جا دارد تشکر کنیم. به هیچ عنوان درخواست بودجه اضافه را نداریم بلکه درخواست ما این است که بودجه تخصیص داده شده، در زمان خودش پرداخت شود تا دچار مشکل نشویم؛ بر اساس همان یک دوازدهم در ماه.

سرپرست کاروان ایران درباره سکو و جایگاه کاروان ایران گفت:

پتانسیل ورزش معلولین و نابینایان ایران بسیار زیاد است، اما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا مراسم رونمایی از کت و شلوار برگزار خواهد شد یا خیر، گفت:

تا هفته قبل نمی‌دانستیم چند نفر قرار است رژه بروند و به ما اعلام نکرده بودند، اما هفته قبل به ما اعلام کردند چند نفر می‌توانند رژه بروند و بلافاصله اقدامات لازم را برای این موضوع در نظر گرفتیم. لزومی نداشت برای تمام ۱۳۰ نفر کت و شلوار سفارش بدهیم، چون می‌توان این پول را در جای دیگری بهتر هزینه کرد. کاروان ایران از ۲۵ مرداد تا ۳ شهریور در ۳ گروه اعزام می‌شوند. حتی برخی ورزشکاران در مراسم رژه برای اولین بار حضور ندارند. اولین گروه اعزامی هم روز نهم شهریور ماه برمی‌گردند. ۱۱ گروه برای رفت و برگشت کاروان داریم که برای هر گروه سرپرست جداگانه‌ای تعریف شده است.

او افزود:

شعار کاروان توکل، تلاش و افتخار است. بخش اصلی کاروان ساعت ۱۰ شب روز عاشورا اعزام می‌شوند. بهترین بلیت تهیه شده است با تنها ۲ ساعت توقف در دوحه، چون به خاطر کرونا نمی‌توانستیم چارتر بگیریم. یک روز قبل از اعزام کاروان با پرواز چارتر به مشهد اعزام می‌شوند.

رضایی تصریح کرد:

در یک سال گذشته بر مبنای سیاستمان مورد هجمه قرار گرفتیم. مشکل بودجه به هیچ عنوان نداشتیم و حدود ۳۰ سهمیه را نادیده گرفتیم. اگر کاروان را با ۱۰۰ نفر هم اعزام می‌کردیم همین مدال را می‌گرفتیم. بحث ما کیفی گرایی بود و با افتخار سرمان را بلند می‌کنیم ما مدالمان را از مردم می‌گیریم نه مسئولین. این تصمیم را با توجه به اوضاع اقتصادی مردم و جامعه گرفتیم. نهاد‌های نظارتی و رسانه‌ها از ما مطالبه گری کنند. اگر یک نفر را خارج از فهرست اعلام شده دیدند مطالبه کنند. هر موردی را هم از البسه و کت و شلوار خواستند شفاف اعلام می‌کنیم. من هم دوست داشتم برای ایجاد انگیزه کاروانمان ۱۲۰ نفر باشد، اما ترجیح دادیم این بودحه را صرف زیرساخت‌ها و پشتوانه‌سازی کنیم.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک تاکید کرد:

دنبال شعار نیستیم، اما متأسفانه نهاد نظارتی و نماینده مجلسی که باید بر ما نظارت داشته باشد ما را بازخواست می‌کند که چرا فلانی و فلانی را نمی‌برید. پارالمپیک جای کسب تجربه و توریست نیست. وقتی می‌گوییم پتانسیل ورزش معلولین بالاست به همین خاطر می‌گوییم که این هزینه‌های اضافی صرف استعدادیابی و پشتوانه‌سازی شود. بازهم از این سیاست حمایت می‌کنیم و امیدواریم اگر این سیاست خوب است در جا‌های دیگر هم استفاده شود. خیلی خوب است کاروان با ۲۰۰ نفر اعزام شود، اما اگر قرار باشد همین تعداد مدال را با نفرات کمتر کسب کنیم بهتر است نفرات اضافه همراه نبریم.

رضایی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در رشد ورزش معلولین گفت:

کاروان نیاز به حمایت رسانه‌ها دارد. ورزشکاران ما دو سال است زحمت می‌کشند، وایلد کارت هم ندارند که برای آن جشن بگیریم و تعداد کاروان را بالا بببریم. خیلی از ورزشکاران ما به مراتب در شرایط بهتری از همتایان خود در کاروان المپیک هستند، اما با وجود حتی قرار گرفتن در رده پنجم رنکینگ جهانی به دلیل عدم شانس مدال آوری علی‌رغم میل باطنی مان مجبور شدیم آن‌ها را خط بزنیم. حدود دو سال است که ورزشکاران در حال تلاش هستند تا در پارالمپیک افتخارآفرینی کنند. کاروان ایران به صورت کیفی اعزام می‌شود و انتظار داریم دو سوم افراد مدال بگیرند.

او درباره انتخاب پرچمدار گفت:

برای پرچم‌داری ابتدا ۱۲ نفر نامزد بودند و هر کدام ویژگی خاصی داشتند که به ۶ نفر کاهش یافت و در نهایت با قرعه‌کشی، پرچمدار معرفی شد. پرچم‌داری پارالمپیک خیلی سخت‌تر از پرچم‌داری المپیک است و این به دلیل ویژگی‌های خاص ورزشکاران این حوزه است.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک عنوان کرد:

تعداد ۶۳ نفر تا الان در لیست اعزام هستند. در تیراندازی یک طلا و یک نقره، در پارا وزنه‌برداری سه طلا، یک نقره و یک برنز، در والیبال نشسته یک طلا، در بسکتبال با ویلچر قرار گرفتن در رتبه هشتم، در پارا دوومیدانی دو طلا، دو نقره نزدیک به طلا، سه نقره و چهار برنز، در جودو دو نقره، در پارا تکواندو یک طلا و یک نقره، در تیراندازی با کمان سه طلا، یک نقره و دو برنز پیش‌بینی کرده‌ایم. در مجموع تاکنون ۶۲ ورزشکار و ۲۰ همراه اعزام می‌شود. در مجموع شانس ۱۱ طلا، ۱۱ نقره و ۶ برنز را پیش‌بینی کرده‌ایم.

اخبار داغ 

سحر قریشی از صفا با ایمان تا بوسه ناتمام با طارمی! برترین های قرن با حسن روشن: بقال رکورد دایی را نشکسته که ناراحت باشد؛ برای خراب کردن حجازی زدن یک نقطه کافی بود گل محمدی دوربین های صدا و سیما را بیرون کرد شکایت دیاباته کار دست استقلال داد | پنجره آبی ها دو قفله شد بغض لیونل مسی پس از سوت پایان بازی و قهرمانی با آرژانتین در کوپا آمریکا 2021 / فیلم لیونل مسی، 5 سال پیش: فکر می کنم تقدیر این است که من جام ملی نگیرم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سرپرست کاروان ایران اعزام می شوند کت و شلوار رسانه ها پیش بینی یک نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد

اسماعیل رستمی،مدیر کل حج و زیارت استان قم در حاشیه همایش حجاج قمی کاروان‌های حج تمتع در ورزشگاه حیدریان گفت: ۲۳۹۹ نفر در قالب ۱۹ کاروان از قم به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعزام حاجیان از ۲۳ اردیبهشت آغاز می‌شود، افزود: میانگین سن حجاج در قم ۵۷ سال است و ۵۵ درصد حجاج قمی، خانم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم 
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد