Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، آنتونیو گوترش در پیامی که به مناسب ۲۰ تیرماه مصادف با ۱۱ جولای و روز جهانی جمعیت منتشر کرد، یادآور شد: همه گیری کووید-۱۹ به تلاش برای از پا درآوردن جهان مان ادامه می دهد و به نقطه های عطف ناخوشایند، یکی پس از دیگری دست پیدا می کند.

وی افزود: علاوه بر میلیون ها نفر که به صورت غم انگیزی جانشان را از دست دادند، زیان هایی نیز وجود دارند که کمتر قابل مشاهده هستند که عبارت است از افزایش هولناک خشونت خانگی به خاطر این که زنان مجبور شده اند با فردی که آنان را آزار می دهد، تنها باشند، زایشگاه های خالی به خاطر این که زنان مادر شدن را به تاخیر انداخته اند و حاملگی های ناخواسته به دلیل دسترسی محدود به خدمات پیشگیری از بارداری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دبیر کل سازمان ملل متحد، برآورد اخیرمان حاکی از آن است که کووید ۱۹ حدود ۴۷ میلیون زن و دختر را به فقر شدید خواهد کشاند. تعداد زیادی از دختران دورمانده از مدرسه، ممکن است دیگر به آنجا باز نگردند.

در بخشی دیگر از پیام گوترش آمده است: در هر گوشه از جهان، شاهد بازگشت از دستاورد هایی هستیم که به سختی کسب شده بودند، همچنین شاهد تحلیل رفتن حقوق، انتخاب ها و اختیارات باروری زنان هستیم. با شروع همه گیری، منابع خدمات بهداشت باروری و بهداشت جنسی برای موارد دیگر هزینه می شوند.

وی یادآور شد: این شکاف ها در دسترسی به حقوق سلامت غیر قابل قبول است، زنان نمی توانند در این مبارزه تنها باشند، پس همانطور که روز جهانی جمعیت را گرامی می داریم، بیایید متعهد شویم تا از حقوق بهداشت باروری برای همه و در هر کجا اطمینان حاصل کنیم.

روز جهانی جمعیت رویدادی سالانه است که هر سال در ۱۱ ژوئیه برگزار می‌شود و هدف آن آگاه‌سازی درباره مسائل و مشکلات جمعیت جهان است، این رویداد در سال ۱۹۸۹ توسط شورای مدیریت برنامه عمران ملل متحد بنیان‌گذاری شد، این روز در ۱۱ ژوئیه ۱۹۸۷ به مناسبت رسیدن جمعیت جهان به پنج میلیارد نفر نامگذاری شده‌ است، روز جهانی جمعیت با هدف افزایش آگاهی مردم درباره مسائل مختلف جمعیت از جمله اهمیت تنظیم خانواده، برابری جنسیتی، فقر، سلامت مادران و حقوق بشر ایجاد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا انجمن جمعیت شناسی ایران آنتونیو گوترش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انجمن جمعیت شناسی ایران آنتونیو گوترش ویروس کرونا انجمن جمعیت شناسی ایران آنتونیو گوترش روز جهانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد

سازمان بهداشت جهانی از مستند کردن ۴۴۳ حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق از الجزیره، سازمان بهداشت جهانی طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق) اعلام کرد که ۴۴۳ حمله رژیم اشغالگر به تاسیسات بهداشتی و کارکنان حوزه بهداشت را از زمان شروع جنگ غزه، مستند و ثبت کرده است.

این نهاد بین المللی، همچنین از کشته شدن ۷۲۳ نفر و زخمی شدن ۹۲۴ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی خبر داد.

براساس این گزارش، در نتیجه حملات رژیم اشغالگر به غزه، ۱۰۱ مرکز درمانی و ۱۰۶ آمبولانس از بین رفته اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ابعاد خسارت های وارده به برخی از تاسیسات بهداشتی و درمانی غزه مثل بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس، هنوز کاملا برای این سازمان روشن نیست.

ارتش رژیم اشغالگر در ماه فوریه، بیمارستان ناصر را محاصره و به آن حمله کرد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از بیماران و کادر درمان این بیمارستان و ویرانی بخش هایی از این مرکز درمانی شد.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، حداقل ۳۰۰ کودک و بیمار کشته شده در حمله صهیونیست ها، در گورهای دسته جمعی کنده شده توسط امدادگران، در بیمارستان ناصر دفن شده اند.

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • یسنا سالم پیدا شد
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.