Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:42:28 GMT

احسان حدادی سهم خود را به ورزش ایران ادا کرده است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۷۷۷۵

احسان حدادی سهم خود را به ورزش ایران ادا کرده است

هاشم صیامی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع برای فدراسیون دوومیدانی، حضور جدی احسان حدادی در المپیک است و اگر امروز این ورزشکار آسیب دیده است بدون شک به خاطر فشارهای ۲۵ ساله‌ای است که برای بالا بردن پرچم ایران تحمل کرده است و تمرینات سختی را نیز برای آماده‌سازی پشت سر گذاشته است و فدراسیون و وزارت هم باید در مقابل علاوه بر توجه ویژه، قدردان او باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص انتقادات مطرح شده درباره هزینه‌های آماده‌سازی حدادی در آمریکا گفت: نمی‌توان برای ورزشکاری که ورودی المپیک آورده است هزینه نکنیم و نه تنها برای حدادی بلکه برای حسن تفتیان نیز که در فرانسه حضور دارد هزینه‌هایی انجام شده است، اگر ما کمک می‌گیریم و شرایط تمرینی و آماده‌سازی یک ورزشکار را به بهترین شکل ممکن فراهم می‌کنیم از نقاط مثبت فدراسیون دوومیدانی است.

صیامی یادآور شد: حدادی یک ورزشکار ویژه است و فدراسیون وظیفه دارد از برترین‌های دوومیدانی به ویژه از کسانی که عمر و سلامتی خود را در این راه صرف کرده‌اند، حمایت کند.

وی با بیان اینکه لازم بود بهترین شرایط را برای آماده‌سازی المپیکی‌های دوومیدانی فراهم کنیم، افزود: اینکه مدال کسب شود و یا نه در اولویت قرار ندارد، مهم این است که با آمادگی ۱۰۰ درصدی در این بازی‌های حاضر شویم.

صیامی به اعزام دیگر ورزشکاران دوومیدانی کشور به اردوهای آماده‌سازی و مسابقات خارج از کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر فدراسیون به ۸۰ ورزشکار و مربی حقوق پرداخت می‌کند و باید پذیرفت که وقتی برای پرداخت حقوق سطح‌بندی لحاظ شده است در ارائه خدمات نیز باید ورزشکارانی که المپیکی هستند، بیشتر دیده شوند.

رییس فدراسیون دوومیدانی تصریح کرد: دنبال آن هستیم که گستردگی ارائه خدمات را افزایش دهیم تا همه بتوانند از ظرفیت‌ها و اعتبارات فدراسیون استفاده کنند و اگر به نفرات برتر توجه بیشتری شده است در تلاش بودیم این هزینه‌ها توسط حامی مالی تامین شود تا اعتبارات فدراسیون به سمت رده‌های پایه هدایت شود.

وی در خصوص برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان در شهرکرد نیز یادآور شد: در هر مرحله از این مسابقات ۳۰۰ تا ۳۵۰ ورزشکار، مربی و سرپرست حضور داشتند که باید گفت این مسابقات از سطح کمی خوبی برخوردار بود و رکوردهای قابل‌توجهی نیز به دست آمد.

صیامی افزود: برای نخستین بار در تاریخ دوومیدانی کشور، سهمیه ورودی جوانان جهان در جریان رقابت‌های شهرکرد به عدد ۹ نرسید که این یک فرصت بی‌سابقه است و می‌توانیم به کسب نشان‌های بیشتری در این رقابت‌ها امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: در رده‌های پایه هدف‌گذاری بلند مدتی را در فدراسیون در نظر گرفته‌ایم تا امثال صادق صمیمی‌ها که گل سر سبد اعزامی‌های مسابقات جوانان جهان در کنیا هستند در آینده بتوانند در المپیک به نشان دست یابند.

به گزارش ایرنا، سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ به میزبانی ژاپن آغاز می‌شود و احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی پیر جهان و فرزانه فصیحی به عنوان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها به میدان خواهند رفت.

احسان حدادی قهرمان و رکورددار پرتاب دیسک آسیا در فینال رقابت‌های المپیک لندن با پرتابی به میزان ۶۸ متر و ۱۸ سانتی متر پس از هارتینگ با پرتاب ۶۸ متر و ۲۸ سانتی متر به مدال نقره دست یافت.

از جمله افتخارات احسان حدادی در بازی‌های المپیک مدال نقره ۲۰۱۲ لندن پرتاب دیسک، در قهرمانی جهان مدال برنز ۲۰۱۱ دائجو و بازی‌های آسیایی مدال طلا ۲۰۰۶ دوحه و مدال طلا ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو ، در  مسابقات قهرمانی آسیا ۴طلا ،در بازی‌های غرب آسیا یک مدال طلا در سال ۲۰۰۵ دوحه و ۲ مدال در جام بین قاره‌ای دو و میدانی است.

برچسب‌ها حسن تفتیان شهرکرد فدراسیون دو و میدانی المپیک توکیو احسان حدادی پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسن تفتیان شهرکرد فدراسیون دو و میدانی حسن تفتیان شهرکرد فدراسیون دو و میدانی المپیک توکیو احسان حدادی احسان حدادی آماده سازی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه در المپیک 2020 توکیو کاروان ورزش ایران با 66 ورزشکار شرکت کرده بود، اما قطعا در المپیک 2024 پاریس کاهش چشمگیری در این زمینه وجود خواهد داشت. البته دلیل اصلی این اتفاق غیبت تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال هستند که هر کدام با 12 بازیکن در مجموع 24 نفر را به کاروان ورزشی ایران اضافه کرده بودند.

با اینکه هنوز تیم ملی والیبال امید اندکی برای کسب سهمیه المپیک دارد، کمیته ملی المپیک در پیش بینی‌های خود روی این تیم برای گرفتن مجوز حضور در المپیک حساب باز نکرده است. 

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک بعد از جلسه امروز هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: "ما سه دستور جلسه داشتیم و ابتدا گزارشی از  بازی‌های المپیک اعلام شد و مقرر  شد ارائه بسته‌های حمایتی به فدراسیون‌ها ادامه داشته باشد و رشته‌های دوومیدانی، تیروکمان، تنیس روی میز و سنگنوردی که دنبال سهمیه هستند، حمایت شوند. حتی والیبال ساحلی و والیبال هم دنبال سهمیه هستند. جودو و شنا و بدمینتون هم دنبال وایلد کارت هستند. امیدوارم بیش از ۳۵ سهمیه به دست آوریم."

تاکنون سهمیه‌های قطعی ورزش ایران به عدد 30 هم نرسیده و باید دید طی یکی، دو ماه آینده کسب سهمیه‌ها تا چه عددی پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست