Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی اظهار داشت: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۸۰ درصد در سیستان و بلوچستان برسد این ویروس جهش یافته در استان کنترل خواهد شد و مقابله با آن ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر حجم قابل توجهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند از اینرو انجام این فرایند در مراکز تسریع خواهد شد افزود: همچنین مراکز واکسیناسیون در شهرهای زابل و ایرانشهر افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: روند بیماری با توجه به اطلاعاتی که داریم کنترل و شرایط تثبیت شده اما نگرانی بابت مرگ و میر بیماران بد حال کرونایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه همچنان ممنوعیت تردد درون شهری در ساعات ۲۲ تا سه‌شب برقرار است، تصریح کرد: مردم نیز سعی کرده در سطح شهر جز در موارد ضروری حضور نداشته باشند و تمام پروتکل‌های بهداشتی مثل ماسک و دستکش را رعایت کنند.

محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در مرزها برای مقابله با ویروس کرونا اعمال می‌شود

شهرکی تصریح کرد: در مرزها محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا اتفاق افتاده و ترددهای مرزی به مرز صفر رسیده مگر در بخش‌های تجارت که آن هم با کنترل‌های کامل در جدار مرز داخل خاک کشورمان و با منفی شدن تست کرونا آنان انجام می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با کاهش ارتباطات میان مردم، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان خیلی زود به شرایط ایمنی از جهت همه‌گیری این ویروس خطرناک و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضائی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

وی تصریح کرد: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.

شهرکی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده در شهرهای قرمز مانند محدودیت تردد، خروج و ورود به این شهرها و محدودیت فعالیت مشاغل وجود دارد تاکید کرد: در شهرهای وضعیت قرمز مشاغل گروه ۲، سه و چهار و در شهرها نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است.

کد خبر 5255332

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه قطعی برق اردبیل ایلام عکس استانها زلزله واکسن کرونا اراک پروتکل های بهداشتی سیستان و بلوچستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور