Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فاضلاب انسانی که مهمترین دلیل آلودگی رودخانه قره‌سو کرمانشاه است در ۱۹ نقطه وارد رودخانه می‌‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رودخانه قره‌سو به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم شهر کرمانشاه که از وسط شهر می‌گذرد سال‌هاست که نابه‌سامانی آن مشکلاتی را برای مردم به ویژه ساکنان نزدیک رودخانه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوی نامطبوع و آلودگی این رودخانه که مسئولان دلیل اصلی آن‌ را ورود فاضلاب انسانی می‌دانند فضایی غیرقابل تحمل را ایجاد کرده که خشکسالی و کاهش دبی آب رودخانه نیز به آن دامن می‌زند.

براساس گفته مسئولان بودجه‌های قطره‌چکانی سال‌های گذشته برای فاضلاب کرمانشاه سبب شده است وضعیت نامناسب رودخانه تاکنون تغییری نکند اما افزایش 12 برابری بودجه 1400 نوید دهنده اخبار خوبی برای ساماندهی بخشی از مشکلات رودخانه است. 

فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای ساماندهی قره‌سو 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اظهار داشت: اکنون عمده منبع آلودگی رودخانه قره‌سو ورود فاضلاب انسانی به این رودخانه است زیرا حدود 65 درصد فاضلاب انسانی شهر کرمانشاه وارد رودخانه می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه منشأ اصلی آلودگی قره‌سو فاضلاب انسانی است عنوان کرد: براساس گفته مسئولان آب و فاضلاب 1500 میلیارد تومان برای راه‌اندازی تصفیه خانه و جلوگیری از ورود فاضلاب انسانی به قره‌سو نیاز است.

یاوری گفت: خشکسالی‌های اخیر نیز که سبب کاهش دبی رودخانه شده در افزایش آلودگی‌های آن بی‌تأثیر نیست.

زنگ خطر جدی انباشت زباله‌ها در غرب مازندران/وقتی روزانه 100 لیتر آلودگی در رگ‌های زیرزمینی جاری می‌شود+فیلماز آلودگی هوا تا احیای زاینده‌رود؛ مطالبات مردم اصفهان از دولت آینده چیست؟

شهبازی معاون بهره‌برداری فاضلاب آبفای استان کرمانشاه اظهار داشت: تصفیه خانه شهر کرمانشاه در قالب سه فاز طرحی و یک فاز آن اجرا شده و در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

وی عنوان کرد: این تصفیه خانه 325 هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه را پوشش می‌دهد و دو سوم فاضلاب شهر به صورت خام در 19 نقطه وارد رودخانه قره‌سو می‌شود.

شهبازی گفت: باقی‌مانده دو فاز تصفیه خانه، شبکه‌های اجرا نشده که حدود 460 کیلومتر است و ایستگاه‌های پمپاژ که این خطوط را در بعضی از نقاط به هم وصل می‌کند، حدود 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که فاضلاب به طور کامل از قره‌سو جدا و تصفیه شود.

وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته برای فاضلاب شهر کرمانشاه در سال‌های گذشته بسیار محدود بوده به‌طوری که سال گذشته تنها 36 میلیارد تومان تعیین شده بود که 11 میلیارد آن‌ تخصیص یافت اما امسال 190 میلیارد تومان برای فاضلاب کرمانشاه تعیین شده که تاکنون 72 میلیارد تومان تخصص یافته است.

شهبازی عنوان کرد: به طور قطع مشکل قره‌سو در یکسال به طور کامل رفع نمی‌شود و دو یا سه سال زمان نیاز دارد اما امسال بخشی از خطوط باقی‌مانده و مدول دوم تصفیه‌خانه اجرا می‌شود که مدول دوم 400 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/832/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی های زیست محیطی آلودگی های زیست محیطی ورود فاضلاب انسانی رودخانه قره سو میلیارد تومان شهر کرمانشاه تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

روستای همای علیا از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی است. در این روستا رودخانه‌ای وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه فضولات حیوانی شده و موجب آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. علاوه بر آلودگی بوی نامطبوع آن اهالی این منطقه را آزرده خاطر کرده است. اهالی این روستا این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر در خواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

آب آلوده سهم اهالی سودجان شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام