Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا با متهم کردن روسیه و چین به اجرای "دیپلماسی واکسن‌ها" و ادعای اینکه همکاری با این دو کشور هر روز سخت‌تر می‌شود، خواستار واکنش مناسب به این اقدام مسکو و پکن شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا روسیه و چین را به اجرای "دیپلماسی واکسن‌ها" متهم کرده و خواستار واکنش نشان دادن به این سیاست مسکو و پکن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل امروز در این باره گفت: «این دو کشور - روسیه و چین، در حال اجرای "دیپلماسی واکسن‌ها" در سراسر جهان هستند و ما باید به این موضوع آگاه بوده و با دانش و آگاهی با آن برخورد کنیم.»

این مقام اتحادیه اروپا ابراز  اطمینان کرد که روسیه و چین بیش از گذشته "لجباز و بی‌پروا" شده‌ و همکاری با آنها به مراتب سخت‌تر از گذشته شده است.

وی همچنین یادآور شد که در حال حاضر بسیار دشوار است پیش‌بینی کرد که آیا می‌توان تا سال 2023 بر ویروس کرونا غلبه کرد، یا اینکه جهان خطرناک‌تر و ناامن‌تر خواهد شد. به گفته وی، عامل تعیین شده در خصوص فایق آمدن بر این اپیدمی، واکسیناسیون است که بدون آن کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند در این مبارزه پیروز شوند.

جوزف بورل مدعی شد که اتحادیه اروپا تنها منطقه در جهان است که در حال واکسینه کردن تمامی شهروندان خویش است و در عین حال واکسن‌های کرونا را به دیگر کشورها نیز صادر کرده و از برنامه کوواکس سازمان بهداشت جهانی (دسترسی جهانی به واکسن‌ها علیه کووید-19) هم حمایت می‌کند.

پیش از این، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود که تلاش برای مانع تراشی بر سر راه استفاده از واکسن‌های روسی علیه کرونا در سایر کشورها، اقدامی بسیار مخرب است. به گفته وی، باید اختلاف نظرات سیاسی را در مسئله مبارزه با اپیدمی کرونا کنار گذاشت و در تلاشی مشترک در این راستا همکاری کرد.

"کیریل دمیتریف" رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه پیش از این گفته بود، که موسسه دارویی اروپا در تحقیقات خود اظهارنظر انتقادی از واکسن اسپوتنیک-وی نکرده بود و انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا تا پایان ماه آگوست (شهریور- مهر ماه) استفاده از این واکسن را مورد تأیید قرار دهد.

روند تحقیقات آژانس دارویی اروپا به روی واکسن اسپوتنیک از اوایل ماه مارس (اسفند ماه گذشته) آغاز شده است.

وزارت بهداشت روسیه تأیید کرده است که هر 3 واکسن تولید شده در این کشور موثر، ایمن و بدون عوارض جانبی شدید هستند.

روسیه نگرانی از تأخیر در ثبت واکسن "اسپوتنیک-وی" در اروپا نداردابراز تأسف اتریش از تأخیر در تأیید واکسن اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپامجارستان: واکسن روسی اسپوتنیک موثرترین واکسن در جهان است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه دیپلماسی واکسن ها اتحادیه اروپا روسیه و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته