Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در اجلاس مشترک روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و فرماندهان سپاه استان‌های سراسر کشور که با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در مراکز 16 ساعته کرونا طبق روال کار را ادامه خواهیم داد. مراکز درمان‌بستر موقت که بیماران مراجعه می‌کنند و داروی ضد ویروس خود را دریافت می‌کنند تا فشار ما بر تخت‌های بیمارستانی کاهش یابد، اقدام خوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجربه در پیک چهارم به ما نشان داد که یکی از موفق‌ترین تجربه‌های مدیریت کووید19 در طول روزهایی است که ما گرفتار بودیم.

وی افزود: پیک چهارم با لطف خدا و با همت همه عزیزان در کنار هم علی‌رغم موارد بیشتر نسبت به پیک سوم، مرگ و میرهایی حدود نصف پیک سوم را بر ما تحمیل کرد. گرچه حتی یک مرگ هم برای ما غم‌انگیز و سوزناک خواهد بود. کمک‌های مومنانه هم که عزیزان بسیج در کنار ما انجام می‌دادند و بعد پیگیری افرادی که در منزل بستری و نگهداری می‌شوند و قرنطینه‌ها و مراقبت از سیستم قرنطینه‌ای که ما نیازمندیم را ان‌شاءالله بتوانیم در کنار هم دنبال کنیم.

نمکی ادامه داد: نکته‌ای که در این مرحله ما و عزیزان بسیج باید به شدت مورد توجه قرار دهیم، این است که تعدادی از آوارگان و سرگردانانی که از کشور افغانستان دارند وارد کشور می‌شوند، برگرداندن آنها کار راحتی نیست. ما مجبوریم که اردوگاه‌هایی را داشته باشیم و بیمار و بیماری را در این اردوگاه‌ها زمین‌گیر کنیم. این موضوع هم به فعالیت‌هایی که قبلا در کنار هم داشتیم خواهد پیوست.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم که افراد آواره و سرگردانی که در این ناملایمات و ناهنجاری‌های سیاسی و نظامی افغانستان به مرزهای ما پناه می‌آورند، آن طرف مرز یا این طرف مرز برای آنها اردوگاه‌هایی را تدارک ببینیم. از سازمان‌های جهانی هم خیلی انتظار کمک نداریم. کمااینکه تا امروز کمک درخشانی ندیده‌ایم. به هر حال این موردی است که باید بتوانیم مهربانانه اداره کنیم.

وزیر بهداشت گفت: ما بیش از 250 هزار اتباع کشور افغانستان را در طول کووید با سخت‌ترین شکل بیماری، به صورت رایگان مداوا کردیم و هیچ سازمان بین‌المللی دیناری از این رابطه به ما کمک کرد. در حال حاضر هم انتظار نداریم که خیلی کمک بگیریم، بلکه امروز باید در کنار هم به عنوان اقدامی بشردوستانه این کار را هم در کنار نیروهای بسیج و نیروهای مسلح مدیریت کنیم.

نمکی ادامه داد: از طرف دیگر عزیزان و کل نیروهای مسلح  باید کمک کنند تا بتوانیم در زمینه مدیریت مرزها و عدم ورود افراد غیرمجاز به شدت مراقبت کنیم. مرزهای غرب و شمال غرب به شدت قابل کنترل هستند، اما در مرزهای جنوب شرق و شرق به دلیل گستردگی و به این دلیل که آن طرف ما مرزبان نداریم، نه ما بلکه کشور همسایه هم بسیار آشفته است و مرزهایش به صورت ضربدری و شطرنجی در اختیار خودش نیست و به همین دلیل تمام بار بر دوش ماست که این هم مساعدتی است که عزیزان نیروهای مسلح و نیروی زمینی سپاه و بسیج و عزیزان ارتش، ناجا و مرزبانی باید به ما کمک کنند.

وی گفت: اگر این دروازه‌بانی را خوب انجام ندهیم، از بیمارانی که نه تنها آلوده به کرونا هستند، بلکه آلوده به التور، بیماری‌های روده‌ای که در ایام گرمسیر تابستان می‌تواند شعله ور شود و سایر بیماری‌های را بتوانیم مراقبت کنیم.

 

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای مسلح کنار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح یکشنبه در جمع پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل، همکاری، هماهنگی و هم افزایی خوبی بین جامعه اطلاعاتی کشور وجود دارد و بایستی این ارتباطات روز به روز تقویت شود.

وی با بیان اینکه سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان جز رده‌های موفق در کشور است، افزود: بسیاری از مردم و مسئولان از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به دلیل محرمانه بودن مطلع نمی‌شوند، اما همواره ما و مردم قدردان اقدامات شبانه روزی و مجاهدت‌های خاموش شما سربازان گمنام امام زمان (عج) در تأمین امنیت جامعه هستیم.

وی، گفت: دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تلاش می‌کند در شرایطی که توان حمله نظامی مستقیم به کشور را ندارد از طریق تقویت و تجهیز گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی در کشور ایجاد ناامنی کند و این کار سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی را دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام حمیدی به جنایت دلخراش گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته‌اند و قبل از هرگونه عملیات تروریستی عوامل ناامنی شناسایی و دستگیر و تیم‌ها متلاشی شده‌اند، اما باید تلاش کنیم حتی یک مورد اقدام ناامنی نیز در استان و کشور صورت نپذیرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان به سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ماندگارترین تصمیمات امام راحل (ره) دستور ایشان مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران بود و امروز پس از چند دهه شاهد برکات این تأسیس ماندگار هستیم و مردم به خود می بالند که چنین سپاه مقتدری در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان ساخت: سپاه پاسداران امروز تنها در بخش نظامی در اوج اقتدار نیست بلکه شاهد اقدامات بسیار بزرگی از سوی سپاه در زمینه‌های مختلفی از جمله محرومیت زدایی و سازندگی در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با دشمن هیچ ابایی ندارد و عملیات غرور آفرین نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی حاوی پیام مهمی به کشورهای منطقه و جهان بود و آن اینکه ایران اسلامی در تأمین امنیت شهروندانش باکسی مماشات و تعارف ندارد و دشمنان ما این پیام را دریافت کرده‌اند و قطعاً محاسبات دنیا از این پس تغییر خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: اقدامات اخیر نیروهای مسلح موجب تقویت انسجام ملی در کشور شده است و باید از این فرصت در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم بهره برد.
وی با بیان اینکه همانگونه که نیروهای مسلح ما در عرصه عمل افتخار آفرین هستند، افزود: در عرصه اطلاعاتی نیز نیروهای امنیتی ما در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حال مبارزه با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم هستند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان نیز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضائی همواره به ما در انجام مأموریت‌ها کمک کرده است و نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت آمیز بودن کارها داشته است.
وی اظهار داشت: در پرونده‌های امنیتی و بزرگ صدور آرا قاطع از سوی قضات شجاع و انقلابی استان کرمان موجب ایجاد امید در جامعه و من‌ها در سازمان اطلاعات سپاه استان می‌شود.

کد خبر 6096972

دیگر خبرها

  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است